Toon posts:

Heeft alleen sony digitale cam met disketteopslag?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kon hier niks over in search vinden...
Weet iemand of nog meer merken dan sony een camera in het assortiment hebben met opslag op gewone diskettes?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Flotter

Pelipper!

Volgens mij is Sony de enige die met diskettes werkt (en dan ook alleen maar de Mavica (of zo))

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ja, alleen Sony maakt digitale camera's met diskette-opslag. Sony doet dit alleen in de uitstervende Mavica-reeks. Het gebruik van de Mavica raadt ik niemand aan, omdat er weinig hoge kwaliteit foto's op een diskette passen. Bovendien gebruikt Sony in de Mavica camera's haar eigen inferieure lenzen, niet de Carl Zeiss lenzen uit de Cybershot reeks. De kwaliteit van de foto's van de Mavica is dan ook veel en veel slechter dan die van de cybershots. Ga voor de Sony DSC-S70 als je hoge kwaliteit foto's wilt (true 3.3Mpixel), en als je graag een grotere zoom dan 3X wilt kijk je naar de Sony DSC-F505V (2.6Mpixels, 3.3Mpixels met interpolatie).

NB: binnenkort komt de Sony Mavica met CD-R, grotere opslagcapaciteit voor weinig geld, maar dat van die lens geldt dan nog steeds.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Topicstarter
Aha het leek me wel makkelijk met die diskettes op vakantie enzo, altijd genoeg opslagruimte enzo. Gewoon 2 dozen diskettes mee. Maar daar zie ik dan toch maar van af i.v.m. die lens enzo. (Hoor trouwens wel vaker negative berichten daarover). Trouwens, iemand ervaring met de Minolta dimage 2300? Lijkt me ideaal (2.2 megapix en USB)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Recept voor een mooie digicam:

Neem er een met meer dan 2 Mpixels (liefst 3)
Zorg dat ie CompactFlash als opslagmedium heeft.
Koop bij de camera een 128MB compact flash disk (= 200 foto's)
Koop een USB CompactFlash drive voor aan je PC.

Hoe te gebruiken:

Maak 200 foto's op uw *kwijl* *kwijl* 128MB CF kaart. Trek de kaart uit de camera. Prop hem in de CF card reader. Transfer de plaatjes naar de PC.

Nog een tip: Kijk naar een camera die lang mer z'n battarijen doet (dus het liefst een Li-ion accu heeft).

Benodigdheden:
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

ipv 128 flash kaart kan je ook een 2e hands laptop met een flinke HD kopen...mooi rugzakje erbij en je blijf foto's maken!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Die cybershot van sony is erg fijn trouwens. Heb zelf vorige week de F505V aangeschaft en deze geeft een goed resultaat! Werkt met memorysticks, diskettes lijkt me niks vergeleken daarmee.

Een heel groot en stoer systeem.

Pagina: 1