[IDE] hoe realiseren we 4 meter IDE ??

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:15
Hoi,

Ik ben bezig met een mp3/dvd/divx systeempje voor in de auto. Nou moet de DVD drive voor in komen op de plaats van de oude radio.. De IDE kabel moet dus ongeveer 4 meter langs worden?

Zijn hier repeaters voor ? zoja waar te krijgen? andere oplossingen ook welkom.

DVD moet IDE dus geen paralel etc gedoe

Verwijderd

Is al dit topic over geweest, stond in:
Op woensdag 04 oktober 2000 08:24 schreef D-RiSe het volgende:
bij een beetje een elektronica zaak kan je die dingen gewoon op maat laten maken....
:)

• Dezjay
ja voor inplaats van 75 cm 1 m... das 25cm verschil...

4m is nou net iets langer he... Wil gewoon ff weten of het kan.. kabel is nie zo moeilijk... Maar der moet waarschijnlijk een repeater oid tussen :)

Verwijderd

word dan het signaal niet te zwak? Een ultra ata kabel mag ook niet voor niets maar 45cm lang zijn!

• Dezjay
ja duhh

Dat is toch de vraag :+ kabel 4m maken kan iedere debiel... het moet ook werken en dat wil niet met alleen kabel dus er moet bijv. een repeater oid bij tussen... zijn die er? en wat is dan de max?

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:35 schreef Dezjay het volgende:
ja duhh

Dat is toch de vraag :+ kabel 4m maken kan iedere debiel... het moet ook werken en dat wil niet met alleen kabel dus er moet bijv. een repeater oid bij tussen... zijn die er? en wat is dan de max?
lekker vriendelijk hier |:(
Op woensdag 03 april 2002 12:33 schreef Flipke het volgende:
word dan het signaal niet te zwak? Een ultra ata kabel mag ook niet voor niets maar 45cm lang zijn!
offtopic:
tot morgen nels? :Y)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je kan beter een LAN aanleggen in je auto denk ik :D :P

Siditamentis astuentis pactum.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Kun je niet beter een usb ide ding aanschaffen?
Usb kun je aardig lang maken :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Uhm volgens mij kan het echt niet... en een repeater ertussen :+ right... al zou het bestaan... denk je niet dat er dan vette colussions onstaan... volgens mij moet je het op een andere manier oplossen

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op woensdag 03 april 2002 12:38 schreef bobo1on1 het volgende:
Kun je niet beter een usb ide ding aanschaffen?
Usb kun je aardig lang maken :)
Hmm... dan toch wel minimaal USB2.0, en dan hebbie dus waarschijnlijk ook een controllertje nodig. ;)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 17:34
Op woensdag 03 april 2002 12:44 schreef AdLentis het volgende:

[..]

Hmm... dan toch wel minimaal USB2.0, en dan hebbie dus waarschijnlijk ook een controllertje nodig. ;)
Voor MP3-tjes voldoet USB 1.x ook wel hoor!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42
4 meter ken niet

usb (2.0), firewire, serial ata

of pc voorin...

if broken it is, fix it you should

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Op woensdag 03 april 2002 12:45 schreef mjax het volgende:

[..]

Voor MP3-tjes voldoet USB 1.x ook wel hoor!
Maar voor divx misschien niet, en dvd lijkt me helemaal krap worden! Het kan misschien wel, maar ik zou toch iets meer marge willen...
Op woensdag 03 april 2002 12:46 schreef elgringo het volgende:
4 meter ken niet

usb (2.0), firewire, serial ata

of pc voorin...
Firewire, da's nog beter! :9

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb een keer een 2 meter kabel laten maken (pio mode 4) en dat werkte perfect, was wel een stugge kabel dus waarschijnlijk goed afgeschermd.
Let er wel op dat een cd/dvd-rom speler niet erg schokbestendig is...zeg maar gerust helemaal niet, dus elk steentje betekent overslaan.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Controller PC voorin -------> 4 meter UTP / USB -----> MP3 Server achterin

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Op woensdag 03 april 2002 12:49 schreef euss het volgende:
Controller PC voorin -------> 4 meter UTP / USB -----> MP3 Server achterin
Logging on to kofferbak... klinkt op zich wel overdreven. >:)
Anyway, ik vraag me af of er voorin wel ruimte is voor een PC. Zoja, waarom dan nog een server achterin zetten? :?

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-04 22:06

NoE

Que?

IDE HVD SE ??? :-) bij scsi kan ie dan 25 meter worden

We love the smell of innovation in the morning!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:46
Hmmz.. en gewone scsi hoelang mag ie dan worden? overslaan is opzich geen prob. dvd kijken doe je alleen op lange afstand en dat is meestal snelweg :) divx staat op hd. mp3's ook.

pc voor in past niet

• Dezjay
hoe sorry bovenstaan de is van mij was nog iemand anders ingelogd :)

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
waarom bouw je de pc niet gewoon onder de voorstoel, links of rechts maakt niet veel uit maar dan hoeft hij veel minder lang te zijn.

Heb je ook geen rare dingen nodig: usb, firewire, serieel LAN >:)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Marcj
ja maar denk dat ik dan de stoel niet meer kan verzetten :( en das ook wel belnagrijk

• Dezjay
he alweer

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
ide gaat normaal niet lukken, PIO4 is te belastend voor de proc denk ik, zeker als je er dvix wil mee bekijken, scsi of usb/firewire lijkt mij de beste oplossing
maxtor heeft van die usb hd, zijn wel speciale, maar dan moet de usb controller voorin, waar dan ook de rest aanhangt... dus geen oplossing eigenlijk
wat kan je allemaal vooraan krijgen? proc, mobo,... als dat er allemaal inpast, waarom kan er dan geen hd meer bij eigenlijk? desnoods een 2,5" model voor labtops, die zijn ook aardig snel

• Dezjay
De pc komt wordt een msi micro ATX met een vgakaart/divx dvd kaart/5.1 geluidskaart/netwerk/hd/dvd rom/voeding en een 12v naar 230 v omvormer. Het hele systeem moet er ook zo uit te halen zijn. Dit omdat ik het systeem ook portable wil hebben.

Ik wil dus de pc achterin de auto hebben omdat ik anders zit met bulten kabels die onder de stoel moeten lijkt me geen goede oplossing. Ook omdat ik alles fatsoenlijk wil afwerken en dat kan dus niet als ik het onder de stoel doe. Ook al komt ie onder de steol wordt de kaebl nog te lang.

Voorin de auto komt dus alleen de dvd speler, control unit met aan sluitingen voor muis en keyboard, lcd en een tft.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

dit is jouw oplossing

http://www.bbios.be/selectmodule.asp?ID3=1594

eeermz

voor divx is de snelheid hoog genoeg hoor... voor dvd idd... daar kan het schoentje wel eens wringen

maar voor divx is het echt meer dan zat (ja, ik heb over een 10mbit netwerk divx'n aan't kijken geweest, en dat werkte perfect, usb = 12 mbit!)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws/19494

Is zo'n spul niet handig daarvoor? of't nu een schijf of een dvdplayer is, maakt niet uit eh...

Verwijderd

Een HD in de auto is errug goed voor dat ding denk ik; vooral als je over een drempel scheurt! :)

Verwijderd

daarom moet je die disk ook op "schockdempers plaatsen"

Verwijderd

of zie dit tweakers nieuws
http://www.tweakers.net/nieuws/18237

• Dezjay
De disk komt inderdaad in een soort mechanisme te hangen. De pc trouwens ook. Maar ik den kdat het al met al wel mee valt met het schokken...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:26 schreef Dezjay het volgende:
(...)
Ik ben bezig met een mp3/dvd/divx systeempje voor in de auto. Nou moet de DVD drive voor in komen op de plaats van de oude radio.. De IDE kabel moet dus ongeveer 4 meter langs worden?
(...)
Uehmm... dvd/divx in de auto? :?
Ach ja, je moet toch wat als je niet meer hands-full mag bellen in de auto, hè >:)

Maar nu serieus. Ik neem aan dat je die hele constructie op wilt zetten om achterin een flimpie te kijken... Wrom bouw je dan niet je drive achterin. Op de hoedenplank of gewoon in de pc in de kofferbak (ligt beetje aan model auto)... ben je van al het geëmmer af. Als je achterin zit te kijken, heb je voorin je drive niet nodig tenslotte.

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
dit is denk ik de enige goede oplossing:

FireWire case 5,25"

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/t/t5ff01.jpg

kun je je drive instoppen en dan met firewire naar de rest schakelen. ziet er ook meten lekker stevig uit voor in de achterbak

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:32

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dit topi geeft mij idee-en tot draadloze netwerken op de snelweg, via winpopup elkaar waarschuwen voor flitspalen, drive-in lanparties... draadloze illegale P2P netwerken...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 22:06
HAHAHAHHAHA
ja en dan een nationaal netwerk, en 's nachts natuurlijk down omdat de meeste tweakers aan het pitten zijn en niet op de A1 met mekaar aan het irc-en zijn

PVoutput

• Dezjay
rolfmao :) draadloos lan heb ik al aangedacht lekker makkelijk mp3's uploaden terwijl de auto op de parkeerplaats staat :) maar das beetje te duur

Wil de drive voorin hebben anders moet me vriendin tijdens de vakantie over de achterbank etc om dvdtjuh te wisselen :)

Denk inderdaad dat het gewoon een creative audigy player met een extern firewire -> ide kastje.. Moe'k het hele kastje slopen om dat dat kastje der niet uit ziet maar goed. Goed weer een stapje verder :)

Auto zie icon :)

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Op woensdag 03 april 2002 23:20 schreef Dezjay het volgende:
Wil de drive voorin hebben anders moet me vriendin tijdens de vakantie over de achterbank etc om dvdtjuh te wisselen :)
Ook spannend, samen op de achterbank ;) Zo groot is die auto toch ook weer niet?

• Dezjay
Nou nee.. echt groot nie :)

Goed het wordt dus firewire...

* Dezjay is nu wel erg opzoek naar sponsors.. het wordt duur sys.

Verwijderd

Kan de HD van de PC wel tegen al die schokken??? En idd hetzelfde geld voor de DVD speler.

• Dezjay
Dat zie'k wel als alles werkt :) denk dat het nogwel mee valt ..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
Ik hoop dat je auto goed beveiligd is :), of doe alles 'sneaky' bij het reserve wiel :+.

• Dezjay
Beveiliging is geen prob :)

En bij me reserve wiel is geen goed plan die hang onder de auto :o

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Op donderdag 04 april 2002 21:26 schreef Dezjay het volgende:
Beveiliging is geen prob :)

En bij me reserve wiel is geen goed plan die hang onder de auto :o
heb je geen cooler nodig >:) hee, denk dat ik wat gemist heb :z, maar hoe wil je 230v. in je auto krijgen? noodaggegraat >:)

• Dezjay
Spannings omvormer van 12v -> 230v normaal ken je ook een dc12v -> atx maken maar ik wil de pc ook nog buiten de auto gebruiken

• FastBunny
  • Laatst online: 10-04 22:13

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 12:26 schreef Dezjay het volgende:
Hoi,

Zijn hier repeaters voor ? zoja waar te krijgen? andere oplossingen ook welkom.

DVD moet IDE dus geen paralel etc gedoe
DVD in de auto :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Marcj
Op vrijdag 05 april 2002 10:30 schreef FastBunny het volgende:

[..]

DVD in de auto :?
* Dezjay Jup.. me vriendin moet va't zomer meer op vakantie.. 3000 km :) :o

• FastBunny
  • Laatst online: 10-04 22:13

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 05 april 2002 10:52 schreef Marcj het volgende:

[..]

* Dezjay Jup.. me vriendin moet va't zomer meer op vakantie.. 3000 km :) :o
Neem dan ook een TFT monitortje en een 5.1 audiosetje :Y) En niet stiekem meekijken tijdens het rijden he ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dezjay
Jup tft is in aantoch en 5.1 is nog al lastig center speaker plaatsen in auto is lastig... 4.1 iswel genoeg :)
Pagina: 1