Toon posts:

[PHP] Array_splice ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een stukje code waarbij ik een x aantal elementen uit een array wil verwijderen als deze geselecteerd zijn in een select met multiple=true

Ik heb nu dit gemaakt, het verwijderd inderdaad elementen maar wat ie nou precies doet kan ik niet helemaal volgen, volgens mij is mijn idee van array_splice niet helemaal goed :(
De tutorial op php.net vind ik ook een beetje vaagjes, ziet iemand wat ik verkeerd doe?
code:
1
2
3
4
5
6
$del_index = count( $kijkdag_delete );
if( $del_index > 0 ){
    for( $i=0 ; $i <= $del_index ; $i++ ){
      array_splice( $kijkdagen_array, $kijkdag_delete[ $i ], $kijkdag_delete[ $i ] - 1 );
    }
}

wat ik ervan begrepen is dit de syntax:
array_splice( de array, de index die je wil deleten, opschuiven van de index );

ik zit er naast ben ik bang, maar hoe ver?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Zeg eerst maar eens WAT JE WILT.

[edit]
En zo te zien kun jij beter gebruik gaan maken van array_filter.

Verwijderd

Topicstarter
nou uhmmm...
Ik ben bezig met een stukje code waarbij ik een x aantal elementen uit een array wil verwijderen als deze geselecteerd zijn in een select met multiple=true
dat lijkt me duidelijk toch?

• Dennis
Op woensdag 03 april 2002 10:36 schreef IceFlame het volgende:
nou uhmmm...
[..]

dat lijkt me duidelijk toch?
Mja, redelijk.
Ok, je hebt een array met alle elementen en een array met alle geselecteerde elementen.

www.php.net/array_filter
www.php.net/in_array

Denk dat je er dan wel uit komt.

• Dennis
Oja:
code:
1
2
if(!asleep())
  sheep++;

Kan je niet beter:
code:
1
2
3
4
while(!asleep())
{
  sheep++;
}

:? ;)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
array array_splice ( array input, int offset [, int length [, array replacement]])
Dit is toch overduidelijk ? .. en daarnaast staat er een enorme lap text onder wat nog es meer toelichting geeft.

En daarnaast nog een stapel voorbeelden die de werking duidelijk demonstreren.

dus waar je mee bezig bent .... geen idee, maar je eigen conclusies trekken uit een functie definitie is iig iets wat je NIET moet doen (dat zal nu wel duidelijk zijn >:))

maar ik zou eventjes leren lezen en die manual NOG es lezen en daarna gewoon proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Yo Grum als het je zo overduidelijk is waarom kan je dan niet gewoon ff een uitleg geven WAT het doet?

ik ben dus zelf tot dit gekomen:
array_splice( de array, de index die je wil deleten, opschuiven van de index );
maar dat is overduidelijk niet goed ;(

• Grum
  • Niet online
Kan je zelf niet lezen dan ?

Waarom moet ik me tijd gaan verspillen om et aan je uit te leggen terwijl ik dan PRECIES het zelfde vertel als wat op http://www.php.net/array-splice staat ?

Verwijderd

Topicstarter
omdat die techno engelse babble over offsets en weet ik niet wat mij een beetje duizelt :(
Ik kom er niet uit ;(

een korte nederlandse opsomming zou handig zijn, is er niet een nederlandse vertaling van php.net?

• Grum
  • Niet online
techno engelse babbel ?
sorry maar dit is zo beknopt alset maar kan.

maar ok .. ik zallet wel vertalen voor je .. ZUCHT

momentje

Verwijderd

Topicstarter
okee ik wacht in spanning af :)
maar je hoeft niet heel php.net te vertalen hoor ;)

alleen even een korte definitie van wat splice is, mag zelfs in de stijl zoals ik mijnes al heb neergezet, alleen even van wat nou precies wat is in de splice functie

alvast 10000000x dank, want ik kom er echt even niet uit

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
array_splice(input,offset,length,replacement) levert 'input' op met daaruit 'length' opeenvolgende elementen verwijderd, te beginnen met het element op positie 'offset'. De verwijderde elementen worden vervangen door 'replacement'. Er zijn nog wat speciale gevallen wanneer offset negatief is of lengte en/of replacement niet gegeven zijn.

Veel meer wil ik er niet over kwijt; als je het zo niet begrijpt ben je gewoon te dom om te programmeren. Verder zou je er goed aan doen om te leren formele (al dan niet Engelse) teksten te lezen.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Er is trouwens een Nederlandse vertaling van de PHP manual, maar die is niet helemaal 'af'.

Op http://www.php.net/manual/nl/function.array-splice.php is bijvoorbeeld alleen 'example' door 'voorbeeld' vervangen :)

• Grum
  • Niet online
hmmz .. vergeten & geen tijd om dit te doen .. sorry .. maar je moet et nu wel snappen

Verwijderd

Topicstarter
thnx soultaker, die paar regels zijn voldoende.
Ik snap jullie agressieve houding niet helemaal, maar goed ik kan weer verder.
Pagina: 1