Toon posts:

Help!!! Help!!! p3 700e wil niet hoger dan 784mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 uur geleden een p3 700e 256kb 100mhz fcpga op de kop getikt 8)

met slotket en iceberg cooler!

nu is mijn vraag kan ik er nog meer uithalen als 784 mhz (7x112 op 100 en 133 is er helemaal niemand thuis) op een bx6 met de laatste bios udate????

ik heb al wat settings uitgetest maar mijn bios houd de userdifined settings wel vast, maar de cpu komt niet hoger dan 784 mhz ongeacht wat voor settings ik uit test

help me a.u.b!!! dit is zo spannend als wat allemaal!!, hahaha echt tof dat overklocken 8)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mischien ligt het aan de slotket??
Of aan de ram... of aan de stepping... of aan de andere componenten.. of de voltage...
voeding...
iig meer info graag! :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik de jumpers op de slotket soms verzetten?

er zit wel 128 mb gehuegen in van 2 jaar oud,
2x 1dimm 64mb sdram 100mhz met spd...

stepping??? was is d@s??? 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ok... ik geloof het wel (ik ben geloof ik niet zo'n vasthoudende overcklockert)

Wat voor mobo+ram is het beste om deze cpu naar de 1000 mhz te jagen???

en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten???

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
Met de stepping zit het denk ik wel goed, je bent er namelijk bijna zeker van dat je een cB0 stepping hebt. Mijn P3 700E is van 19-06-2000 (maand geleden gekocht) en die van jou is veel nieuwer, dus die zal ongetwijfeld dezelfde stepping hebben!

NB. Mijn P3 700E loopt probleemloos tot 933MHz (7x133), maar daarboven gaat ie cache-drops geven. Dit is met standaard voltage (1.65V) en boxed-sh*t-koeling. Posten doet ie overigens tot 980MHz (7x140).

Succes met het o/c!

Verwijderd

Moet je hem niet eerst een poosje inbranden voor je hoger gaat klokken...

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Lijkt een standaard probleem met je geheugen. Je schrijft dat het geheugen 2 jaar oud is, maar is het ook 133 Mhz geheugen?????
Als je de FSB haat verhogen (100>112) dan veranderd ook je geheugen-aansturing.

Ik denk dat als je 1x 128 DIMM 133 Mhz koopt het probleem is opgelost..

Suc6

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 17:30

riffey#4

aka Beever#4

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>er zit wel 128 mb gehuegen in van 2 jaar oud, 2x 1dimm 64mb sdram 100mhz met spd...[/quote]Denk dat je met 2 jaar oud geheugen blij mag zijn dat ie het op 112 mhz doet, en dat je niet raar moet kijken dat ie op 133 niks doet.

Verwijderd

Dat ligt zeker aan je geheugen, prik er een nieuwe dimm PC133 op en je haalt het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Aha dus er is nog hoop 8)

maar het vreemde vind ik dan wel dat hij bijv.op 8x100 ook nix doet,hij start wel op enzo(veranderd zelfs de settings in userdifined menu, maar de snelheid veranderd niet.

maar past 1x 128 DIMM 133 Mhz of dimm PC133 nog wel in m'n bx6??

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 september 2000 22:41 schreef loekos het volgende:

maar het vreemde vind ik dan wel dat hij bijv.op 8x100 ook nix doet,hij start wel op enzo(veranderd zelfs de settings in userdifined menu, maar de snelheid veranderd niet.[/quote]duh, pentium multipliers zijn toch gelockt. Anders had ik m'n PII 350 wel op 7x100 gezet, ipv 3,5. Hoef ik die PIII700E ook niet te kopen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, hehe, natuurlijk werkt het dan niet. Op 8x100 (800) heb je de multiplier verhoogd, dat kan niet, want die is gelocked. Probeer de FSB te verhogen, hoewel je met je oude 100MHz geheugen niet veel hoger zult komen. Wacht overigens nog effe met kopen van geheugen, het is momenteel nogal duur.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Heheheh learning all the time 8)

Alvast bedankt tot zover jongens,voor de spoed kursus overklokken, er komt un dag dat ik weet hoe dat mot 8)

Maar jullie maken me wel reete benieuwd naar dat pc 133 geheugen, als die het strax doet op 8x133 nodig ik jullie allemaal uit for a free ride in mijn prive huis lol.

Verwijderd

Topicstarter
Koleere 8O hij doet geen fuk!?!?!?!

net een dimm 128 mb pc 133 gehuegen erin geprakt...

hmmm ik denk dat ik ook maar eff een ander mobo ga halen... ik ben bang dat me bx6 het niet trekt boven de 784 mhz,

maar julie weten wel zeker dat ik dat 133 gehuegen er in moet zetten??? (lekker goedkoop is anders) o ja en wat voor mobo zal ik nemen voor die p3 700 fcpga?

Verwijderd

Zelf heb ik een Abit BE6-2 en die trekt lekker door. Ik heb hem nu op 143Mhz FSb lopen maar hij kan verder maar dan heb ik ander geheugen nodig.

Als ik nu een nieuw bordje zou gaan kopen ga ik voor de Asus CUSL2. Een perfect bordje voor de oc-ers en superstabiel. Het enige nadeel is de hoge prijs.

Verwijderd

Heb je al aan de core spanning gedacht..

moet je 0.1/0.2 Volt hoger zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb vandaag een be6 revision2 gekocht

maar er veranderd eigenlek niet veel ik kom ook met die be6 niet veel vereder dan 784 mhz

ik ben nu toch bang dat ik niet de juiste cpu heb ....en aangezien de q3 timedemo 1 trager was met de zelfde hoeveelheid mhz dan met mijn bx6 81,6 fps versus 69,8 fps, breng ik morgen dat 133 mhz gehuegen samen met die be6-2 weer fijn naar de sjop terug,ik vind 784 mhz eigenlek wel effe vlot genoeg geloof ik (was 448 gewend en dit is tog al heel wat vlotter 8) bedankt voor alle tips in ieder geval volgende keer beter.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Regel A-merk PC133 CAS2 RAM, een goede videokaart (geforce/g400max/radeon).. etc. Eigenlijk komt het erop neer dat A-merken wonderen doen.
Mijn PIII 650 draait op 910 mhz, voorheen had ik een PIII 550 die 825 liep, en een kennis van mij heeft (ook op een P3B-F) een 700 op 980 Mhz STABIEL (Geforce, SBLive etc.) zolang het maar een goed, compatible merk is.

tips ? ICQ: 7699834

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Loekos : wat is je Corevoltage? Heb je dit verhoogd?

Verwijderd

Heeft er niemand aangedacht dat de die cpu
gewoon niet verder te overclocken is, er schijnt dat er bij latere batches van de P3-700 er chips tussen zitten die niet veel hoger te overclocken zijn dan de 'rated speed'. Mijn p3-700E CBO stepping haalt ruim over de 1000 MHZ maar die van mijn buurman haalt de 800 MHZ nog eens niet. Dus voordat je iedereen aanraad om bepaalde dingen te vervangen is het misschien verstandiger om te vertellen om die cpu is in een ander systeem te testen en kijken hoever je hem daar kan overklokken.

Verwijderd

Ik heb mijn 600E zonder problemen op 840 draaien met standaard koeling (140 FSB), en met extra koeling is 900 ook haalbaar, maar het schijnt dat die 700E's geen OC wondertjes zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zie zo kijk eens hier... een mooie tegoed bon van 803 piek 8)

O ja ik zal eff neer schrijven wat er exactly op mijn p3 700 fcpga geschreven staat....ahum!

intel R
imc'00
pentium III costa-rica
700/256/100/1.65v
3028a222-0963 sl3xx

Ik heb trouwens wel in de gaten dat overclocken een full time job is, voor dat je alle spullen bij elkaar hebt die echt werken ben je zo een week verder,(en ik heb nu nog nix) maar het is en blijft een verdomd boeiende materie 8)

Verwijderd

Topicstarter
jhuhhuih

Verwijderd

Zo'n sl3xx heb ik hier ook liggen en die komt maar tot 875Mhz. De sl45y is veel beter te oc-en.
Pagina: 1