Toon posts:

[Flash] Dynamische tickertape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? We zijn bezig met het maken van een dynamische tickertape. Hier kan je straks naartoe sms'en en de bedeoling is dat de berichten telkens achter elkaar verschijnen gescheiden door een in dit geval zicht logotje.
Wat wil nou hoe langer de de regel loop hoe schokkiger hij wordt! check hier
Het is maar minimaal maar oke! Het systeem waar het op draait is een pentium 1.4ghz, 256mb, de grafische kaart nog onbekend(maar als iemand een goede weet die flash erg!! goed afspeelt en dualhead is).

Hier is de *.fla

Als er nog vragen zijn die kunnen helpen tot de oplossing hoor ik ze graag! *D

Ohw ja het is in Flash 5 gemaakt als je hem in Flash MX opent doet ie het niet vanwege een aantal dingen!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik vind het wel soepel lopen...

Verwijderd

Bij mij schokt hij in het begin even maar daarna loopt hij vloeiend, en het schokken is inderdaad minimaal maar hoe het komt :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle heeft laatst ook zoiets gemaakt :)

Zie dit topic: [topic=445830]

Misschien heb je wat aan m'n .fla

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 10:52
Bij mij schokte hij wel op het beeld.

Misschien een oplossing

- Laat de tekst langzamer lopen
- verleng de regel in flash (de motion tween langer maken in flash)
- en meer frame per sec in flash instellen (30/40 frames/sec)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 11:54 schreef DinoRacer het volgende:
Bij mij schokte hij wel op het beeld.

Misschien een oplossing

- Laat de tekst langzamer lopen
- verleng de regel in flash (de motion tween langer maken in flash)
- en meer frame per sec in flash instellen (30/40 frames/sec)
Als je naar mijn flatje had gekeken wist je dat alle drie niet zouden helpen!

Pelle:
Het klinkt misschien een beetje pixelneukerig maar die tickertape van jouw schokt ook nog steeds!
Het probleem is dat als eis gestelt is dat hij echt niet mag schokken.
Ik ga straks nog eens ff goed naar jouw manier kijkenMisschien dat ik nog iets ontdek wat voor ons handig zou kunnen zijn. :)

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
no problemo ermee, Athlon 1Ghz, 768mb ram, tnt2 viper v770

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 april 2002 13:27 schreef kevenius het volgende:
Het klinkt misschien een beetje pixelneukerig maar die tickertape van jouw schokt ook nog steeds!
Is niet pixelneukerig hoor :)
Heb dat ding hier toen getest op een Athlon 1.2Gig (perfect), een PIII 450 (nagenoeg perfect) en een P200 (daar wel schokkerig).

Verwijderd

Topicstarter
Ik test het hier op een athlon 1.4 Ghz, 512 mb, en een matrox g450 dual head. Hij schokt echt nog erg!
Zou het kunnen liggen aan de grafische kaart? Zo ja, iemand enige voostellen? Geld speelt geen rol mag ik gerust zeggen!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 april 2002 14:23 schreef kevenius het volgende:
Ik test het hier op een athlon 1.4 Ghz, 512 mb, en een matrox g450 dual head. Hij schokt echt nog erg!
Zou het kunnen liggen aan de grafische kaart? Zo ja, iemand enige voostellen? Geld speelt geen rol mag ik gerust zeggen!
Ik hier nagenoeg dezelfde configuratie (ook een matrox g450 dual); wellicht dat het OS, de drivers en de hoeveelheid beschikbaar geheugen ook nog een rol spelen.

Hier win2k, met 512mb ram.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ligt het er misschien aan dat de text langer wordt maar de tween niet, waardoor de beweging sneller gaat, dus minder frames per stuk beweging = meer schokken :?

misschien is 't al eerder gezegd, maar kun je niet met behulp van Actionscript de lengte van je tween af laten hangen aan de hand van de ingegeven tekstregel?

Verwijderd

Topicstarter
Hier ook win2k en 512 ram geen andere applicaties draaien en niks open of zo! Dus denk niet dat het daar aan kan liggen! Weet je misschien een beetje kaart die een beter direct draw heeft (collega zegt dat dat heel veel scheelt)!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:30 schreef |HunterPro| het volgende:
ligt het er misschien aan dat de text langer wordt maar de tween niet, waardoor de beweging sneller gaat, dus minder frames per stuk beweging = meer schokken :?

misschien is 't al eerder gezegd, maar kun je niet met behulp van Actionscript de lengte van je tween af laten hangen aan de hand van de ingegeven tekstregel?
Misschien had je de fla ff moeten openen!
Er zit geen tween in!
En de regel past zich al aan aan de lengte van de texte regel zodat de volgende text in de que gelijk achter het logootje aan komt!

Verwijderd

uhmm, hier op een athlon 1900 xp+ 512 intern met matrox 550 dual en het loopt heel smooth. Is dus ook athlon met evenveel geheugen en matrox kaart. (os winxp)

Verwijderd

Same here, soepel op een 1GHz P3 / 512 Mb / Matrox G450 dualhead 32MB ddr in 3200x1200.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik een zeikerd maar ik kan je vertellen dat de klant echt een perfectionist is die absoluut heel erg goed gaat kijken. Zeker op het einde als de zin bijna helemaal voorbij is gaat ie een beetje hakkelen!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

hier smooth op een Athlon1333 met:
TNT2 32MB &
TNT1 16MB

mijn T.net systeemspecspagina

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 april 2002 17:12 schreef kevenius het volgende:
Misschien ben ik een zeikerd maar ik kan je vertellen dat de klant echt een perfectionist is die absoluut heel erg goed gaat kijken. Zeker op het einde als de zin bijna helemaal voorbij is gaat ie een beetje hakkelen!
Sja.. dan wordt het toch DHTML, of anders een applet...

Verwijderd

Topicstarter
Die gebruiken ze nu die is helemaal niet om aan te zien!
We praten hier over ongeveer 1800 berichtjes die binnen ongeveer 50 minuten voorbij moeten komen!
Er wordt dan op de zelfde machine ook nog eens geaccorrdeert!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

hier loopt ie niet smooth, tenminste niet wat je ervan zou verwachten.
Elke 25 pixels ofzo, blijft ie een aantal milliseconden staan, is weinig maar het oog ziet het.

(AMD 850, 25MB, Matrox DH 32MB)

www.jurgroessen.nl

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 03 april 2002 17:33 schreef kevenius het volgende:
Die gebruiken ze nu die is helemaal niet om aan te zien!
We praten hier over ongeveer 1800 berichtjes die binnen ongeveer 50 minuten voorbij moeten komen!
* oh,when? gaat ff rekenen...

(50 * 60) / 1800 = 1,66 sec per bericht. Lijkt me een beetje weinig :?

Anyway..hier schokt ie ook maar minimaal. Zou ook niet echt weten wat er te optimaliseren valt, maar goed. Misschien kun je nog een keer met de klant rond de tafel gaan zitten. Om er een hele dag aan te gaan zitten, lijkt me namelijk onnodig duur worden :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Die berekening klopt wel maar hij zal niet altijd in beeld zijn maar er zulen wel zoveel berichtjes gestuurd gaan worden zelfs meer maar 1/4 ervan word afgekeurd en dus niet gepost op de ticker tape! Wat je zegt hier schokt ie ook maar minimaal das echt no go voor de klant!
Ik begin te denken dat er gewoon geen oplossing voor is qua software dan. Misschien toch maar eens de hardware buren vragen!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 04 april 2002 09:28 schreef kevenius het volgende:
[..]

Wat je zegt hier schokt ie ook maar minimaal das echt no go voor de klant!

[..]

Ik begin te denken dat er gewoon geen oplossing voor is qua software dan. Misschien toch maar eens de hardware buren vragen!
De hardware kant benaderen is al helemaal geen oplossing. Of wil je elke bezoeker van de website een Athlon 1.5 Ghz plus videocard kado gaan geven? ;)

Nogmaals, het lijkt me veel verstandiger dat jij met de projectleider en/of klant rond de tafel gaat zitten en uitlegt dat dit het 'beste' resultaat is en of dit acceptabel is. Zoals ik het nu begrijp hebben ze al een tickertape, maar dat ziet er niet uit? In het verleden hebben ze daar toch ook een GO voor gegeven of niet.

Dat lijkt me zinniger dan heel de dag hier op het forum vragen en er meer tijd aan te besteden. Verschillende mensen hier zeggen dat het verschil minimaal is en waar evt verbeterpunten liggen. Meer kan jij er ook niet aan doen.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet voor een site maar wordt straks gebruikt op de TV in vlaanderen! Voor een tv zender!
Ik heb nog geen echt redelijke verbetering gekregen en we zijn er hier echt al heel lang aan bezig hem echt te optimaliseren!
Ik denk echt dat de hardware een oplossing moet gaan bieden, de enige pc die het moet gaan draaien staat in de eind regie!

Ga toch nog ff bij de hardware informeren over de beste grafische kaart voor flash!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 04 april 2002 10:03 schreef kevenius het volgende:
Het is niet voor een site maar wordt straks gebruikt op de TV in vlaanderen! Voor een tv zender!
Ik heb nog geen echt redelijke verbetering gekregen en we zijn er hier echt al heel lang aan bezig hem echt te optimaliseren!
Ik denk echt dat de hardware een oplossing moet gaan bieden, de enige pc die het moet gaan draaien staat in de eind regie!

Ga toch nog ff bij de hardware informeren over de beste grafische kaart voor flash!
Ook tv projecten hebben een opdrachtgever... ;)

Nu weet ik toevallig ( hoewel, toevallig is ook niet echt waar aangezien ik bij een omroep werk ) dat tickertape's eenvoudig op de montagetafel gemaakt kunnen worden, zelfs dynamisch. Gewoon direct over de live-feed dus. Ga eens praten met de techies daar.

Flash werkt als plugin in een browser en spreekt niet direct met de hardware laag, er is wel een OpenGL player maar die is nogal buggy. Er bestaat dus niet zoiets als 'de beste grafische kaart voor flash'.

• Hangloozz
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 04 april 2002 10:22 schreef oh,when? het volgende:
Flash werkt als plugin in een browser
ehm, maar de standalone player doet z'n werk zonder browser..
Sterker nog; de .exe's hebben de player onboard dus dan heb je toch niets meer met de browser van doen?

Kan het nog lonend zijn om te kijken naar een oplossing met Flash op een Linux OS?
Misschien dat die player beter/soepeler is dan de Windows versie?

Aan de andere kant lijkt het me dat de klant toch ook moet weten dat het ergens een keer ophoudt met de techniek; iedereen wil wel vliegen met z'n auto, maar dat is toch technisch in mindere mate, maar zeker financieel niet haalbaar?!

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Oplossing zou zijn C= 64 style smoothscrolling te doen, daar heb ik nog ergens een source van liggen, maar dat is 4......maar ik weet zeker dat die soepel is.

• wheeler
  • Laatst online: 07-09 21:36
zit hier op een Pentium 3 866mhz met 512mb. Bergen programma's open: de flash schokt absoluut niet...

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 04 april 2002 11:16 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

ehm, maar de standalone player doet z'n werk zonder browser..
Sterker nog; de .exe's hebben de player onboard dus dan heb je toch niets meer met de browser van doen?

Kan het nog lonend zijn om te kijken naar een oplossing met Flash op een Linux OS?
Misschien dat die player beter/soepeler is dan de Windows versie?
Sorry, mijn fout, aannname was nog steeds dat het voor een website was. Maar ook indien het een exe is dan kan deze nog steeds niet direct met de hardware laag spreken.Daarnaast durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat de Linux Flash Player niet sneller is dan die van Windows.

Verwijderd

Ik test het hier op een Celeron 800 met 386 mb ram. Jouw tickertape loopt echt super soepel hoor! Echt cool gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 11:33 schreef B-Top het volgende:
Oplossing zou zijn C= 64 style smoothscrolling te doen, daar heb ik nog ergens een source van liggen, maar dat is 4......maar ik weet zeker dat die soepel is.
:? c=64 :? Commodore 64 ?

Als jij echt denk dat het gaat werken zou ik graag even die source van je willen inzien! Maakt niet zoveel uit dat het in 4 is gemaakt hoor!
:7

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

[inside opmerking]
Op donderdag 04 april 2002 14:59 schreef Cool_Duck het volgende:
Jouw tickertape loopt echt super soepel hoor! Echt cool gedaan!
thank you, thank you! :)
[/inside opmerking]

ik ga me ook even mengen in de discussie:
Ik heb begrepen dat in Flash MX de AS niet meer aan de timeline hangt, maar "los" runt.
Is het een idee/manier om hier nog in te gaan optimaliseren? dus de verplaatsing-AS op een andere manier aansturen? (beetje vaag, maar hopelijk wel te begrijpen :))

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 07 april 2002 01:27 schreef tie-rep het volgende:

ik ga me ook even mengen in de discussie:
Ik heb begrepen dat in Flash MX de AS niet meer aan de timeline hangt, maar "los" runt.
Is het een idee/manier om hier nog in te gaan optimaliseren? dus de verplaatsing-AS op een andere manier aansturen? (beetje vaag, maar hopelijk wel te begrijpen :))
Nou dat is eigenlijk een heel lang en saai verhaal, en daar heb ik nu geen zin in dus leg ik de korte versie uit.

Flash zal altijd framebased blijven, en inherent daaraan zal ook de ActionScript code nog steeds afhankelijk zijn van de FPS die je instelt. Nu is het wel mogelijk om in Flash MX ( en met wat codehacking ook in Flash 5 ) alles lekker op een plaats te coden, dus geen code meer verstopt in gekke onClipevents, buttons, frames etc etc.

Theoretisch is het mogelijk alles in een frame te coden, zeker een 'eenvoudige' ticker :)

Pagina: 1