[ASP] [ACCESS] 2 keer openen in 1 script

Pagina: 1
Acties:

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Ik heb een probleempje met asp en een access database.

het scriptje is bedoelt om een gebruiker toe te voegen, dit kan gedaan worden door een administrator.
code:
1
2
3
4
de users tabel
| UserId | UserName | PassWord | isAdmin | EmailAdres |

UserId is autonummering

Als het script wordt aangeroepen gaat deze eerst controleren of het een admin is die ingelogd is dus voert hij een SELECT query uit op de users tabel, dan wordt de verbinding verbroken, dan wordt de verbinding weer geopent en probeert hij een INSERT query uit te voeren op dezelfde tabel.... dan krijg ik de melding'dat er een SYNTAX ERROR in die insert query zit maar ik weet tamelijk zeker dat de query wel goed is want ik krijg die fout alleen als hij eerst die SELECT query uitvoert...

hoe los ik dit op?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Wat is je error behalve SYNTAX ERROR?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Mijn telepatisch krachten kunnen je code niet ontvangen. Kun je misschien wat code posten?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Dit probleem komt me heel bekend voor...ik kan nu alleen even niet kijken hoe ik het opgelost had.

Probeer anders je verbinding _niet_ te verbreken tussendoor, maar open te laten. Kan me vaag herinneren dat dat helpt.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
Op woensdag 03 april 2002 11:57 schreef D-RiSe het volgende:
Ik heb een probleempje met asp en een access database.

het scriptje is bedoelt om een gebruiker toe te voegen, dit kan gedaan worden door een administrator.
code:
1
2
3
4
de users tabel
| UserId | UserName | PassWord | isAdmin | EmailAdres |

UserId is autonummering

Als het script wordt aangeroepen gaat deze eerst controleren of het een admin is die ingelogd is dus voert hij een SELECT query uit op de users tabel, dan wordt de verbinding verbroken, dan wordt de verbinding weer geopent en probeert hij een INSERT query uit te voeren op dezelfde tabel.... dan krijg ik de melding'dat er een SYNTAX ERROR in die insert query zit maar ik weet tamelijk zeker dat de query wel goed is want ik krijg die fout alleen als hij eerst die SELECT query uitvoert...

hoe los ik dit op?
Zodra de amin inlogd dit in een sessie vastleggen en NIET een tweede database acces ondernemen om dit na te trekken. Database acces zo veel mogelijk beperken! het zou trouwens kunnen zijn dat bij jouw poging een select uit te voeren je tabel exclusief gelocked is (Tja Acces he)

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
het probleem zat em blijkbaar in het feit dat ik een paar gereserveerde woorden gebruikt had...vond access niet zo leuk

thx voor reacties

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op donderdag 04 april 2002 15:20 schreef D-RiSe het volgende:
het probleem zat em blijkbaar in het feit dat ik een paar gereserveerde woorden gebruikt had...vond access niet zo leuk

thx voor reacties
daar hebben programmeer omgevingen wel meer last van trouwens, dan weet je het alvast even ;) ;)
Pagina: 1