[AMP]NAD C370 Integrated Amplifier

Pagina: 1
Acties:
  • 831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik zit een beetje te denken aan een nieuwe versterker. Gezien een aantal maanden geleden Infinity Delta 70 luidsprekers heb gekocht. Deze heb ik toen beluisterd op een Marantz versterker. Dit klonk, voor mij, zeer goed. Precies het geluid wat past bij mijn muzieksmaak, vooral Punk, Metal en af en toe wat klassieks in de vorm van Apocalytpica. Thuis beschik ik helaas nog niet over een versterker die deze luidsprekers op alle fronten kan bijbenen, voor het diep laag en de extreem hoge tonen. Vandaar dat het bij sommige zware snelle stukken, soms wat "kut" klinkt en als het iets te hard staat, gaat het clippen.

Nu ben ik dus een beetje rond gaan neuzen en is mijn oog gevallen op een NAD C370. Ik hoorde van enkele verkopers dat deze versterker goed aansluit op de Infinity Delta serie, gezien dit vrij moeilijke luidsprekers zijn. Ik heb de NAD C370 beluisterd, helaas niet met mijn luidspreker, maar met Elac luidsprekers, dus ik weet niet precies wat ik moet verwachten als ik deze versterker dalijk thuis heb staan.

Nu is mijn vraag dus of er nog andere merken zijn waar ik ook eens naar moet gaan kijken.

Verwijderd

Die nad heeft genoeg power om je delta's aan te sturen en eventueel zou je kunnen gaan bi-ampen met de 210 van nad.
Dan heb je wel genoeg power om je huis neer te krijgen.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Op woensdag 03 april 2002 12:59 schreef Driez het volgende:
Die nad heeft genoeg power om je delta's aan te sturen en eventueel zou je kunnen gaan bi-ampen met de 210 van nad.
Dan heb je wel genoeg power om je huis neer te krijgen.
Dat hoorde ik idd dat je idd kon gaan bi-ampen met de C270, mijn doel is niet echt om me huis omver te blazen. Maar zoiets is altijd mooi meegenomen. Van Bi-Ampen heb ik verder geen verstand, ik hoorde wel dat zoiets mogelijk was, net zoals het bridgen van die 2 versterkers.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Die versterker is zeker mooi, ik kan je verder nog rotel aanraden, dat gaat ook als een trein op infinity.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:04 schreef ConZito het volgende:

[..]

Dat hoorde ik idd dat je idd kon gaan bi-ampen met de C270, mijn doel is niet echt om me huis omver te blazen. Maar zoiets is altijd mooi meegenomen. Van Bi-Ampen heb ik verder geen verstand, ik hoorde wel dat zoiets mogelijk was, net zoals het bridgen van die 2 versterkers.
Bi Ampen is vrij easy kan ook ideaal met je Infinitys
Als het goed is zijn die ook bi-wire geschikt.
Dan gebruik je zeg maar de 370 voor de bovenste aansluitingen op je linker en je rechter speaker en de 270 voor je onderste aansluitingen op je linker en rechter speaker. Maar is wel een beetje overkill voor delta's