• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jawel, laat die randdebielen uit Israel maar lekker oorlogje voeren.
Over een paar jaar zijn alle mensen daar dood en de oorlog is voorbij. Waarom? Omdat alle mensen die zich er nu mee bezig houden allemaal extremisten zijn, die compleet gebrainwashed zijn dat het buurland van Satan is. Daardoor zijn ze bereidt om zelfmoordacties te doen voor hun land, of een beetje pionier te gaan spelen door in bezet gebied te gaan wonen. Die moeten ook niet janken dat ze een spijkerbom op hun auto krijgen, dat wisten ze heel goed van te voren.
Conclusie: die mensen daar zijn niet meer te redden, de mensen die niet gebrainwashed zijn (en dus de moeite waard om te redden) zijn vast al zo slim geweest om uit die buurt weg te trekken. Aan de zee bij Israel is het echt niet zo gevaarlijk hoor.
Dan kunnen al die politici die zich ermee bemoeien zich met betere dingen bezig houden dan een beetje met Sharon te lullen.
Wat voor betere dingen dan? Nou gewoon, ze kunnen beginnen met een groot hek om het continent afrika te zetten.
Wat heeft Afrika voor ons gedaan? niet veel geloof ik. Wat krijgen we van ze? AIDS. Continent dicht, alle europeanen eruit terugtrekken, tv weg daar.
Hoppekee afrika bestaat niet. We komen over 100 jaar wel weer eens kijken als iedereen dood is door Lepra, AIDS en oorlogen (rwanda enzo).
Laat NL zich eerst maar eens bezighouden met kanker in NL ipv een niet ophoudende stroom geld richting een verloren continent te sturen.

Totale conclusie: laat NL eerst maar eens zorgen dat hun eigen land perfect is, en daarna pas zorgen voor de rest. (beetje krom) voorbeeld: in psychologische instellingen worden mensen ook niet behandeld door psychotische dokters (athans, dat zou niet mogen ;) ) Waarom moet NL boeten omdat mensen aan de andere kant van de wereld hun zaken niet op een rijtje hebben?

De vraag: ben ik de enige met deze mening :?

Verwijderd

Totale conclusie: laat NL eerst maar eens zorgen dat hun eigen land perfect is, en daarna pas zorgen voor de rest. (beetje krom) voorbeeld: in psychologische instellingen worden mensen ook niet behandeld door psychotische dokters (athans, dat zou niet mogen ;) ) Waarom moet NL boeten omdat mensen aan de andere kant van de wereld hun zaken niet op een rijtje hebben?

tot nu toe ben je inderdaad de enige!

En kan je misschien ook vertellen wanneer ons land dan perfect is? En kom jij iets te kort? En moet je voor alles wat je voor een ander doet een wederdienst terugverwachten?

ohja, nog 1 ding

:r

Verwijderd

nope

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op woensdag 03 april 2002 10:28 schreef Nielsz het volgende:

lang verhaal

ik geloof het wel,
tis wel een beetje onsympatiek om te zeggen:
tis hun probleem, DUS wij doen maar nix

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 11:18 schreef Haco het volgende:

[..]

ik geloof het wel,
:r to you 2 :*
Feit is dat er in het midden oosten al jaren wordt gepraat, maar ze zijn gewoon niet voor rede vatbaar. Als ze zo graag oorlog willen, dan moeten ze dat toch maar doen?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zijn de rijke landen van nu destijds niet ontzettend rijk geworden door die arme landen in Afrika uit te buiten :? En dat eeuwenlang :?

Oftwel theoretisch gesteld: zou zonder kolonisatie en exploitatie van die landen het nu daar ook zo'n puinhoop zijn? :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op woensdag 03 april 2002 11:18 schreef Haco het volgende:

[..]

ik geloof het wel,
Inderdaad!
Het middenpunt is geloof. Waar geloof je in? En waar geloof je niet in. En dat is dus je vijand. Tenminste dat krijgen ze geindoctrineert door ouders en leeraren.

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op woensdag 03 april 2002 11:22 schreef LuNaTiC het volgende:
Zijn de rijke landen van nu destijds niet ontzettend rijk geworden door die arme landen in Afrika uit te buiten :? En dat eeuwenlang :?

Oftwel theoretisch gesteld: zou zonder kolonisatie en exploitatie van die landen het nu daar ook zo'n puinhoop zijn? :)
helamaal mee eens
kijk maar eens naar de hutu's en de Tutsi's daaro
dat ze nu elkaar afmaken komt door belgie en frankrijk, want die hebben ze tegen elkaar opgezet

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021

Juist... wij zijn rijk geworden over de rug van al die afrikaantjes. (en het westen verdient goed geld met die oorlogen daar... wie denk je dat die wapens levert?)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Nielsz
  • Niet online

Vergeet niet dat we op aarde zitten, een planeet waar al miljoenen jaren het recht van de sterkste geld. Kunnen ze niet overleven, gaan ze dood, en 'moeten' ze niet kunstmatig in leven gehouden worden. Miljoenen jaren geleden dachten de mensen er echt niet aan om in de woestijn te gaan leven. Maar nu? Nu gaan ze daar lekker leven, denken te overleven, en als dat niet lukt, mogen de sterkste landen aan komen draven met geld om ze toch maar te kunnen overleven in de woestijn. (als theoretisch voorbeeld).

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 03 april 2002 11:28 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Vergeet niet dat we op aarde zitten, een planeet waar al miljoenen jaren het recht van de sterkste geld. Kunnen ze niet overleven, gaan ze dood, en 'moeten' ze niet kunstmatig in leven gehouden worden. Miljoenen jaren geleden dachten de mensen er echt niet aan om in de woestijn te gaan leven. Maar nu? Nu gaan ze daar lekker leven, denken te overleven, en als dat niet lukt, mogen de sterkste landen aan komen draven met geld om ze toch maar te kunnen overleven in de woestijn. (als theoretisch voorbeeld).
Waarom zouden wij de 'zwakkeren' in het algemeen in Nederland zelf wel helpen dan? :)

Als je daar werkelijk in gelooft, zou dat voor alles moeten gelden. Echter na evolutie van miljoenen jaren en we onszelf 'beschaafd' noemen, gaat jouw (theoretische) denkwijze wel erg ver.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Nog een voorbeeld :
De blanke boeren in ghana en omgeving worden de laatste tijd allemaal verjaagd de boerderijen en het land worden in de fik gestoken door die "opstandelingen" de neger bevolking van dat land dus...
Nu is dus de oogst voor de volgende 5 jaar naar de kloote en wie moet weer terug om voedsel te gaan droppen ?? Idd de blanke boer uit europa en de vs en als die nou denken van neej da doen we niet want onze "broeders" worden daar weg gejaad wat dan ?? Gaan ze dan zelf eten verbouwen ?? Van welk geld willen ze dat doen ?? Idd weer geld uit Europa of de vs.... Ze kunne niet zonder ons en daar mogen wij best wel wat voor terug krijgen b.v een diamantmijntje hier een goudmijntje daar een vakantie paradijsje daar....

Ik wil dit allemaal niet ik zeg gewoon alle blanken daar weg, dat willen ze toch nou hoppa weg kijken welke stammen er over blijven ?? De massai alleen waarschijnlijk want die trekken zig geen hol aan van ons.. mooi dan is Afrika binnen laten we zeggen 10 jaar leeg en is het overbevolkingsprobleem daar opgelost en kunne wij er een gigantische dierentuin van bouwen met de massai als beschermde stamsoort :) Geven we die dieren daar ook eens rust hebbe ze wel verdiend na al dat nutteloze gejaag enz.

Verwijderd

Goed idee. We trekken ons compleet terug uit Afrika. Maar dan moeten we het ook meteen goed doen en al onze rotzooi ook meenemen.
• Alle wapens weg. Mijnen, geweren, bommen, tans. De hele reutemeteut.
• De landen weer maken zoals ze vroeger waren. Engeland en Nederland en al die andere landen hebben vrolijk met een liniaaltje lijntjes zitten trekken over de kaart van Afrika, om het zo onderling te verdelen. Dus recht door de eeuwen oude gebieden van stammen. Logisch dat er oorlog ontstaat. Dat moeten we dus rechtzetten. Alle landen terug naar hun oorspronkelijke vorm (voor zover mogelijk). Dan hoeft er geen ruzie gemaakt te worden over wie wat toekomt.
• Alle 'buitenlanders' weg uit Afrika. Dus Europeanen, Amerikanen enz.
• Alle spullen die wij uit Afrika gehaald hebben weer terugbrengen. Dus al die bergen diamanten en goud. En alle andere grondstoffen die we er gewonnen hebben.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 11:31 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Waarom zouden wij de 'zwakkeren' in het algemeen in Nederland zelf wel helpen dan? :)
Tot op bepaalde hoogte. We moeten niet elke halve zool gaan lopen helpen. Sommige zwakkeren (in dit geval criminelen) moeten gewoon een enkeltje noordpool krijgen. Hup oprotten, als je alleen maar kan zieken, zeiken en een beetje de randdebiel uit kan hangen, ga je maar lekker babyijsbeertjes verkrachten (haha, dat doen ze ook maar 1 keer, dan is het snel over denk ik :) ), maar niet hier.
Als je daar werkelijk in gelooft, zou dat voor alles moeten gelden. Echter na evolutie van miljoenen jaren en we onszelf 'beschaafd' noemen, gaat jouw (theoretische) denkwijze wel erg ver.
Beschaaft? beschaaft? HAHAHA :D Wij zijn geen haar beter dan de neanderthalers. Ik denk niet dat ik hier met voorbeelden hoef te gaan strooien.

Verwijderd

wat jij nu zegt is wel erg simepl-mided en zwart-wit. Dat hele conflict is niet zo simpel als je nou zo'n beetje omschrijft. Er gebeuren hele foute dingen, en er lopen veel foute mensen rond in Israel, maar de vergelijking tussen de probleempjes in NL en Israel is natuurlijk niet te maken.

Veel van de slachtoffers daar zijn gewone burgers die in feite er niets mee te maken willen hebben (ja ook aan de palestijnse kant, ook al ontkent Israel dat hevig), dus om die oorlog daar zomaar z'n gang te laten gaan is onhumaan. in feite ben je dan niet veel beter dan deigene die de oorlog voeren, want je hebt een middel in handen (in dit geval een peace-enforcing vn-macht, of gewoon politieke druk o.i.d.) om mensenlevens te sparen, maar je gebruikt het niet uit je eigen principiele overwegingen.

idd Nielsz, :r voor jou, want je hebt echt niet zomaar de weisheid in pacht om hier op deze manier over te oordelen

Verwijderd

Wat heeft Afrika voor ons gedaan? niet veel geloof ik. Wat krijgen we van ze? AIDS.
Denk eens wat verder na |:(

Waar denk je dat hier de boontjes vandaan komen in de winter? De bananen? diamanten? een deel van de olie? Tropisch hardhout? ijzererts?

Europa is voor haar grondstoffenvoorziening afhankelijk van Afrika. Afsluiten gaat niet, de economie zou onmiddelijk instorten.

We zouden wel eens kunnen beginnen met een redelijke prijs bieden voor die grondstoffen, en een eind maken aan de uitbuiting. Misschien dat Afrika dan ook eens wat welvarender kan worden, zodat we niet alleen maar negatief nieuws horen...

Verwijderd

Luister ik denk dat oorlog een manier van de natuur is om de mensheid enigsinds in stand te houden net als koude en hitte en droogte de dieren wereld in toom kan houden houd oorlog ons enigsinds in toom... Is er geen oorlog dan is er helemaal binnen de kortste keren nergens meer een plek waar geen mensen zitten de natuur helemaal verziekt... Dus laat ze lekker elkaar afknalle waar ze maar wille........

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 12:06 schreef PJ_Pjotr het volgende:
wat jij nu zegt is wel erg simepl-mided en zwart-wit. Dat hele conflict is niet zo simpel als je nou zo'n beetje omschrijft. Er gebeuren hele foute dingen, en er lopen veel foute mensen rond in Israel, maar de vergelijking tussen de probleempjes in NL en Israel is natuurlijk niet te maken.

Veel van de slachtoffers daar zijn gewone burgers die in feite er niets mee te maken willen hebben (ja ook aan de palestijnse kant, ook al ontkent Israel dat hevig), dus om die oorlog daar zomaar z'n gang te laten gaan is onhumaan.
Als iedereen zo vredelievend was dan was er wel een regering geweest die zorgt voor vrede. Maar nee, ze stemmen op Sharon :X
in feite ben je dan niet veel beter dan deigene die de oorlog voeren, want je hebt een middel in handen (in dit geval een peace-enforcing vn-macht, of gewoon politieke druk o.i.d.) om mensenlevens te sparen, maar je gebruikt het niet uit je eigen principiele overwegingen.
Ik beweer ook niet dat ik beter ben dan die mensen. Maar het 'lot' heeft bepaald dat ik toevallig aan de sterke kant van de wereld sta. En hoeveel jaar probeert de heer K. Anan al niet vrede te krijgen? Z willen gewoon graag oorlog voeren. Wie ben ik dan om ze tegen te houden?
idd Nielsz, :r voor jou, want je hebt echt niet zomaar de weisheid in pacht om hier op deze manier over te oordelen
Ik zeg ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb, ik ventileer mijn mening. En nee, deze mening is natuurlijk niet waterdicht, maar bovenstaande verhaal is een reflectie van mijn mening.

Verwijderd

Als je dat onzinstuk een mening durft te noemen dan ben je volgens mij wel de enige ja.

Verwijderd

Afrika afsluiten? Denk dat je daar iets te ver gaat..

Maar wat die oorlog in isreal, en die kant op inhoud, daar heb je een beetje gelijk in, ik vind dat we er gewoon geen aandacht aan moeten besteden, het helpt toch allemaal niet.
Ik bedoel elke dag op het nieuws bomaanslag dit bom aanslag dat palestijne dit bush dat, laat ze gewoon hun gang gaan! Dan wordt het vanzelf rustig...

Meschien kunnen de amerikaanen Bush daar heen sturen, als het dan fout afloopt sla je 2 vliegen in een klap!

:z what ever....

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 12:26 schreef robh het volgende:
Als je dat onzinstuk een mening durft te noemen dan ben je volgens mij wel de enige ja.
Mooi beargumenteerd.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 12:16 schreef Captain Proton het volgende:
[..]
Europa is voor haar grondstoffenvoorziening afhankelijk van Afrika. Afsluiten gaat niet, de economie zou onmiddelijk instorten.

We zouden wel eens kunnen beginnen met een redelijke prijs bieden voor die grondstoffen, en een eind maken aan de uitbuiting. Misschien dat Afrika dan ook eens wat welvarender kan worden, zodat we niet alleen maar negatief nieuws horen...
Als we zo afhankelijk van ze zijn waarom maken ze de prijzen dan niet hoger? Economie les 1: veel vraag = hoge prijs.
Of zijn die mensen daar echt zo dom dat ze niet met de buurman prijsafspraken kunnen maken?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40

Dido

heforshe

Nee. Er zijn (IMHO helaas) nog wel meer mensen die zich een dergelijke "mening" aanmeten in de veronderstelling dat realiteitszin een lastige kwaal is waarvan ze gelukkig geen last hebben.

Je klaagt net dat er iemand zijn commentaar op jou niet onderbouwt... maar je komt zelf ook niet met feiten in je opening. Waardeoordelen als "vb: de mensen die niet gebrainwashed zijn (en dus de moeite waard om te redden)"

En als je ervan overtuigd bent dat AIDS het enige is wat wij van Afrika krijgen, zou ik toch eens overwegen mijn ogen te openen...

Het feit dat je Isreal met Afrika in verband brengt is op zijn minst merkwaardig te noemen...

Het feit dat je het hebt over het hele continent als een geheel toont aan dat je duidelijk niet beschikt over enige feitenkennis aangaande het grootste continent op aarde... en dat illustreer je vervolgens nog even met insinuaties als zou het hele continent woestijn zijn (laat ik me nou nooit gerealiseerd hebben dat Livingstone in een nomadentent werd teruggevonden...).

Maar, zoals gezegd, het antwoord op je vraag is helaas NEE, je bent niet de enige. 't komt vaker voor...

Wat betekent mijn avatar?

• Dido

Dido

heforshe

Op woensdag 03 april 2002 13:08 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Als we zo afhankelijk van ze zijn waarom maken ze de prijzen dan niet hoger? Economie les 1: veel vraag = hoge prijs.
Of zijn die mensen daar echt zo dom dat ze niet met de buurman prijsafspraken kunnen maken?
Economie les twee: ooit gehoord van bilaterale ontwikkelingssamenwerking? Nee? Hadden ze daar ook niet, maar ze kunnen je er nu alles over vertellen.

BTW: Wil je toevallig een leuk bedrag lenen? Ik kan wel wat regelen >:) Zitten wel wat voorwaarden aan vast natuurlijk.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:02 schreef Nielsz het volgende:

Mooi beargumenteerd.
Ik beargumenteer toch geen onzin? Dat is pas onzin.
Als je echt serieus genomen wilt worden dan zul je toch met iets beters moeten komen (en als je al serieus wordt genomen, doe het dan veilig, denk aan AIDS :) )

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:29 schreef Dido het volgende:

[..]

Nee. Er zijn (IMHO helaas) nog wel meer mensen die zich een dergelijke "mening" aanmeten in de veronderstelling dat realiteitszin een lastige kwaal is waarvan ze gelukkig geen last hebben.
Ik heb niet gezegt dat dit 'plan' ook daadwerkelijk uitgevoerd zou moeten worden, het gaat des te meer om een ander soort opvatting als diegene die nu als gemeengoed opgevat wordt namelijk: goh, laten we iedereen die het niet zo goed heeft als wij maar oneindig lang helpen.
Je klaagt net dat er iemand zijn commentaar op jou niet onderbouwt... maar je komt zelf ook niet met feiten in je opening. Waardeoordelen als "vb: de mensen die niet gebrainwashed zijn (en dus de moeite waard om te redden)"
Gebrainwashde mensen zijn imo niet te redden, dus dat is de moeite ook niet waard (imo dus). Als iemand alleen maar zegt: je blaat onzin, moet hij dat net zo goed beargumenteren als ik dat zou moeten doen. Als hij daarna niet meer reageert moet hij gewoon niet posten. Ik blijf hier in het topic posten en reageren op jullie opinies. Dat is het verschil.
[added: reageert hij natuurlijk net weer :+ ]
En als je ervan overtuigd bent dat AIDS het enige is wat wij van Afrika krijgen, zou ik toch eens overwegen mijn ogen te openen...

Het feit dat je Isreal met Afrika in verband brengt is op zijn minst merkwaardig te noemen...
Ik breng ze niet met elkaar in verband, het zijn 2 losstaande items die allebei mijn mening weerspiegelen. De mening van: kap nou eens met dat 'gezeik', en als mensen zo graag iets willen, of tegen beter weten in hun eigen glazen in willen gooien, waarom zouden we ze niet laten?
Het feit dat je het hebt over het hele continent als een geheel toont aan dat je duidelijk niet beschikt over enige feitenkennis aangaande het grootste continent op aarde... en dat illustreer je vervolgens nog even met insinuaties als zou het hele continent woestijn zijn (laat ik me nou nooit gerealiseerd hebben dat Livingstone in een nomadentent werd teruggevonden...).
Ook, dat was niet goed verteld van mij, ik noemde de woestijn als een voorbeeld, die niet direct op afrika sloeg. Wat ik wel wil zeggen is dat het grootste continent van de wereld voor een groot deel bestaat uit derdewereld landen.
Maar, zoals gezegd, het antwoord op je vraag is helaas NEE, je bent niet de enige. 't komt vaker voor...

Verwijderd

[De vraag: ben ik de enige met deze mening :?
[/quote]

Vast niet, maar in mijn ogen bekijk je t wel erg van één zijde en te negatief.
OP een punt moet ik je wel gelijk geven, we moeten inderdaad iets minder geld naar die landen sturen, of op zijn minst zorgen dat het geld wel op juiste plek komt.
Er zijn nog zo veel dingen in nederland die voor verbetering in aanmerking komen en ik zie mijn belasting centen dan ook liever in kanker onderzoek of een beter asielbeleid en -opvang verdwijnen dan naar een of ander voormalige kolonie of 3e-wereld land.
op het moment ben ik er vrijwel zeker van dat een aanzienlijk deel van het geld dat richting 3e wereld landen gaat, niet op zijn bestemming aan komt, maar verdwijn in administratieve/burocratische handelingen en eventueel ook nog richting rekeningen van mensen waar het helemaal niet voor bedoeld was.
Hiernaast heeft de nederlandse staat (en ook hiermee het nederlands volk) de irritante neiging zich voor te doen als een erg sociaal en medelevend. Als gevolg hiervan geven we extra veel geld uit aan 3e wereld landen om ons toch maar een goed gevoel te geven.
Wat dat betreft zou het handiger zijn om niet meer uit te geven dan verplicht volgens de europese verplichtingen. Dit geld vooral ook voor het asielzoekers beleid, want doordat mij meer mensen binnen laten dan voorgeschreven binnen europa, zitten wij nu wel met overvolle AZC's en worden mensen na 2 jaar soms pas na 5 jaar het land uitgezet terwijl ze la bijna volledog geintegreerd zijn. :r

Ik zou dus ook zeggen: Steek eens wat meer geld in verbetering van eigenland en minder in het geruststellen van de gemoederen door die arme mensjes in afrika of waardan ook extra geld te geven. Ik durf te wedden dant ze het zonder ons geld ook wel redden 8-).

Verwijderd

Mjah Nielsz, als je serieuze discussie wilt voeren zul je eerst moeten beginnen met het maken van een fatsoenlijke openingspost waarin je je mening een beetje onderbouwt.

Op het moment kun je makkelijk vast stellen dat hij enkel en alleen gebaseerd is op generalisaties en een gebrek aan kennis over 2 compleet verschillende problemen op wereldschaal. je legt tussen deze 2 een verband dat ver te zoeken is maar dat daargelaten.

Ik zou zeggen probeer het nog eens. en zoals je zelf al aangaf, "ik heb een mening en die is natuurlijk niet helemaal waterdicht"

heb je helemaal gelijk in, hijs zelfs zo lek als een rieten mandje, dus veel succes met et opzetten van een normale openingspost.

• Dido

Dido

heforshe

OK, dat ruimt wat misverstanden uit de weg...
Op woensdag 03 april 2002 14:03 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Wat ik wel wil zeggen is dat het grootste continent van de wereld voor een groot deel bestaat uit derdewereld landen.
[..]
Ik denk dat je zelfs kunt stellen dat het grootste deel van de wereld bestaat uit ontwikkelingslanden... (in ieder geval in bevolking gemeten). Het hangt een beetje af van je definitie van ontwikkelingsland, maar gezien deeconomische situatie in bijv. India gooi ik dat soort landen graag onder die noemer.

Ik denk dat je dus beter afbent door een muur om het rijke westen heen te bouwen, die wordt een stuk korter...

Hoelang denk je dat vol te houden? (Puur theoretisch natuurlijk, aangezien je zelf al aangaf niet te geloven in de praktische haalbaarheid van je ideeen)

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:24 schreef Dido het volgende:
OK, dat ruimt wat misverstanden uit de weg...
[..]

Ik denk dat je zelfs kunt stellen dat het grootste deel van de wereld bestaat uit ontwikkelingslanden... (in ieder geval in bevolking gemeten). Het hangt een beetje af van je definitie van ontwikkelingsland, maar gezien deeconomische situatie in bijv. India gooi ik dat soort landen graag onder die noemer.

Ik denk dat je dus beter afbent door een muur om het rijke westen heen te bouwen, die wordt een stuk korter...
Linksom of rechtsom, een muur is een muur. :) Dan is er dus idd een scheiding. Mijn definitie van een ontwikkelingsland is een land dat er zonder giften (dus geen zakelijke overeenkomst positief voor beide landen) niet kan bestaan.
Hoelang denk je dat vol te houden? (Puur theoretisch natuurlijk, aangezien je zelf al aangaf niet te geloven in de praktische haalbaarheid van je ideeen)
Waarom zou daar mee gestopt moeten worden na een tijd? Ik bedoel uiteraard niet letterlijk een muur, maar gewoon, 'stop met de geldstroom'. En zodra NL 'perfect' is, kan er gekeken worden naar andere landen. Eerder niet.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 14:33 schreef Nielsz het volgende:

[..]
En zodra NL 'perfect' is, kan er gekeken worden naar andere landen. Eerder niet.
Denk je echt dat je dat los vanelkaar kunt zien? Nederland "perfect" maken (wat dat ook maar is) door met oogkleppen op alleen maar met jezelf bezig te zijn?

Verwijderd

Linksom of rechtsom, een muur is een muur. Dan is er dus idd een scheiding. Mijn definitie van een ontwikkelingsland is een land dat er zonder giften (dus geen zakelijke overeenkomst positief voor beide landen) niet kan bestaan.
ik hoop dat je snapt dat die landen helemaal niet zoveel 'ontwikkeling' nodig zouden hebben als het westers imperialisme zijn werk niet zo grondig gedaan zou hebben?

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:39 schreef Irons het volgende:

[..]

ik hoop dat je snapt dat die landen helemaal niet zoveel 'ontwikkeling' nodig zouden hebben als het westers imperialisme zijn werk niet zo grondig gedaan zou hebben?
Ja, dat snap ik, maar daar komt toch weer het 'recht van de sterktste' naar boven zetten? Nu komt bij mij ff een stuk Matrix naar boven zetten, maar ik mis het belangrijkste keyword |:(
De mens is een [..belangrijke keyword..] Hij leeft en absorbeert, net zolang totdat het land kapot is en hij verder moet trekken.
ofzo ;)

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:36 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

Denk je echt dat je dat los vanelkaar kunt zien? Nederland "perfect" maken (wat dat ook maar is) door met oogkleppen op alleen maar met jezelf bezig te zijn?
Ik denk dat wij een stuk beter af zouden kunnen zijn als wij het geld wat we nu in een ontwikkelingsland stoppen zouden stoppen in een cure for cancer.

Verwijderd

Ja, dat snap ik, maar daar komt toch weer het 'recht van de sterktste' naar boven zetten? Nu komt bij mij ff een stuk Matrix naar boven zetten, maar ik mis het belangrijkste keyword
Virus bedoel je, leuk dat je jezelf onderuit schopt, aangezien de westerse maatschappij het virus van deze planeet is, WIJ zijn degenen die alles langzaamaan opeten. je maakt discussieren wel erg makkelijk, typ je de volgende keer alvast mun replie?
Ik denk dat wij een stuk beter af zouden kunnen zijn als wij het geld wat we nu in een ontwikkelingsland stoppen zouden stoppen in een cure for cancer.
euhm, er word op dit moment al voldoende geld besteed aan het ontwikkelen van behandelmethodes tegen kanker. bovendien gaat er van het hele BNP 0,1% naar ontwikkelingshulp, terwijl je dit voor doet komen alsof dit ook daadwerkelijk gemist word.

En waarom wil je in godsnaam hier geld besteden om een paar mensenlevens te redden, terwijl je met datzelfde geld waarschijnlijk 100 meer mensen in die gebieden kut redden.

egoistische BS van je, bleh

• Dido

Dido

heforshe

Op woensdag 03 april 2002 14:47 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Oops... eerst wil je driekwart van de wereld laten stikken onder het mom "recht van de sterkste" om vervolgens geld te pompen in het helpen van mensen die kanker hebben (dus zwakker zijn; in dit geval fysiek). Klinkt misschien hard, maar dat lijkt me tegenstrijdig.

edit:

Iron was me voor... en heeft gelijk: dit anntwoord ligt erg voor de hand

Verwijderd

Jawel, laat die randdebielen uit Israel maar lekker oorlogje voeren.
Over een paar jaar zijn alle mensen daar dood en de oorlog is voorbij. Waarom? Omdat alle mensen die zich er nu mee bezig houden allemaal extremisten zijn, die compleet gebrainwashed zijn dat het buurland van Satan is. Daardoor zijn ze bereidt om zelfmoordacties te doen voor hun land, of een beetje pionier te gaan spelen door in bezet gebied te gaan wonen. Die moeten ook niet janken dat ze een spijkerbom op hun auto krijgen, dat wisten ze heel goed van te voren.
Conclusie: die mensen daar zijn niet meer te redden, de mensen die niet gebrainwashed zijn (en dus de moeite waard om te redden) zijn vast al zo slim geweest om uit die buurt weg te trekken. Aan de zee bij Israel is het echt niet zo gevaarlijk hoor.
Dan kunnen al die politici die zich ermee bemoeien zich met betere dingen bezig houden dan een beetje met Sharon te lullen.
Wat voor betere dingen dan? Nou gewoon, ze kunnen beginnen met een groot hek om het continent afrika te zetten.
Wat heeft Afrika voor ons gedaan? niet veel geloof ik. Wat krijgen we van ze? AIDS. Continent dicht, alle europeanen eruit terugtrekken, tv weg daar.
Hoppekee afrika bestaat niet. We komen over 100 jaar wel weer eens kijken als iedereen dood is door Lepra, AIDS en oorlogen (rwanda enzo).
Laat NL zich eerst maar eens bezighouden met kanker in NL ipv een niet ophoudende stroom geld richting een verloren continent te sturen.

Ga terug naar school en leer geschiedenis.... ziek misselijk pisventje!! :r :r :( :(

Ik wordt dood en doodziek van dit soort figuren die alleen maar blaten en helemaal NIETS weten......opzouten!!!

Verwijderd

je verbouwt de wereld met jouw denkpatroon wel tot een heel gesimplificeerde vorm van simcity3000.

De economische verwevenheid tussen de landen onderling; zelfs die van de door jou afgeschreven 3e wereldlanden is veel groter dan je voor doet komen.

even een stom voorbeeld:
Vergis je niet wat er zou gebeuren wanneer Nederland een muur om zichzelf heen zou bouwen. Onze economie hangt van handel en transport aan elkaar, en zou zondermeer in elkaar storten wanneer er geen grondstoffen aan- en afgevoerd zouden kunnen worden.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf!
stop het egoistisch denken en zie landen/volken die na eeuwen van onderdrukking door (ja ook Nederland) de z.g. westerse rijke landen in een achterstandspositie zitten als een KANS en niet als een belemmering om jouw perfecte maatschappij (in Nederland) door te voeren.

En natuurlijk kan de ontwikkelingshulp efficienter en effectiever gegeven worden. Maak alleen niet de denkfout om "onze" samenleving als zaligmakend te zien en te willen kopiëren in andere culturen.

Het toverwoord i.m.o. is respect voor elkaar

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:00 schreef nickles het volgende:
je verbouwt de wereld met jouw denkpatroon wel tot een heel gesimplificeerde vorm van simcity3000.

De economische verwevenheid tussen de landen onderling; zelfs die van de door jou afgeschreven 3e wereldlanden is veel groter dan je voor doet komen.

even een stom voorbeeld:
Vergis je niet wat er zou gebeuren wanneer Nederland een muur om zichzelf heen zou bouwen. Onze economie hangt van handel en transport aan elkaar, en zou zondermeer in elkaar storten wanneer er geen grondstoffen aan- en afgevoerd zouden kunnen worden.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf!
stop het egoistisch denken en zie landen/volken die na eeuwen van onderdrukking door (ja ook Nederland) de z.g. westerse rijke landen in een achterstandspositie zitten als een KANS en niet als een belemmering om jouw perfecte maatschappij (in Nederland) door te voeren.

En natuurlijk kan de ontwikkelingshulp efficienter en effectiever gegeven worden. Maak alleen niet de denkfout om "onze" samenleving als zaligmakend te zien en te willen kopiëren in andere culturen.

Het toverwoord i.m.o. is respect voor elkaar
hear hear!! :)

Ik kan jou geduld bija niet meer opbrengen als er weer eens geblaat wordt...

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:56 schreef Dido het volgende:

[..]

Oops... eerst wil je driekwart van de wereld laten stikken onder het mom "recht van de sterkste" om vervolgens geld te pompen in het helpen van mensen die kanker hebben (dus zwakker zijn; in dit geval fysiek). Klinkt misschien hard, maar dat lijkt me tegenstrijdig.
Misschien wel, maar op de manier waarop het nu gaat wordt er helemaal niemand geholpen. In europa gaan er nog steeds dagelijks mensen dood aan kanker, en in afrika gaan er duizenden dood aan aids.
Je kan 2 dingen doen: of alletwee de soorten half helpen (en dus half niet), of 1 goed helpen, en daarna kijken wat er tegen die andere te doen is.

• Nielsz
  • Niet online
[i][u]ok, making something clear:[/i][/u]
Ik bedoel geenszins dat we een letterlijk een muur zouden moeten bouwen, maar we moeten gewoon eens stoppen met die stroom kostbaar geld te pompen in dingen waar al tijden geen verbetering in zit.
Ik noem weer Israel. De hele wereld zit al jaren te praten en te praten, maar wat gebeurt er ondertussen? Juist, het helpt allemaal geen reet.
Waarom staat er niemand op, pakt Sharon en Arafat bij hun stropdas en zegt: "Ej! We proberen nu al jaren een oplossing te bedenken, maar jullie werken allebei gewoon niet mee. Of jullie werken nu mee, of de consequenties zijn dat de hele wereld jullie op 'ignore' zet, en wat gebeurt er dan? Juist, dan komt er oorlog, dan kan je je lol op".
Gebeurt dat? nee.
Dat is mijn punt.

Dit tevens als antwoord tegen nickles.

Verwijderd

Misschien wel, maar op de manier waarop het nu gaat wordt er helemaal niemand geholpen. In europa gaan er nog steeds dagelijks mensen dood aan kanker, en in afrika gaan er duizenden dood aan aids.
Je kan 2 dingen doen: of alletwee de soorten half helpen (en dus half niet), of 1 goed helpen, en daarna kijken wat er tegen die andere te doen is.
sorry hoor, maar weet je Uberhaupt wel wat kanker voor ziekte is? simpel gezegd is het een afwijking aan je genen in je cellen waardoor ze ongeremd gaan delen.

Dat is niet iets waar je zomaar een prikje voor gaat halen zoals de Bof. We hebben goede behandelmethodes tegen kanker, in een vergevorderd stadium werken ze echter niet.
Dat zal je dan met een pilletje, dat jij uit wilt vinden door er simpelweg meer geld in te stoppen, ook niet verhelpen.

Ik krijg op deze manier een beetje het idee dat ik discussier met iemand uit groep 8, die gisteren op het jeugdjournaal iets over afrika te horen heeft gekregen, maar die maar half oplette.

Ga je nou alsjeblieft even verdiepen in wat je allemaal zegt, dan kom je er namelijk zelf achter dat de ene helft onzin is, en dat de andere helft Praktisch nieteens uitvoerbaar is.

Nog niet te spreken over de ethische aspecten die aan dit soort onderwerpen verbonden zijn.
Wij als Westerlingen zijn mede verantwoordelijk voor de staat waarin die landen verkeren.
- wij hebben de Israelis daar neergezet
- wij hebben afrika jarenlang onderdrukt en geplunderd
- wij hebben de grenzen getrokken die bestuurskundig gezien makkelijk waren maar voor de volkeren daar een ramp.

Moet ik nog even door gaan. Zoals blijkt hebben wij dus een zekere morele plicht om die mensen te helpen. niet iedereen handelt zoals jij uit eigen perspectief. jij zegt dat we ontwikkelingshulp sturen voor onze eigen gemoedsrust. das natuurlijk onzin. Dat doen we simpelweg om die mensen te helpen. Rings a bell?

Bovendien lijk je te vergeten, dat gebieden die nu in een 3e wereldstaat verkeren, naarmate ze de crisis te boven stijgen, een enorme afzetmarkt kunnen vormen.
Net zoals de Amerikanen met een door oorlog verwoest europa gedaan hebben.
ok, making something clear:
Ik bedoel geenszins dat we een letterlijk een muur zouden moeten bouwen, maar we moeten gewoon eens stoppen met die stroom kostbaar geld te pompen in dingen waar al tijden geen verbetering in zit.
Ik noem weer Israel. De hele wereld zit al jaren te praten en te praten, maar wat gebeurt er ondertussen? Juist, het helpt allemaal geen reet.
Waarom staat er niemand op, pakt Sharon en Arafat bij hun stropdas en zegt: "Ej! We proberen nu al jaren een oplossing te bedenken, maar jullie werken allebei gewoon niet mee. Of jullie werken nu mee, of de consequenties zijn dat de hele wereld jullie op 'ignore' zet, en wat gebeurt er dan? Juist, dan komt er oorlog, dan kan je je lol op".
Gebeurt dat? nee.
Dat is mijn punt.
Wederom bewijs je dat je niet snapt hoe de zaken werkelijk in elkaar steken. ten eerste proberen we daar niet voor niets orde te scheppen. Deze landen bevinden zich namelijk in het midden oosten, en zoals je misschien wel weet komt onze olie daar vandaan. Het is dus enkel omdat het voor ons gunstig is dat we daar orde op zaken proberen te stellen (en ofcuz dat er op massale schaal mensenrechten worden geschonden). We kunnen het dus nieteens op 'ignore' zetten.

Daarnaast worden onderhandelingen daar bemoeilijkt door organisaties als Hezbollah, waar de palestijnse regering zelf geen controle over heeft. Daarnaast zijn er ook nog een groot aantal gebieden en heilige plaatsen waardoorze het niet eens kunnen worden.

Als laatste heb je dan ook nog de amerikaans-joodse lobby waardoor we dit gebied onze rug simpelweg niet toe kunnen keren.

Misschien dat je nu snapt waarom je ideeen volstrekt belachelijk zijn en dat je je er in het vervolg wat meer in moet verdiepen.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:06 schreef Nielsz het volgende:

[..]

dit is appels en peren vergelijken!
aidsremmers zijn aanwezig (ziekte is helaas nog niet geneesbaar) alleen die zijn door o.m. protectionisme van grote pharmaceutische bedrijven niet te betalen door b.v. Afrika. Voor kanker te genezen is helaas ook nog geen toverstok uitgevonden, en dit kost (naast geld) ook nog eens tijd. Jouw voorstel, om dus maar af te gaan zitten wachten tot kanker als ziekte uit te bannen is in de westerse samenleving, om daarna pas aandacht en energie te gaan steken in Aidsbestrijding :?
Overigens komt Aids ook meer en meer voor in Aziatische landen en Rusland.
Je ogen sluiten voor dit probleem is kortzichtig

/offtopic
is het paasvakantie ofzo

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:18 schreef Irons het volgende:

[..]

sorry hoor, maar weet je Uberhaupt wel wat kanker voor ziekte is? simpel gezegd is het een afwijking aan je genen in je cellen waardoor ze ongeremd gaan delen.

Dat is niet iets waar je zomaar een prikje voor gaat halen zoals de Bof. We hebben goede behandelmethodes tegen kanker, in een vergevorderd stadium werken ze echter niet.
Dat zal je dan met een pilletje, dat jij uit wilt vinden door er simpelweg meer geld in te stoppen, ook niet verhelpen.
Dit zeg jij:
euhm, er word op dit moment al voldoende geld besteed aan het ontwikkelen van behandelmethodes tegen kanker
Ik weet heel goed wat kanker is. De kans is groot dat er uit mijn directe familie meer mensen zijn doodgegaan aan kanker dan bij jou. Daarom vindt ik het ook zo belangrijk dat er nou uiteindelijk een middel tegen gevonden wordt. En daar mag NL van mijn part meer geld aan uitgeven dan aan ontwikkelingshulp.
Nog niet te spreken over de ethische aspecten die aan dit soort onderwerpen verbonden zijn.
Wij als Westerlingen zijn mede verantwoordelijk voor de staat waarin die landen verkeren.
- wij hebben de Israelis daar neergezet
Tja, dat zou ik natuurlijk als palastijn ook niet leuk vinden, toch?
- wij hebben afrika jarenlang onderdrukt en geplunderd
- wij hebben de grenzen getrokken die bestuurskundig gezien makkelijk waren maar voor de volkeren daar een ramp.

Moet ik nog even door gaan. Zoals blijkt hebben wij dus een zekere morele plicht om die mensen te helpen. niet iedereen handelt zoals jij uit eigen perspectief. jij zegt dat we ontwikkelingshulp sturen voor onze eigen gemoedsrust. das natuurlijk onzin. Dat doen we simpelweg om die mensen te helpen. Rings a bell?

Bovendien lijk je te vergeten, dat gebieden die nu in een 3e wereldstaat verkeren, naarmate ze de crisis te boven stijgen, een enorme afzetmarkt kunnen vormen.
Net zoals de Amerikanen met een door oorlog verwoest europa gedaan hebben.
Een Europa wat zich steeds meer tegen Amerika gaat keren. Da's ook niet optimaal natuurlijk.

Maar goed, over afrika, de vraag is natuurlijk: Welk land help je eerder, je eigen land, of een land wat je een tijd lang gekolonieerd heb. Dan kies je toch eerst voor je eigen land, en daarna heb je de andere landen. Of zie ik dit nou heel krom en ga je eerst andere landen helpen terwijl je eigen land een puinhoop is?

Verwijderd

Ik weet heel goed wat kanker is. De kans is groot dat er uit mijn directe familie meer mensen zijn doodgegaan aan kanker dan bij jou. Daarom vindt ik het ook zo belangrijk dat er nou uiteindelijk een middel tegen gevonden wordt. En daar mag NL van mijn part meer geld aan uitgeven dan aan ontwikkelingshulp.
Juist, het feit dat er nog mensen dood aan gaan is vervelend, maar zoals ik al eerder uitgelegd heb word er al genoeg geld in dat soort research gestoken. en krijg je niet eerder een 'geneesmiddel' door er meer geld in te pompen.
Tja, dat zou ik natuurlijk als palastijn ook niet leuk vinden, toch?
Dat zeg je lekker handig, kan je even uitleggen wat je met die replie bedoelt? want et komt niet echt over.
Een Europa wat zich steeds meer tegen Amerika gaat keren. Da's ook niet optimaal natuurlijk.
Maar goed, over afrika, de vraag is natuurlijk: Welk land help je eerder, je eigen land, of een land wat je een tijd lang gekolonieerd heb. Dan kies je toch eerst voor je eigen land, en daarna heb je de andere landen. Of zie ik dit nou heel krom en ga je eerst andere landen helpen terwijl je eigen land een puinhoop is?
Weer een leuke verdraaing van de feite. Maak je nou maar geen zorgen. Nederland zorgt 'best aardig' voor zichzelf. Wij hebben de financiele middelen om beiden te helpen. maar jij kiest voor de onrendabele methode om financien, die daar vreselijk veel goeds doen, zelf te gebruiken in projecten waar ze helemaal niet van nut zijn.

En ga plz niet lopen brallen over de puinhoop die het daar is..khoop dat dat een grap is?

en hoe je opeens op europa-amerika komt...stick to the topic, dat is al breed genoeg.

Verwijderd

/me is even t draadje kompleet kwijt

ik zie in snel tempo de komplete wereldproblematiek voorbij komen als ik naar Nielsz zijn "oplossingen" (ahum) kijk

* situatie Israel/palestijnen
* Afrika afschrijven als continent
* criminelen verbannen naar de Noordpool
* usa - europa
* besteding van ontwikkelingsgelden
* het ontwikkelen van medicijnen
* het perfecte Nederland (waar de definitie ontbreekt)als randvoorwaarde

De logica is voor mij ver zoek
kunnen we de discussie niet beter toespitsen op 1 onderwerp en dan niet (voor Nielsz) steeds roepen dat "het niet zo (letterlijk) bedoeld" was?

(schuin oog werpend op de W&L policy)

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:39 schreef Irons het volgende:

[..]

Juist, het feit dat er nog mensen dood aan gaan is vervelend, maar zoals ik al eerder uitgelegd heb word er al genoeg geld in dat soort research gestoken. en krijg je niet eerder een 'geneesmiddel' door er meer geld in te pompen.
[..]
ik denk van wel, maar daar kunnen we uren over praten, maar daar komen we toch niet uit.
Dat zeg je lekker handig, kan je even uitleggen wat je met die replie bedoelt? want et komt niet echt over.
[..]
Dat ik als palastijn ook niet al te blij zou zijn als dat zou gebeuren. Dus ik heb best begrip. Voor beide partijen. Maar dit gaat maar door, en gaat maar door. En komt gewoon geen einde aan.
Weer een leuke verdraaing van de feite. Maak je nou maar geen zorgen. Nederland zorgt 'best aardig' voor zichzelf. Wij hebben de financiele middelen om beiden te helpen. maar jij kiest voor de onrendabele methode om financien, die daar vreselijk veel goeds doen, zelf te gebruiken in projecten waar ze helemaal niet van nut zijn.
Tuurlijk, we zijn een van de rijkere landen ter wereld, maar betekend dat dat de dingen hier veel beter geregeld zijn? Hier worden ook nog steeds mensen verkracht en vermoord e.d. Laten we nou eerst een zorgen dat dat allemaal voor elkaar is, voordat we ons over de grens gaan mengen.
En ga plz niet lopen brallen over de puinhoop die het daar is..khoop dat dat een grap is?
ik had het even over de puinhoop in NL maar daar zal ik idd maar niet over beginnen :)
en hoe je opeens op europa-amerika komt...stick to the topic, dat is al breed genoeg.
Dat ging over het feit dat 'amerika europa uit de oorlog getrokken heeft'. Dat betekend dus niet automatisch dat europa 50 jaar later nog een even goede afzetmarkt is als amerika zou willen. (ik noem de handelsoorlog). Dat kan je dus ook doortrekken naar afrika, europa. Dat het zodra ze geen ontwikkelings'continent' meer zijn, het niet automatisch een geweldige afzetmarkt hoeft te zijn.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:43 schreef nickles het volgende:
/me is even t draadje kompleet kwijt

ik zie in snel tempo de komplete wereldproblematiek voorbij komen als ik naar Nielsz zijn "oplossingen" (ahum) kijk

* situatie Israel/palestijnen
* Afrika afschrijven als continent
* criminelen verbannen naar de Noordpool
* usa - europa
* besteding van ontwikkelingsgelden
* het ontwikkelen van medicijnen
* het perfecte Nederland (waar de definitie ontbreekt)als randvoorwaarde

De logica is voor mij ver zoek
kunnen we de discussie niet beter toespitsen op 1 onderwerp en dan niet (voor Nielsz) steeds roepen dat "het niet zo (letterlijk) bedoeld" was?

(schuin oog werpend op de W&L policy)
Dit hele draadje heeft 1 rode draad: zorg er eerst eens voor dat NL het voor elkaar heeft voordat je ervoor gaat zorgen dat andere landen het voor elkaar hebben.
De punten die jij (ik) noemt zijn voorbeelden.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 20:37

Bezulba

Formerly known as Eendje

mare, hebben wij het al niet perfect in nederland?

true, er zijn wat probleempjes zoals bijv criminaliteit, maar die worden zo opgeblazen omdat er gewoon nixs anders is om over te zeuren.

je word hier geholpen van je wieg tot je graf en nog k**eren dat je het slecht heb?

ga zelf in afrika wonen, DAN heb je het pas slecht

blup

Verwijderd

Dat ik als palastijn ook niet al te blij zou zijn als dat zou gebeuren. Dus ik heb best begrip. Voor beide partijen. Maar dit gaat maar door, en gaat maar door. En komt gewoon geen einde aan
Als het met een knip in je vingers opgelost zou zijn zou het geen conflict zijn. Wij als westerlingen hebben daar een conflict veroorzaakt waarbij de belangen zo verstrengeld zijn dat mensen zoals jij door de bomen het bos niet meer zien, en het dan snel betitelen als onoplosbaar, met als conclusie dat we het maar op moeten geven.
Tuurlijk, we zijn een van de rijkere landen ter wereld, maar betekend dat dat de dingen hier veel beter geregeld zijn? Hier worden ook nog steeds mensen verkracht en vermoord e.d. Laten we nou eerst een zorgen dat dat allemaal voor elkaar is, voordat we ons over de grens gaan mengen.
Simpelweg: ja

Dingen zijn hier beter geregeld. als je wilt dat dingen zoals jij ze noemt niet meer gebeurt moet je mensen vervangen door robots.
dat idee zou je trouwens wel aan moeten spreken, want het heeft een minuscule kern van waarheid, maar is praktisch niet uitvoerbaar.

En dat over de grens, De nederlandse economie drijft op het 'over de grens werken' en zoals al eerder gezegd, je leest er zeker overheen, het oplossen van dat conflict komt ook onze economie ten goede door het veiligstellen van het gebied waar onze olie vandaan komt.
ik had het even over de puinhoop in NL maar daar zal ik idd maar niet over beginnen
Gaan we weglopen? jij Begint erover, maak het dan ook af. Of zeg gewoon dat je het opgeeft. Laat me maar eens zien waarmee het zo rampzalig gesteld is dat we echt niet meer verder kunnen leven.
Dat ging over het feit dat 'amerika europa uit de oorlog getrokken heeft'. Dat betekend dus niet automatisch dat europa 50 jaar later nog een even goede afzetmarkt is als amerika zou willen. (ik noem de handelsoorlog). Dat kan je dus ook doortrekken naar afrika, europa. Dat het zodra ze geen ontwikkelings'continent' meer zijn, het niet automatisch een geweldige afzetmarkt hoeft te zijn.
De EU en de VS zijn juist geweldige afzetgebieden van elkaar, waar haal je idee vandaan dat het niet zo is? die handelsoorlog (staal industrie) komt juist voort uit het feit dat Amerika zo'n goede afzetmarkt is (staal zelf is daar te duur) wat staal betreft, dat er maatregelen getroffen moeten worden door de Amerikaanse regering.

En denk nou eens na. Als dat continent over 100 jaar uit het slop gehaald is. die mensen hebben het economisch beter, en alles is aan de beterende hand. waar denk je dat ze dan hun luxe goederen en dergelijke vandaan willen halen? juist, et voila, een afzetmarkt.

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Op woensdag 03 april 2002 15:06 schreef Nielsz het volgende:

[..]

dan lijkt het me het meest logisch om eerst een medicijn tegen AIDS te vinden om die miljoenen Afrikanen te helpen

Je hangt sowieso erg duidelijk het recht van de sterkste / asociaalste / egoistische aan.
Idd, in elk geval is op de korte termijn extreem egoistisch zijn het beste voor je.
En dan idd zeggen tegen arme uitgebuite landen: "Nee hoor we gaan jullie niet helpen nu we jullie bestolen hebben, hadden jullie je maar niet moeten laten bestelen. Nana na nana!"
Tja, dat kan ja.

Maar: het is niet alleen asociaal, het is ook kortzichtig. Ik denk namelijk dat we er uiteindelijk zelf ook beter worden als we nu geld en aandacht besteden aan het erbovenop helpen van arme landen.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:00 schreef Irons het volgende:
Gaan we weglopen? jij Begint erover, maak het dan ook af. Of zeg gewoon dat je het opgeeft. Laat me maar eens zien waarmee het zo rampzalig gesteld is dat we echt niet meer verder kunnen leven.
[..]
Ik zou niet durven :)
* verkrachting
* moord
* mishandeling / zinloos geweld.

Echt veilig over straat durf ik iig niet meer. En al die medische dingen die je kan krijgen: :X (maar dat is persoonlijk, ik grijp dingen natuurlijk anders aan dan andere mensen)
De EU en de VS zijn juist geweldige afzetgebieden van elkaar, waar haal je idee vandaan dat het niet zo is? die handelsoorlog (staal industrie) komt juist voort uit het feit dat Amerika zo'n goede afzetmarkt is (staal zelf is daar te duur) wat staal betreft, dat er maatregelen getroffen moeten worden door de Amerikaanse regering.
Ik denk dat we aan het begin van een enorme handelsoorlog zitten. Dit is alleen maar een begin.
En denk nou eens na. Als dat continent over 100 jaar uit het slop gehaald is. die mensen hebben het economisch beter, en alles is aan de beterende hand. waar denk je dat ze dan hun luxe goederen en dergelijke vandaan willen halen? juist, et voila, een afzetmarkt.
Jij denkt werkelijk dat er daar nog iets behoorlijks van te maken valt? Ik ben echt bang van niet.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik zou niet durven
* verkrachting
* moord
ik lig hier echt gillend op de vloer van het lachen.

hoeveel moorden per jaar in nederland? 100? en dat is dan nog veel!

verkrachting? jij? yeah right!

en zinloos geweld.. vroeger hete dat gewoon een kroeg gevecht.... en dat is ook zo minimaal aanwezig..
En al die medische dingen die je kan krijgen: (maar dat is persoonlijk, ik grijp dingen natuurlijk anders aan dan andere mensen)
ahh je hebt dus gewoon hypochondrie, en daarom vind je dat de nl regering alles in het werk moet stellen om voor elk mogelijk kwaaltje een kuur te vinden zodat jij veilig in je geisoleerde en temperatuur gecontroleerde huis kan zitten, met afgeronde hoeken en geen drempels! want stel dat je je bezeert, dadelijk krijg je ineens gele koorts!!!!!

oftewel

/onzin

blup

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:14 schreef wicher het volgende:

[..]

dan lijkt het me het meest logisch om eerst een medicijn tegen AIDS te vinden om die miljoenen Afrikanen te helpen
Jij wilt liever eerst 3 onbekenden redden, terwijl er 2 vrienden van je doodgaan? Helaas, ik niet.
Je hangt sowieso erg duidelijk het recht van de sterkste / asociaalste / egoistische aan.
Idd, in elk geval is op de korte termijn extreem egoistisch zijn het beste voor je.
En dan idd zeggen tegen arme uitgebuite landen: "Nee hoor we gaan jullie niet helpen nu we jullie bestolen hebben, hadden jullie je maar niet moeten laten bestelen. Nana na nana!"
Tja, dat kan ja.
Nee, dat zie je net iets verkeerd. Het is meer: ok, we gaan nu eerst onze eigen troep opruimen, en daarna komen we terug (met de middelen die we geleerd hebben tijdens onze opruimperiode).
Maar: het is niet alleen asociaal, het is ook kortzichtig. Ik denk namelijk dat we er uiteindelijk zelf ook beter worden als we nu geld en aandacht besteden aan het erbovenop helpen van arme landen.

Verwijderd

Ik zou niet durven
* verkrachting
* moord
Echt veilig over straat durf ik iig niet meer. En al die medische dingen die je kan krijgen: (maar dat is persoonlijk, ik grijp dingen natuurlijk anders aan dan andere mensen)
en gelijk heb je, this country has turned into a war-zone |:(

sorry hoor, je somt hier een paar kleine probleempjes op (alsof er zoveel gemoord en verkracht word in Nl) vervolgens blaas je deze op tot een grote ballon, en dan concludeer je dat we daarom 3e wereldlanden maar niet meer moeten helpen?

Dan mag je mij toch eens uit gaan leggen welke maatregelen je wilt treffen die tot gevolg hebben dat je 3e wereldlanden geen steun meer kunt verlenen.
Ik denk dat we aan het begin van een enorme handelsoorlog zitten. Dit is alleen maar een begin.
jij bent vast geen afgestudeerd econoom....
Jij denkt werkelijk dat er daar nog iets behoorlijks van te maken valt? Ik ben echt bang van niet.
Had leuk geweest als de amerikanen ook zo over europa gedacht hadden na WO2. dan had je nou in een soortgelijk land gewoond.

Wat ik je dus nu duidelijk maak is dat het repareren van die landen tijd kost, het is een illusie om te denken dat het allemaal met een vingerknip opgelost is, maar beter gaat het wel. stukje voor beetje.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op woensdag 03 april 2002 16:24 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Jij wilt liever eerst 3 onbekenden redden, terwijl er 2 vrienden van je doodgaan? Helaas, ik niet.
[..]

Nee, dat zie je net iets verkeerd. Het is meer: ok, we gaan nu eerst onze eigen troep opruimen, en daarna komen we terug (met de middelen die we geleerd hebben tijdens onze opruimperiode).
[..]
ahh tis nu al weer HELEMAAL duidelijk,

je hebt zelf hypochondrie, en een stel van je vrienden hebben aids of kanker of wat voor vreselijke ziekte..

boeie mij die vrienden van je? nee! net zomin als jouw die afrikaantjes boeien!

en 3 tegen 2 is nog altijd in het voordeel van die 3!

you loose!

blup

Verwijderd

WOOoooOOooww major tegenspreek mode, je begint al flink terug te krabbelen, we got u on the run?

net zei je namelijk nog dat er van dat hele gebied niets meer te maken viel...schiet lekker op met je...je verschuift je standpunt heen en weer.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:51 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Dit hele draadje heeft 1 rode draad: zorg er eerst eens voor dat NL het voor elkaar heeft voordat je ervoor gaat zorgen dat andere landen het voor elkaar hebben.
De punten die jij (ik) noemt zijn voorbeelden.
oke :)

voor dit draadje in een flame-war ontaardt :?

WAT moet Nederland (beter) voor elkaar krijgen. Kom eens op met voorbeelden wat er mis gaat; waten vooral HOE dingen anders moeten. Wat de consequenties zijn van keuzes etc etc.

Ofwel: ONDERBOUW eens je stelling

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op woensdag 03 april 2002 16:30 schreef Irons het volgende:

[..]

WOOoooOOooww major tegenspreek mode, je begint al flink terug te krabbelen, we got u on the run?

net zei je namelijk nog dat er van dat hele gebied niets meer te maken viel...schiet lekker op met je...je verschuift je standpunt heen en weer.
dat kan een teken zijn van psychische instabiliteit..

psychiater iets voor em?

blup

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:23 schreef eendje het volgende:

[..]

ik lig hier echt gillend op de vloer van het lachen.

hoeveel moorden per jaar in nederland? 100? en dat is dan nog veel!

verkrachting? jij? yeah right!

en zinloos geweld.. vroeger hete dat gewoon een kroeg gevecht.... en dat is ook zo minimaal aanwezig..
[..]

ahh je hebt dus gewoon hypochondrie, en daarom vind je dat de nl regering alles in het werk moet stellen om voor elk mogelijk kwaaltje een kuur te vinden zodat jij veilig in je geisoleerde en temperatuur gecontroleerde huis kan zitten, met afgeronde hoeken en geen drempels! want stel dat je je bezeert, dadelijk krijg je ineens gele koorts!!!!!

oftewel

/onzin
Ik zeg niet dat het allemaal betrekking heeft op mezelf wijsneus :P
Maar als ik zo om me heen kijk, en hoor alle verhalen 'meisje van 18 verkracht door 15 mensen' dan denk ik idd :r haal je aandacht eens van de andere landen af, en kijk eens naar jezelf.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op woensdag 03 april 2002 16:33 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het allemaal betrekking heeft op mezelf wijsneus :P
Maar als ik zo om me heen kijk, en hoor alle verhalen 'meisje van 18 verkracht door 15 mensen' dan denk ik idd :r haal je aandacht eens van de andere landen af, en kijk eens naar jezelf.
ja en je hoort nixs over 15miljoen man dood door aids in afrika..

mediahype

zegt je mischien ook nixs maar ik kan het iig proberen

blup

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:30 schreef Irons het volgende:

[..]

On the run waarvoor? Dat jullie het niet met mijn mening eens zijn?
Ik denk idd dat er niets van te maken valt van die landen. Dus kijk eerst naar NL, en kom later eens terug om te kijken of er dan wat van te maken valt.

Verwijderd

Ik zeg niet dat het allemaal betrekking heeft op mezelf wijsneus
Maar als ik zo om me heen kijk, en hoor alle verhalen 'meisje van 18 verkracht door 15 mensen' dan denk ik idd haal je aandacht eens van de andere landen af, en kijk eens naar jezelf.
begint nu wel een beetje vaag te worden vind je ook niet nielsz? je hoort es wat hier en daar. Niet echt materiaal waaruit je concludeert dat je ontwikkelingshulp e.d. af moet schaffen.

En hoe denk je dat soort problemen (die er nieteens zijn) op te gaan lossen? door meer geld ergens in te pompen? je weet ffs zelf niet eens waarin. deze discussie is wat mij betreft over. we hebben je overstelpt met argumenten maar het lijkt alsof je het niet wilt horen en steeds kom je weer met meer kreten die je wankele 'stelling' (lees: mening) zouden moeten onderbouwen, terwijl je telkens weer de fundamenten onder je eigen voeten vandaan veegt.

Veel succes, and like I said... think first, write later.

als dat te moeilijk is voor je, here's my advice, post dan niet.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Alles dicht?

Ik zit wat dit topic betreft in ieder geval te twijfelen. Hoewel er af en toe zinnig gediscussieerd wordt, zie ik ook een grote hoeveelheid flames. Ik roep dus iedereen op om normaal verder te discussieren - respecteer elkaar en ga niet roepen dat anderen hypochonders zijn of iets dergelijks.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:30 schreef nickles het volgende:

[..]

oke :)

voor dit draadje in een flame-war ontaardt :?

WAT moet Nederland (beter) voor elkaar krijgen. Kom eens op met voorbeelden wat er mis gaat; waten vooral HOE dingen anders moeten. Wat de consequenties zijn van keuzes etc etc.

Ofwel: ONDERBOUW eens je stelling
Zorgen dat je gewoon
a) Onbezorgt de straat op kan lopen
b) Ervoor zorgen dat de ziektes die in NL voorkomen niet meer dodelijk zijn.
c) dat je als 80 jarige niet in een hokje van 2 bij 3 gezet wordt.
conclusie:
Dat als je gewoon normaal leeft, je doodgaat als je 85 bent, en verder geen last heb van bovenstaande dingen.

punt a: Elke crimineel die niet te handhaven is wegstoppen. Hoevaak gebeurt het dat een pedo weer op vrije voeten komt? imo veranderd een pedo niet.
Goh ik hou van kleine jongentje met grote voeten.
-straf
Goh ik hou van mooie vrouwen met grote borsten.
-nee dat werkt dus niet. Als je die na een tijd weer loslaat is de kans erg groot dat het weer gebeurt.
punt b&c: Geld. Puur geld.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:39 schreef Irons het volgende:
[..]
En hoe denk je dat soort problemen (die er nieteens zijn) op te gaan lossen? door meer geld ergens in te pompen? je weet ffs zelf niet eens waarin. deze discussie is wat mij betreft over. we hebben je overstelpt met argumenten maar het lijkt alsof je het niet wilt horen en steeds kom je weer met meer kreten die je wankele 'stelling' (lees: mening) zouden moeten onderbouwen, terwijl je telkens weer de fundamenten onder je eigen voeten vandaan veegt.
Vanaf het begin heb ik al duidelijk gemaakt dat dit gewoon mijn mening is. En wie zegt dat ik niet luister naar je argumenten? Moet ik bij alles wat je zegt "ja amen, sorry" neerzetten :?
Veel succes, and like I said... think first, write later.

als dat te moeilijk is voor je, here's my advice, post dan niet.
Als je het niet met me eens bent hoef je niet meteen mijn intellect in twijfel te trekken.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 16:50 schreef Nielsz het volgende:

[..]
Als je het niet met me eens bent hoef je niet meteen mijn intellect in twijfel te trekken.
geloof me, dat doen hier door de dingen die je zegt al redelijk veel mensen...

je wilt elke vorm van geweld uitbannen (is niet mogelijk, sorry), je wilt dat er geen ziektes meer zijn in nederland die dodelijk zijn (sorry, gaat ook niet even lukken door er heel veel geld in te pompen) en je haalt er weet ik veel wat voor dingen nog meer bij die er absoluut niks mee te maken hebben

kijk eens naar andere landen, zie hoe moeilijk ze het daar hebben, en dan begin jij over: "ja, maar die mensen ken ik niet, die moeten we niet helpen....we moeten het hier juist nog veel beter hebben!"

ga toch weg....

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nou ja mensen, dan niet?

Ik vraag heel vriendelijk of men niet meer wil flamen, en dan heb ik binnen een paar minuten toch weer een "ga toch weg..."

Dan gaat echt alles dicht. :{

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.