Toon posts:

Onafhankelijke beschouwingen xbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
News: Independent brands Gates' baby X-flop

An article in yesterday's Independent newspaper labelled Microsoft's cumbersome Xbox a huge flop. Read the full article here.

Microsoft's Xbox games console is thought to have flopped around the world, with sales a poor second to its arch-rival, Sony's Playstation 2.

Analysts expect the sales slump will force a cut in the Xbox price ­ which at £299 in the UK is £100 higher than Playstation 2 ­ within the next couple of months.

But John Riccitiello, president of Electronic Arts, one of the biggest games companies in the world, was less generous: "Microsoft has had its teeth kicked in, in both Europe and Japan," he told Bloomberg financial news service.

Reports from Europe, Japan and the US all suggest the Xbox, launched with a huge marketing push last month, has so far failed to capture the imagination of the gaming public. Even Microsoft itself, while claiming there is "strong demand" in Europe, admitted there have been no stock shortages ­ which would be expected if there were feverish buying of the consoles. Microsoft claimed that was because its European factory in Poland can ship new consoles within three days of demand.

The Xbox is Microsoft's first move into the fiercely contested games hardware market, where Sony reigns supreme. It is initially expected to lose billions of pounds on subsidies for the console to pay for its manufacture and marketing, and to encourage games companies to write games for it.

A report by Takashi Oya, an analyst at Deutsche Bank, said: "While Xbox had been projected to struggle because of inadequate software and poor brand recognition, the setback is worse than imagined."

Great news to those planning to buy a GameCube -but this report comes as a crashing blow to those who have already shelled out for a £299 Xbox. There are even stories of Microsoft now planning to cut the price of the X-flop just two weeks after the European launch in order to gain sales. Oh Microsoft, will you ever learn?

---

iemand enig idee of dit echt zal gebeuren? een enorme pricedrop zou wel cool zijn, ik wil wel een xdoos om gp4 op te draaien ofzo. leuk voor erbij, in de badkamer ofzo
hehe >:)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21
Op woensdag 03 april 2002 12:01 schreef CUBiST het volgende:
[verhaaltje]
Dat je iets tegen MS hebt is duidelijk, maar om nou gelijk te gaan dubbelposten is toch wel wat overdreven |:( ;)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 20:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Waarom weet ik nu ook bijna zeker dat we weer te maken hebben met de alom beruchte GameCube Fanboy "XE"

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
sorry die dubbelpost is mijn fout. heb t al aangepast.
excuses. en verder heb ik dit ook maar gelezen, en vroeg me gewoon af of iemand hier iets weet van pricedrops van de xbox.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21
Op woensdag 03 april 2002 12:26 schreef CUBiST het volgende:
sorry die dubbelpost is mijn fout. heb t al aangepast.
excuses. en verder heb ik dit ook maar gelezen, en vroeg me gewoon af of iemand hier iets weet van pricedrops van de xbox.
Hmm nog niks van gehoord eigenlijk. Zou wel leuk zijn als er net zo'n pricedrop komt zoals met PS2 toen.
Heb ik d'r alleen wat teveel voor betaald.. naja boeiuh :)

Als ze nou ook nog ff wat van de spellen af gaan drukken :+

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ah wacht maar..
als de prijzen van de x-box of PS/2 onder de 50 euro komen hebben ze een koper erbij.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ach ja ik heb liever een apparaat wat misschien wat minder verkoopt maar wel goed is als een apparaat wat goed verkoopt en niet performt.

Daarnaast is de lagere verkoop van de x-box ook grotendeels te weiten aan het feit dat de aankoopsprijs wat hoger is, mensen kopen niet ff snel een x-box maar kiezen bewust maar moeten daarom wel wat langer sparen.

Grote voordeel aan x-box is dat deze qua hardware nog zeker een jaar of 3 meekan, bij de GC zit je gelijk op de top en zaken als internet play zullen waarschijnlijk nooit grootscahilig gerealiseerd worden.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bij de GC zit je gelijk op de top
Lijkt me eerder andersom omdat de meeste programmeurs al bekend zijn met programmeren voor PCs en dat voor de XboX, denk ik, vrijwel hetzelfde, en daarom kunnen ze daar heel snel alles uitpersen terwijl je het met de GameCube steeds stapje voor stapje opbouwt.
internet play zullen waarschijnlijk nooit grootscahilig gerealiseerd worden.
Waarom niet? Een modem kopen van 50 piek en je kan online spelletjes spelen, de online games komen ervoor dus dat is ook geen probleem.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:22 schreef Ruud2001 het volgende:
Waarom weet ik nu ook bijna zeker dat we weer te maken hebben met de alom beruchte GameCube Fanboy "XE"
Ik weet 100% zeker dat je die niet meer tegenkomt >:)

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Op woensdag 03 april 2002 16:32 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ik weet 100% zeker dat je die niet meer tegenkomt >:)
Zijn vriendje dan? :P Lekker onafhankelijk verhaal trouwens als ze het al de X-flop noemen als hij nog maar 3 weken uit is. :Z Ik ben er iig blij mee en daar gaat het om :), wat is de source trouwens?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Hallooo.. Independent = een krant :+

:P

De titel moet dus zijn: Artikel XBOX uit Independent of iets dergelijks

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
ja maar een krant moet je in het algemeen als onafhankelijk kunnen beschouwen, mensen van EA ook aangezien ze voor alledrie de console-fabrikanten werken

• Shagura
Op woensdag 03 april 2002 17:24 schreef CUBiST het volgende:
ja maar een krant moet je in het algemeen als onafhankelijk kunnen beschouwen, mensen van EA ook aangezien ze voor alledrie de console-fabrikanten werken
Sure, beschouw jij kranten lekker als onafhankelijk :P

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 14:18
:+ Geef je fout nou maar gewoon toe,
ik heb zelf nog geen xbox, maar ik ga er zeker een halen alstie goedkoper gaat worden, de line up is gewoon echt goed, en helemaal als je het vergelijkt met de launchgames van de ps2

Verwijderd

Ze mogen dan wel onafhankelijk zijn maar dat zegt niet dat ze onbevooroordeeld zijn.

Onafhankelijk houd in dat ze niet voor iemand schrijven maar als iemand het schrijft die een hekel aan MS of een liefde voor PS2 heeft word het toch in zijn visie geschreven.
Het feit dat hij het vergelijkt tov een PS wil al zeggen dat hij bevooroordeeld is
Ik doel daarmee op deze zin
The Xbox is Microsoft's first move into the fiercely contested games hardware market, where Sony reigns supreme
Door te zeggen dat Sony de markt regeert (wat ze ook doen) hebben ze al enige partijdigheid
A report by Takashi Oya, an analyst at Deutsche Bank, said: "While Xbox had been projected to struggle because of inadequate software and poor brand recognition, the setback is worse than imagined."
Dit is bijv ook een mening vraag je het iemand anders dan kan er best een ander antwoord uitkomen (een ander onafhankelijk iemand)

Verwijderd

Topicstarter
ja natuurlijk zijn het allemaal meningen,
als je zo gaat kijken bestaat er niks objectiefs.
dus kun je ook niet het tegendeel beweren, aangezien dat een mening over een mening is...

Verwijderd

Feit is gewoon dat het apparaat in Japan en Europa niet zo goed verkoopt als gehoopt...

De Dreamcast deed het ook erg goed in de VS en in de rest van de wereld minder en je ziet wat daarmee is gebeurd...

Ik snap niet waarom alle xbox bezitters/liefhebbers zich zo aangevallen voelen als wordt gezegd dat ie niet goed verkoopt... het is toch gewoon zo?

• Shagura
Ja, maar er zijn ook meningen van onafhankelijke mensen die de Xbox kewl vinden die hier niet in staan. Het is dus zeker geen uiteenzetting. Het is eerder een zeer subjectieve beschouwing of zelfs een betoog als je het mij vraagt.

* Shagura heeft binnenkort een proefwerk Nederlands :Y)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 17:43 schreef Shagura het volgende:
Ja, maar er zijn ook meningen van onafhankelijke mensen die de Xbox kewl vinden die hier niet in staan. Het is dus zeker geen uiteenzetting. Het is eerder een zeer subjectieve beschouwing of zelfs een betoog als je het mij vraagt.

* Shagura heeft binnenkort een proefwerk Nederlands :Y)
Dat ie slecht verkoopt is een feit, waarom dat is en wat de gevolgen ervan zullen zijn weet niemand precies dus dat is een mening....

Ik denk dat europeanen het ding te duur vinden en japanners er niet de 'typisch japanse' games op vinden die ze willen zien ...

Ik denk dat alles bijdraait zodra er een paar goede 'japanse' games uitkomen (een rpg en een Metal Gear ofzo) en de prijs hier omlaag gaat...

Edit: en dat onze vriend Cubist niet helemaal doorhad dat Independent de naam van de krant is, is gewoon grappig, feit!

• Shagura
* Shagura wist ook niet dat independent een krant was, maar had dit dan ook niet gepost :)

Verder verkoopt hij idd slecht, maar dat vind ik geen goede mening om de Xbox af te kraken. Er zijn zo veel geweldige producten over het hoofd gezien en geflopt. Het is echter wel een mening om te onderbouwen dat hij is geflopt, maar dit kun je imo niet doen voordat het product enige tijd op de markt is en dat is hier ook niet het geval en dus ga ik ertegenin :)

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Alleen uit Japan hebben we harde cijfers over de Xbox-verkoop. Binnenkort zal Microsoft wel met Europese (niet per land) cijfers uitkomen. Microsoft's persbericht over de 'goede toelevering' van Xbox'en aan winkels voorspelt inderdaad weinig goeds. Geen harde cijfers voor Europa dus nog.
Op woensdag 03 april 2002 17:50 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Dat ie slecht verkoopt is een feit, waarom dat is en wat de gevolgen ervan zullen zijn weet niemand precies dus dat is een mening....

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
:o

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
lees het hele topic eens voor je replied...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 17:36 schreef Gamegod het volgende:

Door te zeggen dat Sony de markt regeert (wat ze ook doen) hebben ze al enige partijdigheid
Door zelf al aan te geven dat ze ook daadwerkelijk de markt regeren hebben we het hier dus over een constatering gebaseerd op verkoopcijfers. Dat is dus een feit en geen mening :)

Verder is het hele console-war gebeuren een trieste aangelegenheid. Zonder direct te willen wijzen in een zekere richting ;) is het posten van een dergelijk stukje door iemand met de naam cubist en een cube logo wel wat verdacht. Laten we nou gewoon constateren dat alle drie de consoles gewoon leuke speeltjes zijn en ieder zijn voorkeur heeft gebaseerd op bepaalde persoonelijke overwegingen.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Op woensdag 03 april 2002 12:03 schreef InZane het volgende:

[..]

Dat je iets tegen MS hebt is duidelijk, ...
Ik heb je commentaar over de krasjes op de X-box-schijfjes wel gelezen >:) ....

K'zou zo zeggen,doe voort !

Verwijderd

Tuurlijk zal de X-box na een tijd in prijs worden verlaagd. Net zoals al vaak genoeg eerder is gebeurd bij de PS2, PS1, Dreamcast etc. Het is alleen wachten wanneer dat gebeurd.

Mijn mening over de x-box is dat het een goede, krachtige console is. Ook de line-up is indrukwekkend. Dat de verkoopcijfers tegenvallen, oke. Maar dat het daarom maar meteen een flop genoemt moet worden...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 19:37 schreef Kav_ het volgende:

[..]

Door zelf al aan te geven dat ze ook daadwerkelijk de markt regeren hebben we het hier dus over een constatering gebaseerd op verkoopcijfers. Dat is dus een feit en geen mening :)
Dat is waar maar aan de strekking v/h artikel komt het op het volgende neer (IMO): De Xbox verkoopt niet zo goed als de PS2 DUS de Xbox is een flop

Het is ook een feit dat (momenteel)de Xbox lang niet zo goed verkoopt als verwacht maar dat maakt hem nog geen flop.
De Xbox is krachtig genoeg om de komende 2 a 3 jaar vooruit te kunnen, als de Xbox dan nog geen suc6 is geworden dan is het een flop :)

FF voor de duidelijk het maakt me geen reet uit of de Xbox nou een suc6 word of niet (ik hoop/denk het wel) het gaat er alleen maar om dat de mensen die hem gekocht hebben er lol aan beleven en dat er goede games voor uit komen 8-)

en nu ik toch zo sociaal bezig ben: ik wil ook wereldvrede *D

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 20:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Het gaat er niet alleen om dat er nu goede gamez uitkomen, maar dat er volgend jaar ook nog goeie gamez uitkomen! Lijkt mij toch vrij klote als ik over een jaar zit te kijken met enkel en alleen Halo, PGR, Amped en RSC...

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Pagina: 1