• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 12:47
Ik heb gister mijn Mp3cdspelertje binnengekregen... (RioVolt, simpel sp90tigje)

Deze player rast 2 minuten aan audio in zijn geheugen (flashgeheugen zit derin dachtik) en zet daarna de CD stil, en speelt vanuit het geheugen... is het geheugen (bijna) leeg, begint de cd weer te draaien en laad het geheugen weer vol... enz, enz...

Mijn vraag is: wat vreet nou meer stroom? een discman die de cd lekker draaiend houd, of eentje die de hele tijd weer opnieuw op moet spinnen? (opspinnen neemt nogal wat :{ )

Verwijderd

Ik denk dat als je hem stil op tafel legt dat het zuiniger is om hem als maar op een rustig tempotje te laten spinnen. Zodra hij gaat schudden is die buffermethode zekerweten zuiniger, dat kan niet anders...

Verwijderd

Ik denk dat ze het niet voor niets zo aanpakken. Sony heeft het ook in de MD players zitten. En als je ESP aanzet is je batterij altijd veeel sneller leeg, en die neemt het buffer ook over (zoals hierboven al gezegd werd)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

een iPod haalt 32 mb (= ~ 30 minuten?) aan data per keer binnen... en die haalt vv. 10 uur op een charge.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op woensdag 03 april 2002 23:50 schreef chem het volgende:
een iPod haalt 32 mb (= ~ 30 minuten?) aan data per keer binnen... en die haalt vv. 10 uur op een charge.
yep...die buffers zijn ook heel goed om batterijen te sparen...

Het continue laten daaien van een harddisk of cd kost best veel batterijen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 04 april 2002 11:07 schreef Mooooody het volgende:

[..]

yep...die buffers zijn ook heel goed om batterijen te sparen...

Het continue laten daaien van een harddisk of cd kost best veel batterijen...
ik baal er dus ook niet van :)
hij is daardoor ook doodstil; wat het meenemen alleen maar makkelijker maakt (geen geklik of gezoem in je jaszak etc.)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 04 april 2002 11:17 schreef chem het volgende:

[..]

ik baal er dus ook niet van :)
hij is daardoor ook doodstil; wat het meenemen alleen maar makkelijker maakt (geen geklik of gezoem in je jaszak etc.)
oh, dus je hebt een iPod?

Werk je onder Windows? Zo ja, hoe bevalt dat?

En welk hoesje heb je er bij?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 04 april 2002 14:02 schreef Mooooody het volgende:

[..]

oh, dus je hebt een iPod?

Werk je onder Windows? Zo ja, hoe bevalt dat?

En welk hoesje heb je er bij?
nee, gewoon onder OS X 10.1... en het bevalt perfect.
Eerlijk gezegd heb ik de automatische synchronisatie uitgeschakeld, en transfer ik de files dmv drag & drop binnen iTunes. Daarbij is m'n enige playlist in iTunes ruwweg 27 gb groot; en dat past er helaas niet op ;)

Geen hoesje (helaas) en dus wel wat krassen; aan de andere kant is het domweg een gebruiksvoorwerp en doet het niks aan de kwaliteit af...

Pagina: 1