Toon posts:

welk os met 2 nic's ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
welk os ondersteunt 2 netwerkaarten? win2000 winxp maar win98 se ook? want ik wil thuis als ik dsl krijg een p166 als router neerzetten met 1 isa netwerkaart voor dsl en 1 pci 100mbit voor lan.... maar nu wil ik dus weten of win98(se) 2 netwerkaarten ondersteunt.. ik heb gehoord van wel maar ook van niet :?... het is nl een p166 met 64mb en ik weet niet of die snel genoeg is om win2k te trekken...

search is gebruikt maar ik vind alleen info om 2 netwerkkaart tegelijk te laten werken (200mbit full duplex nog wat)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Volgens mij kan ieder OS 2 nics hebben.

Maar een leuk routertje begint meestal toch wel bij Linux (qua mogelijkheden)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

linux zou idd wel een goede oplossing zijn.. alleen is het maar de vraag of je met linux om kan gaan (ik iig niet :o)..

w2k zal denk ik wel lopen, maar verwacht er niet al te veel van.. indien w95 het ook support (eventueel met hulp van sygate ofzoiets) dan zou ik die nemen aangezien die het best bij je systeempje past ;)

Verwijderd

Wat ik thuis heb draait perfect en dat is een p1 133 met 80 mb intern met daarop nt4 server en winroute als router, draait als een tierelier.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op woensdag 03 april 2002 10:24 schreef Walm het volgende:
Wat ik thuis heb draait perfect en dat is een p1 133 met 80 mb intern met daarop nt4 server en winroute als router, draait als een tierelier.
hej ja! NT4 bestaat ook nog :P

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgens mij kan elk OS wel met 2 nic's overweg. Maar als je 200mbit full duplex wil draaien moet je gaan trunken. En als je wil Trunken moeten de nic's dat ondersteunen. Beetje 3Com kaarten kunnen dat wel. Maar je mot dan WEL een switch hebben die dat aankan, en welke dat aankunnen, ik heb geen idee.

Ey!! Macarena \o/

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Werkt ook gewoon onder 98, ik gebruik zelfs de first edition nog steeds (schaam schaam)

No production networks were harmed during this posting

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Het parallel laten werken van je 2 nics is moeilijker dan wat jij zelf vraagt.

Vrijwel elk OS ondersteund 2 nics, volgens mij zit er vanaf win 98SE of Windows ME zelfs standaard internet sharing in windhoos. Zoniet dan is daar software zat voor.

Als het doosje alleen je internet verbinding hoeft te delen dan zou ik inderdaad eens kijken naar dingen als linux of freesco (1 floppy, 8mb en je hebt zat, geen hd of nix nodig)

Veel simpeler als freesco kan haast niet.

Zie b.v. :
http://www.freesco.org
http://www.wingate.com
http://www.linuxrouter.org
http://www.zelow.no/floppyfw

IP Rocks

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet niet welke DSL versie jij gaat krijgen, maar zoals ik bij vrijwel iedereen doe, is de Alcatel modem tweaken. Is zo simpel, dat een kind het kan doen, en je hebt gelijk een router.
Niet echt veel mogelijk heden, maar voor een normale gebruiker toch wel meer dan genoeg. Denk daar eens over na.

Ey!! Macarena \o/

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
In win98 had ik al 2 nic's (nl. mijn realtek en mijn firewire). Momenteel heb ik, in WinXp, er een stuk of 4, waarvan 2 geemuleerd door vmware voor bridged networking.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Als je DSL op die pc wilt gaan delen met andere dan raad ik je linux aan.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:16
Kan bij elk OS alleen bij windows 95 moet je nog een extra patch downloaden.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Windows
Lunux
Unix
etc.
etc.
etc.

En Routen gaat ook met al deze OSsen prima

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
linux snap ik geen ene reet van... dus dat laat ik achterwege... dan zet ik er denk ik win98 op, maar wat moet ik nog meer hebben om die p1 als router te laten draaien? Sygate? of nog meer? en wat kost dit programma(s)? wil niet al te veel voor gaan uitgeven nl :{

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 06 april 2002 09:15 schreef Thund3rKn0L het volgende:
linux snap ik geen ene reet van... dus dat laat ik achterwege... dan zet ik er denk ik win98 op, maar wat moet ik nog meer hebben om die p1 als router te laten draaien? Sygate? of nog meer? en wat kost dit programma(s)? wil niet al te veel voor gaan uitgeven nl :{
Waarom w98 ipv NT4.0 :?
Je hebt indd nog een prog nodig om NAT te doen.
Bv sygate of winroute of nog iets anders.
Wat het kost ? Kijk eens op hun site he ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1