Toon posts:

laptop [386/DOS] Linken --> Destop [PII233/ Win98]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik deze 2 kan linken om win95 over te zetten. Ik heb nu Fastlynx 3.2 en 2.0 een Serieele kabel en een LTP Kabel. Alleen het wil niet lukken. |:( Met welke programma's zal dit wel lukken en wat moet ik dan allemaal instellen.

Verwijderd

Hoezo het wil niet lukken? Wat wordt er gemeld?
Fastlynx is hier prima voor geschikt.
Je moet win98 wel even in dos opstarten (dus met floppy en niet restart in dos mode).

Wel vraag ik me af wat je met die win95 wilt gaan doen, een installatie kun je niet zomaar overzetten.
Maar goed, da's jouw probleem...

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:02

MaNdM

1000-dingen-doekje

hij wil gewoon de files van win95 overzetten denk ik, maar goed dat terzijde, als je nou eens een oudere versie van norton commander neemt, die ondersteunt dat soort dingen wel. Ben zelf bezig geweest om win98 op een p100 laptopje te zetten, maar kwam er achter dat het makkelijker is om de HDD gewoon in je andere comp erbij te hangen, kan je doen met een convertorkaartje...

To be determined...

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17

freshy98

Atari

je zou kunnen gaan werken met intersvr en interlnk van een paar oude DOS floppen. werkt altijd.
gewoon met een serieele of paralle kabel.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens proberen maar hoe zit dat nou precies met dat in dos via diskette opstarten?? Ik weet het, veel vragend :? :?

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17

freshy98

Atari

je zult eerst een DOS boot flop moeten maken, dus niet met windows 98 ofzo een bootflop maken. ik meen dat intersvr en interlnk dat niet zo leuk vinden, maar kun je uiteraard altijd proberen.

1 van de 2 files moet je ook opstarten via je startup files (config.sys of autoexec.bat)

ik weet zo uit mijn hoofd niet meer precies hoe alles ging, maar thuis heb ik nog die floppen wel.
mail me ff en ik mail jou 2 images van die floppen. kun je ze met rawrite(32) wel weer schrijven naar flop.

freshy98@gmx.net

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Pagina: 1