[WC] Aansluiting radiator

Pagina: 1
Acties:

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Ik wil graag mijn radiator demontabel maken, deze zit namelijk extern boven op mijn A-open kast. Telkens als ik de kast wil los schroeven (U profiel) moet ik de radiator van de slangen trekken wat kans op lekken geeft. Het beterft een kachelradiator van een C-kadett waarbij met rubberen uiteinden voor de in- en uitvoer. Ik ben dus op zoek naar een soort (afschroefbaar) koppelstuk. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Nog een vraagje:
Voor het testdraaien heb ik gebruik gemaakt van kraanwater wat ik na installatie zoveel mogelijk heb weg laten lopen en vervangen door demi water. Heb ik nog veel kans op corrosie e.d.? Ik voeg vandaag nog dat spul van de halfords toe (wynn's anti corrosie o.i.d), is dit dan afdoende? Ik heb het nieuwe senfu blok met koperen vinnen en een alu bodem.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Er zijn koppelingen die je tussen je slangen kan zetten. Zegmaar netzoiets als wat je gebruikt bij de tuinslang. Er is hier iemand op het forum die een externe waterkoeling bak heeft met koppelingen ertussen dus het is mogelijk.

Over het middeltje tegen corosie, ik heb een week testgedraait met normaal water en daarna heb ik het ingebouwd in de pc en waterwetter in het systeem gedaan. Tot nu toe heb ik totaal geen last van verlies van koelcapaciteit ofzo, dus daar zul jij ook geen last van krijgen, zolang dat spul van de halfords zijn werk maar doet.

Suc6 ermee!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]