[XP] Hot Swappen in RAID?

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb dus (zoals in mijn sig al staat) een epox 8kta3+ pro. Omdat ik 4 schijven heb en 3 cd-rom spelers zitten er 3 schijven in RAID, nu heb ik er eentje verwisselbaar dmv een eenvoudig rekje.

Nu heb ik een hot swap-able rekje gekocht, maar Windows XP ziet hem gewoon als schijf, de schijf zit dus nog steeds in Raid (HPT 370 Controller) De schijf werkt goed, totdat deze eruit is gehaald als de computer aanstaat.

Waarom kan ik geen gebruik maken van deze swap functie, ligt het aan het feit dat deze in RAID zit?

Zij die hulp nodig hebben groeten u :P

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan die HighPoint wel hot-swap aan?

Ik heb die onboard op me mobo, maar datíe hot-swap is, daar ben'k ik niet zo zeker van.

Ey!! Macarena \o/

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Mijn Raid zit ook onboard, maar of deze dus hot-swap aankan weet ik niet, ben nog driftig aan het zoeken, maar dat wil niet echt lukken... :'(

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Check je manual eens van je mobo. Ik zit op me werk, dus ik kan het niet checken.
[Misschien overbodige blaat]
Draai je wel goeie RAID config?
[/Misschien overbodige blaat]

Ey!! Macarena \o/

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik draai gewoon de standaard meegeleverde drivers van Epox. Zit zelf ook op me werk dus heb ook geen manual bij de hand.
Toch zou ik het graag nu willen weten voor het geval het er niet in staat (want die kans is vrij groot) ...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb ff naar specs van me Abit-VP6 mobo gekeken die de 370 controller onbaord heeft:
Ultra DMA 100
1. High Point HPT370 IDE Controller
2. Ultra DMA 100MB/Sec data transfer rate
3. RAID 0(stripping mode for boosting performance)
4. RAID 1 (mirroring mode for data security)
5. RAID 0 +1(stripping and mirroring)
Staat niet bij dat'ie Hot-Swap aankan. En met hot-swap kon je, volgens mij, werken met parity voor data-security (RAID 5 dacht ik zo, lees voor de zekerheid ff de FAQ over RAID).
En dat kan die HPT370 dus niet. Dus hot-swap zal wel niet gaan lukken ben ik bang.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

hpt370 moet *theoretisch* hotswap aankunnen. Kijk maar eens bij Highpoint, en de Abit KT7faq.

Vanaf driver 2.3 ofzo, en ene vrij hoge biosversie.
Pagina: 1