Toon posts:

Tehoge prijzen 2dehands hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat als ik een 2dehands 'oud' bakkie zoek dat de prijzen die de aanbieders vragen veels te hoog liggen.. ik zag laatst nog een pentium II 400MHz met 128MB 10gig schijf (ZGAN) voor maar liefst 1000 euro want ze hadden hem gekocht voor 2000 euro 2 jaar geleden...

Ik vind het altijd zo lollig wat n00bs voor hun PC vragen, hebben andere tweakers met mij zelfde soort ervaringen of is het je weleens opgevallen post hier :)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
heel makkelijk gezegd, hoeveel zou je er zelf voor vragen ?

...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 03 april 2002 12:58 schreef skunkah het volgende:
Het valt me op dat als ik een 2dehands 'oud' bakkie zoek dat de prijzen die de aanbieders vragen veels te hoog liggen.. ik zag laatst nog een pentium II 400MHz met 128MB 10gig schijf (ZGAN) voor maar liefst 1000 euro want ze hadden hem gekocht voor 2000 euro 2 jaar geleden...

Ik vind het altijd zo lollig wat n00bs voor hun PC vragen, hebben andere tweakers met mij zelfde soort ervaringen of is het je weleens opgevallen post hier :)
Dat vind ik nou ook.... allemaal mensen die denken dat het allemaal nog veel waard is omdat het vorig jaar zo en zoveel gekost heeft... erm.. da's geen reet meer waard nu.
Maar ja... wat de gek ervoor geeft he :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Is idd wel erg veel als ik bedenk dat een collega van mij zijn P!!!-500 systeempje (15 GB 7200 rpm HDD, 128 MB RAM, TNT2 M64 videokaart) wil verkopen voor pakweg 350 euro.

edit:

Een pijnlijke tiepvaut :o : 350 en geen 250 euro |:(

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Laurent
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:44 schreef EXX het volgende:
Is idd wel erg veel als ik bedenk dat een collega van mij zijn P!!!-500 systeempje (15 GB 7200 rpm HDD, 128 MB RAM, TNT2 M64 videokaart) wil verkopen voor pakweg 250 euro.
Dat is best goedkoop moet ik zeggen :o.

Je hebt gelijk, ik keek net even op wat veilingsites en zag daar best wel veel prijsverschillen bij de complete systemen (ik ben een beetje opzich naar een goedkope oude Mac om eerlijk te zijn :o). Ik zag daar een Athlon XP 1800+ (compleet systeem, met simpele dingen d'r bij) voor €2000,-, terwijl zo'n beestje in de winkel zelfs nog minder kost volgens mij :X.

Maar, ik moet zeggen dat de 2dehandse prijzen altijd een beetje onstabiel zijn geweest, alhoewel is het nu een beetje erg :o.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:47 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

ik ben een beetje opzich naar een goedkope oude Mac om eerlijk te zijn :o
Zie www.tweedehandsmac.nl, die is fantastisch voor macjes zoeken

Verwijderd

vindt ik ook, (oudere)hardware daalt gewoon ontzettend snel in waarde, kijk maar naar de Geforce 2 mx serie, ik heb er ook 1 nog geen jaar oud.... en gekocht voor net geen 300 gld toen :?

wat istie nu waard, 50 euro ofzo als het nie minder is....

Verwijderd

Tja het is maar wat de gek er voor geeft he? kijk en die dure systemen worden toch niet verkocht, en tja als ze dat wel worden leuk voor de verkoper, maar ja. Zolang je zelf ongeveer weet wat iets waard is zul je toch niet snel een miskoop doen denk ik.. toch?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Maar ook niet-n00bs, want kijk maar eens op eBay.COM.

Ook daar zitten mensen die zware professionele netwerk-hardware aanbieden tegen een fractie van de waarde. Maar ja, een 3Com LanPlex 2500 (modulaire switch, standaard-configuratie 2 modules 8 x 10 Mbps + 1 module dual-port FDDI) was inderdaad ooit $ 7500, om er nu $ 2500 voor te vragen lijkt iemand daar blijkbaar nog redelijk. Als hij zou kijken alvorens te posten, zou hij zien dat die dingen meestal starten op $ 25 of minder, en tot $ 250 halen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

E-bay? Kijk hier maar eens bij vraag&aanbod!

Verwijderd

kijk maar naar de Geforce 2 mx serie, ik heb er ook 1 nog geen jaar oud.... en gekocht voor net geen 300 gld toen...
Erger nog, ik kocht hem 13 maanden geleden voor fl 125,-, met TVout. Als ik hem nu zou verkopen zou ik er fl 50 a 65,- voor vragen.

Maar sommige mensen hebben inderdaad geen enkel idee wat ze vragen, je moet gewoon goed zoeken, afdingen en omver lullen.

Maat van me zocht een PC tijdje terug, toch nog voor onder de 500 euro aan de man geholpen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17

Mjah, ik vind die prijzen wel leuk, want zet jij daar je pc tussen voor een acceptabelere prijs, zullen ze eerder toehappen op jouw "aanbieding". (Ja, heb ik al meermalen meegemaakt. :))

En ten tweede, het is leuk wat mensen soms vragen voor redelijk oude troep, maar raken ze het ook kwijt voor die prijs.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Da's idd wel een probleem. Ik heb net een hele leuke laptop gekocht, maar zit nu met m'n ondertussen al oude Dual Celeron-systeem. Gelukkig weet ik behoorlijk wat van de nieuwprijs van systemen af, maar aan de andere kant: nu weet ik ook dat ik nooit krijg wat _ik_ vind dat dit systeem waard is. Tenzij ik net die ene gek tegenkom die zegt "Cool DUAL-celeron, dat is beter dan een enkele P 4 he?" Maar zelfs dan zou ik nog te stom zijn om " nee hoor" te zeggen |:( Ik ben gewoon te eerlijk :)

edit:

Oh ja, ik heb een jaar geleden (!! ongeveer) een P II-400 128 Mb 6,4 Gb HDD, 32*cd-rom, 15" scherm, TNT-2 16 Mb. Voor 1000 gulden verkocht (en ik was al blij dat ik zoveel kreeg, het was een goeie prijs, maar toch geluk).

Happy Blessings <3

• marsian
  • Laatst online: 19:00
vriend van me kon een 2ehandse voodoo2 kopen, kerel wou er 50 euro voor hebben :) Na een uitleg dat je tegenwoordig al een geforce2mx 200 voor 45 euro op de beurs kan kopen, wou die zakken tot 30 euro. Mooi niet gedaan...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:30
kijk is naar de 2e hands laptops, dingen zijn gewoon niet te betalen :(

Verwijderd

wat ik altijd zo mooi vind, is dat alleen een kast met inhoud bijvoorbeeld 500 euro kost

en dat dezelfde kast maar dan met oude gare 15" monitor, toetsenbord, muis en zogenaamde 300watt speakers in eens 750 euro op moet brengen omdat het dan een multimedia pc is :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je de dingen te goedkoop vindt, doe je ze gewoon niet weg.

Voorbeeld:

Cyrix M2-200 gekocht voor 200 gulden, leverde op 25 gulden
AMD K6/3+ 450 + mobo: gekocht voor 235+200, levert nog op: 100-125 gulden
S3 Savage4 32MB, gekocht voor 175 gulden, levert nog op: 25-50 gulden, en dan hoop je dat ze em niet terugbrengen
Diamond Viper2, 2dehands gekocht voor 125 gulden, levert nu nog op: ook 25-50 gulden

Dit soort el-cheapo hardware bewaar ik dus gewoon. Grote kans dat ooit nog iemand er wat aan heeft, waaronder ikzelf nu dus met een DivX bak (AMD K6/3+ 450, DFI K6BV3+, Diamond Viper2, 200MB 2.5" diskje)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 17:59 schreef Eddo het volgende:
wat ik altijd zo mooi vind, is dat alleen een kast met inhoud bijvoorbeeld 500 euro kost

en dat dezelfde kast maar dan met oude gare 15" monitor, toetsenbord, muis en zogenaamde 300watt speakers in eens 750 euro op moet brengen omdat het dan een multimedia pc is :P
vooral die "300 watt" speakers maken het helemaal de laatste tijd
dat me stereo met 50watt boxen vele malen harder gaat, maakt niet uit :P

moet je voor de gein es zo een ding openschroeven, zitten gewoon 6watt speakertjes in ofzo :D

maar dat terzijde, als ik mijn sysje moest verkopen (celly500, 384 ram, gf2mx/32mbddr, sb128'je etc) zou ik dr denk ook vrij veel voor vragen in verhouding, omdat dat ding gewoon vrij veel waard is voor mij :+

Verwijderd

Wel lachen als je ziet wat sommige lui ervoor vragen: compleet multimedia systeem p200 €500, whahahah, maarja dan hebben ze alwel windhoos voor je geinstalled *D
Vorig jaar een p166 met 64 mb voor 125 gulden verkocht, zwaar goedkoop op de hcc gekocht, maar het was alleen brakke zooi. Was binnen een half uur verkocht :7.

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 23:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Tijdje geleden belt mijn neef me op (hij zit zelf in de apple wereld). Hij vraagt aan mij of ik voor een kennis van hem een pctje heb voor rond de 1500 piek. ik: JAAA!!!

Was een ECS mobo met 256 sdram, 6gb hd, 32 mb tnt2, logitech toetsenbord + optische muis, celly 533, 50x cdrom, 4x cdrw. En dat heb ik ook verkocht toen aan die kennis. Had ik geen moeite mee. :P

Verwijderd

Mensen vragen idd de raarste prijzen voor oude hardware p300-400 systemen die nog 700 euro moeten opbrengen etc...
:)

Vooral 2e hands laptops zijn belachelijk duur als je soms ziet dat er voor een p133 laptopje nog 500-600 gulden gevraagd word. :( :( :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 03 april 2002 19:22 schreef SilverBolt het volgende:
Mensen vragen idd de raarste prijzen voor oude hardware p300-400 systemen die nog 700 euro moeten opbrengen etc...
:)

Vooral 2e hands laptops zijn belachelijk duur als je soms ziet dat er voor een p133 laptopje nog 500-600 gulden gevraagd word. :( :( :(
En dan vaak ook nog met dode accu :(
Op de HCC dagen stonden ze ook wel met DSTN schermpjes en een oude NiCD accu. Slechte koop over het algemeen, dingen waren meer dan 1000 guldens :(

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Heb pas mijn athlon 1200 systeem verkocht en kreeg daar 600 euro voor leek me vrij redelijk toch ?

Specs
Amd Athlon 1200
Msi k7t turbo lim. ed.
No name 128 mb pc133
Msi gf2 mx400
floppy drive
50x cdrom
en kast (goede zware kast)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Grappig, meestal als ik de spullen taxeer in de "Hoeveel is dit nog waard topics dan wordt er geklaagd dat ik te laag zit met m'n prijzen. En hier is het het tegenovergestelde :)

Ben het wel met jullie eens dat er vaak veels te veel voor gevraagd wordt, maar zolang er mensen gek genoeg zijn om het te kopen zullen de prijzen niet snel omlaag gaan.

Verwijderd

Wat doen jullie nou moeilijk, dan koop je toch gewoon een nieuw model, dan heb je ook nog eens garantie!

Tjah of je koopt gewoon niks omdat je anders niks anders kan betalen...

Verwijderd

Prijzen zijn te definieeren als "wat de gek er maar voor geeft". Marktprijzen zijn voor tweakers wel interessant, maar alles wat maar een beetje minder verstand heeft zal al vlug wat meer gaan betalen...

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 03 april 2002 19:29 schreef TRAXION het volgende:
Heb pas mijn athlon 1200 systeem verkocht en kreeg daar 600 euro voor leek me vrij redelijk toch ?

Specs
Amd Athlon 1200
Msi k7t turbo lim. ed.
No name 128 mb pc133
Msi gf2 mx400
floppy drive
50x cdrom
en kast (goede zware kast)
Dat vind ik best veel geld voor dat systeem eigenlijk...

Specs

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Ok dan heb ik em goed afgezet :)
Ik kon in ieder geval me lian -li pc70 kopen :)

En radeon 8500 heb ik vanmiddag besteld overmorgen isie er ik voel me net 8 jaar op kerstochtend :)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:44 schreef EXX het volgende:
Is idd wel erg veel als ik bedenk dat een collega van mij zijn P!!!-500 systeempje (15 GB 7200 rpm HDD, 128 MB RAM, TNT2 M64 videokaart) wil verkopen voor pakweg 350 euro.

edit:

Een pijnlijke tiepvaut :o : 350 en geen 250 euro |:(
Hmmm heb pas mijn zooi verkocht voor 350 Euro.
Was een PIII-550 met 256Mb dimm ECC!, 32MB TNT2 (asus), 13Gb IBM HD 7200RPM en een Asus p3b-f bord alles in een a-open kassie en ik heb er voor die centen ook nog een E-Tech bullet externe modem bijgedaan. (56KFlex)
Hele zooitje liep op 100Mhz en was door dat asus bordje met die BX chipset en die ECC ram echt superstabiel!

1000 Euro slaat dus echt nergens op.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 19:46 schreef richardc het volgende:

[..]

Hmmm heb pas mijn zooi verkocht voor 350 Euro.
Was een PIII-550 met 256Mb dimm ECC!, 32MB TNT2 (asus), 13Gb IBM HD 7200RPM en een Asus p3b-f bord alles in een a-open kassie en ik heb er voor die centen ook nog een E-Tech bullet externe modem bijgedaan. (56KFlex)
Hele zooitje liep op 100Mhz en was door dat asus bordje met die BX chipset en die ECC ram echt superstabiel!

1000 Euro slaat dus echt nergens op.
1000 Euro niet idd, maar ik vind 350 E wel een koopje :P Ik zou het niet voor minder dan 400 doen persoonlijk ;).

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik denk dat een hoop nOObs, mensen die een pc bijvoorbeeld bij de AH of Aldi zouden kopen, denken zo:
Ze zien een prijs en die is een stuk lager dan de prijzen van nieuwe pc's in de winkels van 1000,-- tot 2000,-- euro i.v.m. bijvoorbeeld 300,-- à 400,-- is die 300,-- à 400,-- euro weinig, alleen weten de mensen dan niet echt dat ze dan computer kopen die de helft zelfs waard zijn. en zo lang mensen zo 'dom' zijn zullen mensen ze voor meer geld aanbieden dan ze waard zijn.

Ook bij vraag en aanbod verschillen de prijzen veel, soms zie je iets dat 'goedkoop' is en de andere keer vraag je je af of je niet afgezet wordt.

• arjandijk162
  • Laatst online: 14-08 13:39
ik heb gisteren een Pinnacle DC10+ voor 100 euro gekocht, nieuw zijn die dingen op zn goedkoopst 219 euro, dus daar was ik wel blij mee

ff iets anders, moet je eens kijken wat ze op marktplaats bieden op een pci 3dkaart, en helemaal als er tvout op zit. een voodoo 3 3000 brengt zo 70-80 euro op een voodoo 5 5500 levert vaak 150 euro op, alleen PCI dus

Verwijderd

Ik weet niet of je een beetje op de hoogte bent van de vrije markt werking ? Spullen worden verkocht voor wat "de mensen" er voor geven. Dat is de handelswaarde. Als dat voor jou te duur is is dat jammer, maar dan pis je waarschijnlijk vaak naast de pot als je steeds uit bent op koopjes. Als een prijs werkelijk te hoog is krijg je je spullen er merendeels ook niet voor verkocht.

• Laurent
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 22:10 schreef linus-1 het volgende:
Ik weet niet of je een beetje op de hoogte bent van de vrije markt werking ? Spullen worden verkocht voor wat "de mensen" er voor geven. Dat is de handelswaarde. Als dat voor jou te duur is is dat jammer, maar dan pas je waarschijnlijk vaak naast de pot als je steeds uit bent op koopjes.
Ja, maar daarvoor hoeven mense nog niet van die achterlijke prijzen te verzinnen als 125Euro voor een Athlon 700 processor? (zonder iets d'r bij btw)

De koper van dit soort achterlijke prijzen is ook bijna altijd een beginnende PC-gebruiker die niet zo'n snelle PC wilt en zoiets ziet staan op veiling.com en direct toeslaat (PC's staan immers bekend als een dure hobby, dus in de meeste gevallen hebben de beginnende computer gebruikers ook wel een beetje geld d'r voor over :)).

Uiteraard ben ik het er mee eens dat wij hier dus werken met een soort van markteconomie en dat de verkoper de prijs betaald, maar meestal is het wel zo dat de prijs die ervoor gegeven wordt en de prijs die ervoor gevraagd wordt op elkaar wordt afgestemd.

Zo... dat was weer een lesje Economie :).

Verwijderd

Ik kon het geowwn niet laten *D FF een lijstje uit onze eigen 2e hands hier op tweakers
----------------------------------------------------------
ATi Radeon 8500 (Retail) (275/275MHz) € 300,-
1 Gainward GeForce3 Ti 500/550 64 MB 3.8 ns TV+DVI (Golden Sample) € 345,-
--------------------------------------------------------
amd 1800 xp
asus moederboard met raid,2 40 gig harddisk 7200 rpm,512 mb geheugen(kingston 133),bigtower 300 watt iiyahma 19 inch monitor vision master pro geforce 2 64mb soundblaster live,desktop theater 5.1
reageren op (tony_tony_s@hotmail.com) € 1550
---------------------------------------------------------
1 x Bigtower
1 x Asus A7v266-e
1 x AMD athlon XP 1800+
3 x 256 mb
2 x 60 GB
1 x Geforce pro 32mb
1 x Miro pctv
1 x Philips cdrw 12
1 x DVD player

Samen:
fl. 3500,00
€ 1588,00 € 1588,-
Compleet systeem
Pentium III 1 GHz
256 Mb PC 133
10 Gb HDD
1,44" FDD
Intel 82815 graphics controller
SoundMAX Integrated Digital Audio
SMC 10/100 Mbps netwerk
Compaq S710 17" scherm!!! € 950,-
-----------------------------------------------------------
EHhhh dit zijn stuk voor stuk "echte aanbiedingen: |:(

Verwijderd

Tja deze prijzen zijn wel erg hoog ;(.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou als ik ergens SCHIJTZIEK van word dan is het wel dat mensen blijven bieden als je erbij zet dat je prijs een vaste prijs is. BWAH WAT WORD IK DAAR ZIEK VAN.

En maar blaten dat je prijs te hoog is en dat ze het voor de helft wel komen halen. Zo heb ik dan m'n C600 laptop van Dell te koop voor 1200 euro. Dat kreng kost nu nog nieuw (met 3 jr garantie) 2500 euro. Ik verkoop het identieke apparaat voor minder dan de helft maar omdat er ook van die fleppie-weppie laptops te koop zijn met gewone procs en geripte chipsets etc. (niet micropga) en meer van dat soort gein (neem: Mynote, Medion, Jewel, Mitac) denken die randgevallen meteen dat je je A-kwaliteitspul gaat verkopen voor de prijs van een frikandel. BAH wat haat ik dat.

Dat wil ik even kwijt. Respecteer andermans vaste prijs en hou je mond als je het er niet mee eens bent. Dan koop je het toch niet? Ik schrijf 1300 euro op (meer dan 50%!) af op een laptop in 6 maanden tijd. Da's meer dan wat normaal is. Niet dat ik frustie ben ofzo.... maar hou dan je |:( dicht als je de prijs nog te hoog vindt. Driekwart van de bieders droomt er alleen maar van dat je op het bod ingaat omdat ze nieuw nooit kunnen betalen en proberen zo een parel te kopen voor de prijs van een erwt.

Ik heb met veel laptops gewerkt maar niets van die 'in opkomst'-merken kan tippen aan de kwaliteit van een goeie Dell/Compaq/IBM. Als je dan per-se zo'n ding wil hebben dan zul je moeten betalen. Dat de specs niet 100% bijtijds zijn moet je dan voor lief nemen maar je krijgt er wel een geweldige en stabiele machine voor terug die door en door getest en bewezen is. (Een laptop met een mobile intel830chipset is HEEL wat anders dan een laptop met een Sis630 chipset en dat merk je duidelijk aan de prestaties) Waarom denk je dat grote bedrijven en kantoren altijd volgepropt zijn met Dell/Compaq/IBM? Daar vind je geen laptops met budget-chipsets van 'oppositiepartijtjes'. Bedrijven hebben echt spul nodig en als ik een fatsoenlijk stuk werk wil verzetten dan waardeer ik een goed scherm en een fijn toetsenbord en niet van die plastiekerige banaantoetsen en TFT-schermen die na een half jaar gebruik vlekkerig worden omdat het chassis niet berekend is op de druk van de klep.

My 2 cents.

/edit: goh.... tis nogal een verhaal geworden. 8-) misschien maar eens een topic over openen en kijken wat eruit rolt.

Verwijderd

Prachtig verhaal, maar daar gaat dit topic ook niet echt over ik vind 50% korting vaak ook prima, het gaat meer om de mesnen die hardware b.v. voor een hogere prijs aanbieden dan dat het nieuw kost in de pricewatch...

In sommige gevallen, staat het zelfs bij de advertentie...

BV processor AMD duron 800 mhz 99 euro
en dan staat er boven (laagste prijs in pricewatch 89 euro)

Daar kan ik me kwaad over maken......
Het is natuurlijk iedereens goed recht te vragen voor een product wat ze willen maarje...

Verwijderd

Regeld zich allemaal vanzelf. Dan blijf je dus met je spullen zitten mits je je prijs niet aanpast.

Verwijderd

Na de invoering van de , jawel, Euro, is zo'n beetje alle 2ehands pc hardware duurder geworden.

Neem voor het gemak even een DC10+, die kon je dus vorig jaar op marktplaats al voor 150-175 gulden kopen.
Nu gaat hij weg tussen de 100 en 200! euro.
Heeft de euro mensen meer prijsbewust gemaakt ofzo :?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee Wassup, de mensen snappen niet de de euro 2,20 gulden is en kijken naar hun vraagprijs in guldens en halveren die gewoon.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik handel de laatste tijd via verschillende sites wat in tweedehands hardware en de hoge prijzen vielen mij ook op. Het is echter niet zo vreemd als je er een beetje over na gaat denken.

Die mensen hebben 2 tot 3 jaar gewerkt met, laten we aannemen, een Pentium II 350. Voor hen was dit een prima pc, hij ziet er nog goed uit en hij werkt nog gewoon goed. Hij moet alleen wijken i.v.m. een pc-prive project, anders hadden ze hem niet weg gedaan. Voor die mensen heeft die pc nog best wel veel waarde dus vragen ze, niet gehinderd door enige kennis van zaken, er een voor hen billijke prijs voor.

Wat ook een reden is die je vaak niet ziet is dat er in de loop der jaren veel vertimmerd is aan zo'n machine. Ik heb bijv. ook nog een machine staan met een AMD K6-266 processor op een socket 7 moederbord. Wat zou je voor zo'n systeem geven? Ik schat 150 euro. Ondertussen zit er wel een nieuwe netwerkkaart van 20 euro en een nieuwe cd-rom speler van 50 euro en een nieuwe kast van 50 euro bij. Dat is dus 120 euro. Blijft er 30 euro over voor de rest van de componenten en dat vindt ik te weinig. Ik zou voor deze bak nog vlot 200+ euro vragen als jeziet wat een los supersocket 7 moederbord (ATX) en K6 processor kosten.

Reden 3: Geldillusie. Mensen geven euro's uit als guldens. Iets wat ooit 22 gulden kostte kost nu +/- 10 euro, maar dat bedrag klinkt zo laag dus maak je er maar 15 euro van. Stiekem wel 10 gulden duurder. Dit is geen gelul, het is echt onderzocht, kan alleen de link niet vinden.

Verwijderd

ik verkoop en inkoop best veel via vraag en aanbod

Mijn prijzen zijn ongeveer 60%van de nieuw prijzen
ik vind dat een goede prijs
maar tegen woordig zie ik zo veel prijzen staan dat ik ze in de winkel om de hoek net zo duur kan kopen en dan heb ik nog geen eens verzendkosten er bij

wat ik ook zo lullige vind is als j er op rageerd dat je het gaat kopen en ze zenden een email terug dat hij er nog is en je ze oke dit is de adres dan hebben ze het al verkocht aan een andere?

normen en waarden zijn weg gevlogen volgens mij ?

ALs iemand mij een email stuurt en ik heb hem nog dan wacht ik tot hij weer antwoord geeft (binnen 24uur)
anders gaat hij naar de andeen personen toe.

handel ik op deze manier goed ?

Verwijderd

Nou, denk eens na, ik vind zelf ook dat ik af en toe wat veel vraag voor mijn hardware die ik verkoop, maar ik moet er ook een upgrade van kunnen kopen, dus af en toe kan ik door mijn oude hardware tegen een hoge prijs te kopen en nieuwe hardware tegen een lage prijs te kopen qiet spelen, dus dan heeft het me noppes gekost, das natuurlijk fijner dan dat een upgrade iets gaat kosten
Pagina: 1