Toon posts:

Stilste pomp (waterkoeling) + nog wat advies :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn computertje flink stil aan het maken, met noppen in de case, harde schijf bays isoleren (tegen vibreren). Ik ben er achter dat het alleen maar heter wordt in me kast... Heb het idee dat luchtkoeling niet the-way-to-go is, vandaar dat ik zit te denken aan waterkoeling.

Ik ben behoorlijk newbie op het gebied van waterkoeling. www.waterkoeling.nl heeft aardig geholpen, alleen is het forum een beetje dood daar... Duurt allemaal zo lang!

Mijn vraag: welk setje is het beste om mee te beginnen? Belangrijkste is dat de pomp stil is, en dat mijn AthlonXP 1900+ lekker koel blijft (ik OC niet trouwens).

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als je over gaat op waterkoeling word je cpu waarschijnlijk wel koeler, alleen de rest van je componenten niet meer, daar zul je toch fans op moeten laten blazen.

Als je voor een goedkopere oplossing wil gaan, dan zou ik goede gelagerde fans kopen en die op 7 volt laten draaien. Scheelt eenn hoop herrie en een hoop geld.

Wil je toch waterkoeling, koop een complete set van senfu als je het makkelijk wil houden. Ik heb zelf een maze 2-2 op me cpu, maze 1 op me chipset en een black ice rad. De vloeistof word door een sicce 1200 l/u pompje rondgepompt en die is best wel stil!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanx! Aan Senfu zat ik ook al te denken, was gewoon benieuwd wat jullie er van zouden zeggen...

Ik wil chipset en en CPU koelen, die worden geloof ik het warmst(?). En de harde schijven misschien met die Novibes gevallen met fans coolen. Maar je zegt dat ik er dan nog wel 1 of 2 casefans bij moet plaatsen? Waar? Welke?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

mvds

Totally awesome!

Fans, papst als je er het geld voor hebt, en anders enermax fans nemen.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 11:12 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Hey thanx! Aan Senfu zat ik ook al te denken, was gewoon benieuwd wat jullie er van zouden zeggen...

Ik wil chipset en en CPU koelen, die worden geloof ik het warmst(?). En de harde schijven misschien met die Novibes gevallen met fans coolen. Maar je zegt dat ik er dan nog wel 1 of 2 casefans bij moet plaatsen? Waar? Welke?
Met waterkoeling heb je ten eerste een fan op de radiator nodig.

Verder heb ik een fan als intake die over het moederbord heenblaast (2x 120mm). Je kan ze uiteraard voor de stilte op 7 volt zetten ofzo, maar het scheelt een hoop in temperatuur.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Fan op een radiator, hoeft toch zo'n snelle kleine herriemaker te zijn?

Mijn HQ-08 heeft plaats voor 2 fans bovenin aan de achterkant, net boven de voeding, en onderin aan de voorkant. Ik heb geen idee waar ik ze moet plaatsen. En ik neem aan dat ze lucht naar buiten moeten blazen?

• -=MOL=-

-=MOL=-

In de OCM faq is een hele hoop te vinden over plaatsen van fans enzo. Kijk daar eens in anders. Verder is er met de search ook een hoop over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank. Ik heb me al goed laten informeren bij Arthur Gerla. Casefans zijn niet eens echt nodig in mijn geval.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 14:02 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Ok dank. Ik heb me al goed laten informeren bij Arthur Gerla. Casefans zijn niet eens echt nodig in mijn geval.
Dat kopt, maar een casefan op 7 volt hoor je echt neit boven je voeding uit. Maar de graden die het uitmaken helpen je wel weer verder te oc'en. Oja, je wil niet oc'en..... Dan heb je geen fans nodig maar raad ik ze nog steeds aan.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, noted. :)

...Maar waar moet ik die plaatsen? Oh ja... de FAQ. :P

Verwijderd

Heb hier ook zon Senfu setje staan
en wil het binnen kort in gaan bouwen
Heb alleen een beetje het idee dat het pompje een beetje klein is
het is een Enheim 300ltr per uur
En ze hebben een nieuw koelblok voor de processor
groot aluminium blok met koperen koelribben in een blauwe kunststof behuizing
heeft iemand ervaring met dit blok?
Ik kan er nl weinig of niks over vinden
verder zien de radiator en reservoir er wel goed uit
vind alleen de slangen met die veren erin niet zo handig
heb al andere slang geprobeerd maar dan passen de aansluitingen niet meer ,evt wel met slangenklemmen :7
maar lijkt me mooier de originele koppelingen te gebruiken
iemand een tip voor slangen die passen?

Verwijderd

en ja fans er zitten er 2 op je radiator
als je die vooronder in je kast plaats
zodat ze lucht naar binnen blazen
en eentje boven achterin de lucht naar buiten moet volgens mij voldoende zijn
Pagina: 1