Toon posts:

Asus A7v266-E of MSI KT3 Ultra ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben aan het kijken voor een nieuw moederbord en nu twijfel ik nog tussen deze 2 bordjes...

Asus a7v-266-e (No raid)
MSI KT3 Ultra (No raid)

Na deze revieuw gelezen te hebben http://firingsquad.gamers.com/hardware/msikt3/default.asp , weet ik dat het Msi moederbord met de kt333 chipset iets sneller is in de meeste benchmarks maar toch in de eindconlcusie niet echt lekker naar voren komt.

De revieuwer had liever een moederbord met 266a chipset etc was zijn conclusie , maar toch komt ie sneller uit de test en is ie maar rond de 150 euro.

Wat zal ik doen toch maar voor de Asus gaan die ok snel zat is en al wat langer op de mark is (beter bios etc tot nu toe) of voor de Msi die iets sneller is , usb 2.0 heeft en ondersteuning voor pc 2700 geheugen.??

Verwijderd

Ik vraag me af wat voor een vergelijking dat precies is. Beide zijn VIA bordjes, maar hebben zelf wel verschillen.
Je moet je gaan afvragen wat je ermee wil. Wil je straks met de nieuwe AMD serie er ook nog goed op kwijt kunnen die mogelijk op een DDR333 bus werken, zou ik zeker voor een VIA KT333 bord gaan, maar ik kan me ook voorstellen dat je nu een stabiel betrouwbaar bug free bordje hebben, met nu een CPU erop, die niet vervangen word, dan zou ik voor een VIA KT266A bordje gaan. De keus ligt bij je zelf. :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 11:16 schreef Wingman25 het volgende:
Ik vraag me af wat voor een vergelijking dat precies is. Beide zijn VIA bordjes, maar hebben zelf wel verschillen.
Je moet je gaan afvragen wat je ermee wil. Wil je straks met de nieuwe AMD serie er ook nog goed op kwijt kunnen die mogelijk op een DDR333 bus werken, zou ik zeker voor een VIA KT333 bord gaan, maar ik kan me ook voorstellen dat je nu een stabiel betrouwbaar bug free bordje hebben, met nu een CPU erop, die niet vervangen word, dan zou ik voor een VIA KT266A bordje gaan. De keus ligt bij je zelf. :)

Succes
Je hebt zelf zotezien het Msi bordje wat vind je er zelf van??

Stabiel? ook met de bios die er standaard bijzit??)

Zie al wel in je sig 266mhz ipv 333 mhz geheugen voor stabiliteit??

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb het asus bordje en ben er tevreden over op 1 ding na. FSB overklokken gaat gewoon nei tgoed op het asus mobo. Ik kom tot max 167Mhz FSB, terwijl mijn cpu en mem op een ander mobo veel hogere fsb's aan kunnen.

Als je toch de betrouwbaarheid van asus wil en de kt333 dan neem je toch een asus A7V333 ofzo.
Op woensdag 03 april 2002 11:37 schreef Shaggy het volgende:
Zie al wel in je sig 266mhz ipv 333 mhz geheugen voor stabiliteit??
Waarschijnlijk omdat de rest van zijn systeem de 166Mhz fsb niet trekt.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Kheb zelf zo'n asus bord, weliswaar met RAID. Als je gaat overclocken idd kun je denk ik beter MSI gebruiken, daar mag je gewoon echt lekker veel instellen en doen. Maar voor "gewoon" gebruik als spellen e.d. en liever niet knutselen en veranderen zou ik voor ASUS gaan.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 03 april 2002 11:56 schreef TakTiX het volgende:
Kheb zelf zo'n asus bord, weliswaar met RAID. Als je gaat overclocken idd kun je denk ik beter MSI gebruiken, daar mag je gewoon echt lekker veel instellen en doen. Maar voor "gewoon" gebruik als spellen e.d. en liever niet knutselen en veranderen zou ik voor ASUS gaan.
Voor overklokken msi??? Een vriend van mij heeft een msi kt266a bordje, maar die komt minder ver dan ik met dezelfde componenten (lees mijn cpu en geheugen).

Als je echt wil overklokken zou ik voor abit of epox gaan. Abit is iig mijn eerste keus, daarna epox, asus en msi. Gigabyte is de laatste tijd ook erg goed bezig, maar de naam alleen al doet mij iets.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Op woensdag 03 april 2002 12:02 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Voor overklokken msi??? Een vriend van mij heeft een msi kt266a bordje, maar die komt minder ver dan ik met dezelfde componenten (lees mijn cpu en geheugen).

Als je echt wil overklokken zou ik voor abit of epox gaan. Abit is iig mijn eerste keus, daarna epox, asus en msi. Gigabyte is de laatste tijd ook erg goed bezig, maar de naam alleen al doet mij iets.
Agree als je echt wilt overklokken hebbie id iets als epox nodig, maar je mag bij MSI gewoon meer instellen en doen in de bios dan bij ASUS, dat werkt best wel fijn. Voor overclocken zou ik het idd geen van beide aanraden.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 10:49 schreef Shaggy het volgende:
Asus a7v-266-e (No raid)
MSI KT3 Ultra (No raid)

Wat zal ik doen toch maar voor de Asus gaan die ok snel zat is en al wat langer op de mark is (beter bios etc tot nu toe) of voor de Msi die iets sneller is , usb 2.0 heeft en ondersteuning voor pc 2700 geheugen.??
De No Raid versie van MSI heef geen USB2.0 voor zover ik weet. Kijk maar es goed op de MSI site.
Ikzelf heb net de MSI Ultra-ARU besteld, metRAID en USB2.0 dus, hoop hem van het weekend binnen te hebben. Ervaringen met stabiliteit etc. komen dan wel ;)

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb hier de MSI-KT3 ULTRa en hij loopt superstabiel, fsb meteen op 166mhz gezet en dat loopt ook prima ondanks mn cheapass DDR 2100 geheugen. Ook alle problemen die ik had met mn radeon/8kha zijn verleden tijd :)

Voor mij dus een perfect moederboordje.

Alleen het bios resetten via een jumper gaat soms een beetje vreemd, je moet nogal lang wachten voordat hij echt gereset is :?
Pagina: 1