[JAVA] Hoe leer je het?

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een pakket Borland JBuilder 6 gekregen. Alles zit erop en eraan. 4 boeken... van applets tot databases en servers.
Valt het gewoon thuis in je vrije tijd te leren?
Iemand nog tips?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik hoop ook altijd dat ik dat soort pakketten krijg, gebeurt helaas alleen nooit.

Maar als er 4 boeken bijzitten zie ik het probleem niet *D :+

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 10:28 schreef Victorio het volgende:
Valt het gewoon thuis in je vrije tijd te leren?
tuurlijk..... kijk eens in de faq daar staan wat leuke sites waarmee je het kan leren...

• Greyfox
  • Laatst online: 08-09 21:20

Greyfox

MSX rulez

Doen!

MSX 2 rulez more

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30

beany

Meeheheheheh

1 tip:

VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL DOEN

Enigste manier om het te leren. Wees niet bang om fouten te maken, daar leer je nog het meeste van!

Have fun ;)

Edit: crap, 4 posts tegelijkertijd... :+

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Ok gelukkig. Wil ermee beginnen omdat ik het volgend jaar met m'n studie ga doen en iedereen er nu voor zakt. :)
Heb dat pakket idd GEKREGEN. :) Kost best veel in de winkel.

Ik ga lekker aankloten. Thnx! :)

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19
Op welk instituut zakken ze allemaal dan? :) Mijn ervaring met java is redelijk positief, het is leuker dan c++. Vooral GUI's coden is voor mij interessant, dat die-hard c++ optimizen ed. kan ik wel, maar wil ik niet kunnen :)

Java == veel coden, dan snap je de basis, met de API erbij maak je de mooiste dingen. (Ik zou die java boeken vooral als naslagwerk gebruiken hoor, bespaart je een hoop ellende met leren ed. ;))

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 03 april 2002 10:32 schreef Victorio het volgende:
Ok gelukkig. Wil ermee beginnen omdat ik het volgend jaar met m'n studie ga doen en iedereen er nu voor zakt. :)
Heb dat pakket idd GEKREGEN. :) Kost best veel in de winkel.

Ik ga lekker aankloten. Thnx! :)
Succes, en zoals hierboven ook al gezegd is: veel doen. En verder natuurlijk vooral veel vragen. Het duurt eventjes voordat je routine krijgt en niet meer op elke compiler melding zit te turen met een wanhopige blik in je ogen :)

Nog 1 tip: lees de API documentatie! Alle API calls zijn goed (over het algemeen dan) gedocumenteerd. De documentatie vertelt je wat je kan met een object en ook nog eens hoe je dat moet doen. Leer meteen aan om ook je eigen code te voorzien van documentatie. Dat leest echt stukken makkelijker, zeker als je na een half jaartje nog eens naar je eigen 'slimme' code moet kijken....

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
En behalve de al eerder genoemde API reference manual, die eigenlijk vereist is bij het programmeren, zijn de Java tutorial trails van Sun aan te bevelen, zeker als je nog niet kan programmeren. Alle aspecten komen dan één voor één aan de orde.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

anders moet je ff op mijn site kijken, daar staan een hele lading online boeks ed..

[cynisch]
java heb je vrij snel onder de knie, denk een middagje
[/cynisch]
Pagina: 1