Ik heb een pc met windows nt erop. nu heb ik ook altijd een ubs muis gehad met een verloopstekkertje naar ps/2. werkt perfect. maar nu komt het probleem mijn ps/2 poort is kapot. en ik krijg het onder nt niet aan de gang. hij is ge enabled in de bios maar nog ziet hij niks. als ik hem nu met een verloopstekker naar seieel verwijs doet hij ook niks. kan dit aan het stekkertje liggen?
Inderdaad...
Hoe weet je zo zeker dat je aan je poort ligt en niet aan de muis?
Dus:
- 'kapotte' muis op andere PC testen
- 'kapotte' muis als USB-muis proberen
- andere muis op 'kapotte' PS/2 poort proberen
Hoe weet je zo zeker dat je aan je poort ligt en niet aan de muis?
Dus:
- 'kapotte' muis op andere PC testen
- 'kapotte' muis als USB-muis proberen
- andere muis op 'kapotte' PS/2 poort proberen
USB -> PS/2 -> Serieel werkt niet.
(Ik ga er van uit dat je PS/2 poort ook echt kapot is.)
Heb je echt geen USB poort op je systeem? Anders zou je een apparte USB controller moeten kopen, of, als ze die hebben, een losse PS/2 controller. Windows NT & USB is momenteel nog niet erg te gek en daarmee bedoel ik; NT4 kan nog niet goed overweg met USB, ook al heb me de SP's geinstalleerd (dat is ook bekend met USB & NT).
Dus als je de muis op USB laat lopen zou je waarschijnlijk wel van OS moeten veranderen wil je de muis echt gebruiken, of je zou een goedkoop Serieel muisje op de kop moeten tikken (V&A?).
(Ik ga er van uit dat je PS/2 poort ook echt kapot is.)
Heb je echt geen USB poort op je systeem? Anders zou je een apparte USB controller moeten kopen, of, als ze die hebben, een losse PS/2 controller. Windows NT & USB is momenteel nog niet erg te gek en daarmee bedoel ik; NT4 kan nog niet goed overweg met USB, ook al heb me de SP's geinstalleerd (dat is ook bekend met USB & NT).
Dus als je de muis op USB laat lopen zou je waarschijnlijk wel van OS moeten veranderen wil je de muis echt gebruiken, of je zou een goedkoop Serieel muisje op de kop moeten tikken (V&A?).
ligt daadwerkelijk aan de poort want als ik hem er uithaal en er weer indoe werkt hij weer of een beetje mee draai. heb al 3 muizen geprobeer onderandere een nieuwe en die is goed. zijn er ook geen drivers om usb aan te sturen onder NT