[CSS] BODY door laten werken in TD

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de style van de BODY tag over wordt genomen in de (onderliggende) Table's? En hoe realiseer ik dat als ik enkel de style van de BODY mag aanpassen? Dus:

<body style='font-size: 10px inherit;'>

Dat inherit bestaat niet, maar is er wel zoiets? Ik had ergens iets gelezen over !important, maar dat werkt niet.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Een class?

oogjes open, snaveltjes dicht

• eborn
Ik mag helaas niets buiten die BODY tag aanpassen. Ik geef eigenlijk alleen maar een parameter mee die door een script op een andere server in de <body ... > wordt geplakt.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

tsjek dit anders ff.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

zoiets in je stylesheet zetten?
code:
1
2
3
body, td {
    font-size: 10px;
}

of begrijp ik je vraag niet? :? :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

inherit werkt 'naar boven' zeg maar in de hierarchie. Oftewel je body neemt de style over van het parent element.

Als je dit in tables zou willen zou je (theoretisch) tables op inherit moeten zetten.

• eborn
Op woensdag 03 april 2002 10:47 schreef J-roen het volgende:
zoiets in je stylesheet zetten?
code:
1
2
3
body, td {
    font-size: 10px;
}

of begrijp ik je vraag niet? :? :)
Da's dus het probleem. Ik kan niet bij de stylesheets :) Het gaat om een script dat ik op een andere server aanroep en waar ik via hidden tags parameters aan mee mag geven. Eén van die parameters wordt in de <BODY ... > geplakt.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

EZBoard zeker? :P

• eborn
Op woensdag 03 april 2002 10:46 schreef Hangloozz het volgende:
tsjek dit anders ff.
Thanks, dat gaan we 's lekker doorspitten. Alleen vindt ik die W3C documenten altijd zo vaag :'(

• eborn
Op woensdag 03 april 2002 11:21 schreef Bosmonster het volgende:
EZBoard zeker? :P
Nope :P Deze constructie wordt ook gebruikt voor bedrijven onderling ;)

Verwijderd

dynamisch? check de waarden van je body style en zet die in een nieuwe stijl voor td

even zoeken naar document.stylesheets, volgens mij kon je ook dynamisch nieuw3e styles aanmaken

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je iets in de body kunt zetten kun je daar ook wel een onload="functie()" ofzo in zetten waarin je styles dynamisch via Javascript edit...

• eborn
Dynamisch... da's idd een goeie oplossing. Is wel 'vreemd' eigenlijk, want als je op groups.google.com zoekt kom je ook veel berichten tegen van mensen die zeggen dat het een bug is dat hij het niet automagisch overneemt. Ik heb 't ook altijd vreemd gevonden.

(maar zelfs los ik het ook altijd op zoals hierboven staat beschreven... body,td : { blablabla; } )

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 03 april 2002 11:44 schreef eborn het volgende:
Dynamisch... da's idd een goeie oplossing. Is wel 'vreemd' eigenlijk, want als je op groups.google.com zoekt kom je ook veel berichten tegen van mensen die zeggen dat het een bug is dat hij het niet automagisch overneemt. Ik heb 't ook altijd vreemd gevonden.

(maar zelfs los ik het ook altijd op zoals hierboven staat beschreven... body,td : { blablabla; } )
fat is het ook, een table hoort netje de font-definities van de body over te nemen, echter momenteel is dit ook aangenomen als 'quirk' wat inhoudt dat moderne browsers dit gedrag behouden waar het gaat om non-validerende pages.

als de page zou valideren doen msie5.5+ en mozilla het wel goed (helaas vereist dat nog wel eens meer aanpassingen dan in de body)

als je kennelijk wel in de body een javascript-functie kunt aanroepen, kun je kennelijk ook externe files in de head includen (anders is die onload="customFunctie()" nogal nutteloos) dan is het eenvoudiger om een extern CSS-sheet te includen waarin je wel de definitis voor body ook aan TD toekent

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

als je kennelijk wel in de body een javascript-functie kunt aanroepen, kun je kennelijk ook externe files in de head includen (anders is die onload="customFunctie()" nogal nutteloos) dan is het eenvoudiger om een extern CSS-sheet te includen waarin je wel de definitis voor body ook aan TD toekent
Tenzij wat je kunt includen VOOR hun eigen style-definitie komt :P Vandaar kun je onload met JS wel altijd alles editen... Maar goed.. hangt inderdaad nogal van de site af.
Pagina: 1