Toon posts:

netwerk kaart kapot door verhoging FSB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FSB van mijn bakkie van 100MHz naar 120Mhz verhoogt en afgelopen weekend deed was mijn netwerk kaart ineens kapot..en ik meen eens gehoord te hebben dat netwerkkaarten hier gevoelig voor zouden zijn, maar het hele systeem draait al 3 maanden stabiel met de FSB van 120MHz...
Netwerkaart is een Edimax met Realtek chipset.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:01

MaNdM

1000-dingen-doekje

NIC's zijn zeker gevoelig voor hogere FSB's, dus ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat dat de oorzaak is

/in memoriam 1 realtek rtl8029

To be determined...

Verwijderd

Ik kan me van alle PCI kaarten wel voorstellen dat ze naar de knoppen gaan als je de FSB verhoogd. PCI is net als AGP een gedeelde frequentie met als basis de FSB. En hitte is een groot probleem binnen onze peeceetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 13:11 schreef Ghoster het volgende:
Ik kan me van alle PCI kaarten wel voorstellen dat ze naar de knoppen gaan als je de FSB verhoogd. PCI is net als AGP een gedeelde frequentie met als basis de FSB. En hitte is een groot probleem binnen onze peeceetjes.
Hitte in mijn PC?...de temp in mijn PCtje is 25 graden en de CPU is 34 graden (stressed en 1000@1200)..hehehehhehehehhe

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb noot probs gehad met mijn 4 3Com NIC'z in mijn overgeclockte pc'z. 3Com is sowieso al de beste :P

..::System Specs::..

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
er zijn een aantal testen gedaan, AMD based netwerkkaartjes halen de hoogste pci clockspeed. (heb zelf tot 51 MHz getest)

Verwijderd

ik geloof dat realtek kaartjes tot 42mhz pci bus gaan

3com is ook prima, heb daar zelf nog nooit problemen mee gehad met oc'en, maar er was ooit een test en daar kwam 3com niet zo hoog als realtek

Verwijderd

Waarom koop je geen echt Tweakers modem?
Een Alcatel usb modem, kan je lekker hoog je bus zetten.

Overgens heb ik mijn sound kaard wel eens gesloopt door een te hoge bus :(

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ja handig alcatel USB modem.. kunnen we die ook niet meer tweaken >:) als gateway

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:03 schreef CocaCola het volgende:
Waarom koop je geen echt Tweakers modem?
Een Alcatel usb modem, kan je lekker hoog je bus zetten.

Overgens heb ik mijn sound kaard wel eens gesloopt door een te hoge bus :(
Das een zuigmodem ja :)
Mijn Dlink LAN kaart draait al een goed jaar op 145-160FSB , werkt nog steeds perfect ...

Verwijderd

zelf ook ooit met oc-en een realtek kaart gedood.
1Ghz amd draaide op 1,2.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:11 schreef Ghoster het volgende:
Met hitte heeft het helemaal niks te maken. Het gaat erom dat ze op een hoger snelheid lopen, dan die waar ze voor gemaakt zijn. Logisch dat ie kapot kan, en NIC's zijn er erg gevoelig voor. Ze worden ook vaak heel langzaam op hoge bussnelheden...
Op woensdag 03 april 2002 18:01 schreef Eddo het volgende:
ik geloof dat realtek kaartjes tot 42mhz pci bus gaan
Er is niet een snelheid tot waar ze werken. Dit verschilt per systeem en per kaart. De ene keer lukt het wel op 43 MHz, de andere keer niet..

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:07 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]
Mijn Dlink LAN kaart draait al een goed jaar op 145-160FSB , werkt nog steeds perfect ...
Gelukkig voor je loopt ie niet op 145-160 MHz :o Dan zou ie zoooooo kapot zijn :P Zeg maar iets van 36-40 MHz :Y)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:07 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Met hitte heeft het helemaal niks te maken. Het gaat erom dat ze op een hoger snelheid lopen, dan die waar ze voor gemaakt zijn. Logisch dat ie kapot kan, en NIC's zijn er erg gevoelig voor. Ze worden ook vaak heel langzaam op hoge bussnelheden...
[..]

Er is niet een snelheid tot waar ze werken. Dit verschilt per systeem en per kaart. De ene keer lukt het wel op 43 MHz, de andere keer niet..
klopt, maar dat zeg ik ook niet! in die test (die ik helaas niet meer kan vinden) gingen ze in een BEPAALD systeem onder BEPAALDE omstandigheden niet hoger dan BIJVOORBEELD 42mhz

en in die test verbonden ze daar gewoon de conclusie aan dat de ene kaart beter is bij oc'en dan de andere

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:11 schreef Eddo het volgende:

[..]

klopt, maar dat zeg ik ook niet! in die test (die ik helaas niet meer kan vinden) gingen ze in een BEPAALD systeem onder BEPAALDE omstandigheden niet hoger dan BIJVOORBEELD 42mhz

en in die test verbonden ze daar gewoon de conclusie aan dat de ene kaart beter is bij oc'en dan de andere
Ok, ok, ik snap je. Sommige mensen hier denken nog wel eens dat producten een bepaalde snelheid kunnen halen, en dat dat bij elke hetzelfde is...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:10 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Gelukkig voor je loopt ie niet op 145-160 MHz :o Dan zou ie zoooooo kapot zijn :P Zeg maar iets van 36-40 MHz :Y)
Ff nog es goed lezen... er staat "145-160FSB"... Dus er wordt al aangegeven dat de FSB 145-160 MHz is en dus niet dat die kaart op 145-160 MHz draait...

Verwijderd

K zou zeggen zet m terug dan zou ie het moeten doen, had ik ook maar het kan natuurlijk ook zijn dat ie naar de knoppen is...
Pagina: 1