linux + pop3 + mac = no go?

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb hier twee macs staan, een kan de email ophalen, en de ander niet.
Ik heb zelf geen ervaring met macs, maar ik heb me laten vertellen dat op allebij os 9.2.2 draait, en outlook express 5.2
Imap krijg ik bij allebei aan de praat, maar de eis is dat het allemaal over het pop3 protocol gaat.
Bij de mac die niet werkt, krijg ik de melding 'bad login', en in mijn logs staat:
Apr 3 10:49:37 mailhost-new pop(pam_unix)[29498]: authentication failure; logname= uid=0 euid=0 tty= ruser= rhost= user=gebruikersnaam
Apr 3 10:49:40 mailhost-new ipop3d[29498]: Login failure user=gebruikersnaam host=mijn dns [mijn ip]
Apr 3 10:49:43 mailhost-new ipop3d[29498]: Connection reset by peer while reading line user=gebruikersnaam host=mijn dns [mijn ip]
Wat kan in vredesnaam de oorzaak zijn van dit probleem, of beter gezegd, wat is de oplossing?

Localhost, sweet localhost

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

outlook dumpen (en wel meteen) en overgaan op Eudora.

Als dat werkt: probleem opgelost. Zo niet: vraag het nog eens :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• kvdveer
Mac dumpen is ook een optie... maar helaas heb ik daar geen invloed op...
Nog meer opties?

Verwijderd

vergelijk de configs van beide macs eens... (en dan alleen die van Outlook express) heeft de een een beveiligde verbinding aanstaan ? foutieve username ? etc etc...

• kvdveer
Ik kan geen verschillen vinden. Ik heb de config an outlook vergeleken en een aantal regelpanelen. Zijn er nog meer plaatsen waar relevante info te vinden is?

Probleem is ook wel een beetje dat er ongeveer 2 kilometer tussen die macs zit... Alles moet dus over de telefoon gebeuren.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De oorzaak kan overal zitten. Niet alleen bij Outlook, maar ook bij netwerk settings.

Werken de andere dingen die over die telefoonlijn gaan (zoals surfen) wel goed?

Je kunt met sherlock gaan zoeken naar "outlook", je vindt de prefs en die verwijder je. Zo krijg je Outlook weer met standaard settings en begin-wizard, zodat je alles even rustig opnieuw kunt instellen.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Begrijp ik nou goed dat die Macs e-mail via pop3 ophalen op een linuxserver die jijzelf beheert? Zo ja, dan kan het probleem er ook in liggen dat die tweede Mac geen toegang heeft op de linuxserver.
(ik haal dit overigens alleen uit je topic titel en niet echt uit je verhaal).
Pagina: 1