Master/Slave volgorde bij PCI IDE controller

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik heb dus 2 Maxtor HDtjes (40GB), een cd brander en en cdrom spelertje. Het (PI 133MHz) PCtje dient als file server en daarom zal er vaak van de ene HD naar de andere HD gekopieerd worden.

De vraag is nu hoe ik mijn IDE apparatuur het beste kan aansluiten. Ik kwam er tijdens het searchen achter dat dit al erg vaak gevraagd is, maar ik kom zo veel tegenstrijdige dingen tegen ("als er 2 apparaten op 1 kanaal zitten dan gaat het zo snel als het langzaamste apparaat" en dan later "Echt niet!!") dat ik het echt niet weet.
Het leuke is ook nog dat ik een Promise ULTRA PCI kaartje heb (ATA100) zodat ik in principe ook nog alle apparaten als master zou kunnen aansluiten (me HD's op de promise, en me CDROM's op de onboard IDE dus).

What to do??

edit:

Hij moet volgens alleen ff naar Opslagmedia I/O controllers verplaatst worden.. :)

Wees consequent, maar niet altijd

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:56
Op woensdag 03 april 2002 09:19 schreef Ook het volgende:
edit:

Hij moet volgens alleen ff naar Opslagmedia I/O controllers verplaatst worden.. :)
jep

doe het zo
primary master 40gb
primary slave 40gb
secondary master brander
secondary slave speler

Verwijderd

Indien mogelijk altijd alles als master aansluiten (dus op apart en niet met 2 op 1 kabel). De schijven op de promise is idd het beste dat je kunt doen :)

Indien niet apart maar op 1 kabel de schijven bij elkaar en de cd spelers bij elkaar.

En ja, dit hoort in OIO. Maak je zelf een SM melding?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

schijven op ata 1oo controller, roms op 1 ide kanaal ieder

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Dus eigenlijk toch gewoon de beide schijven als master op de primary en secondary van de promise en de CDROM burner en reader ook als allebei als master, maar dan op de onboard IDE controller??
Gaat die onboard controller voor m'n CD'ROM spelers eigenlijk "langzamer" dan die promise..? Of is die PIO snelheid al jaren hetzelfde?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

voor de cdroms maakt het niets uit idd.. Voor je hdds wel degelijk

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op woensdag 03 april 2002 09:19 schreef Ook het volgende:
edit:

Wrom plaats je hem dan niet daar in the first place :?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 09:42 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Wrom plaats je hem dan niet daar in the first place :?
Zoals er al staat.. [edit]
Ik keek te laat naar het overzichtje, nog een beetje aan het :Z denk ik

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 09:24 schreef ItSnows het volgende:
...
Indien niet apart maar op 1 kabel de schijven bij elkaar en de cd spelers bij elkaar.
ik heb altijd gedacht dat je het beste je cdrom en je brander gescheiden moest steken. Dus niet op 1 IDE kanaal.
Reden: on-the-fly kopieren
als ze samen hangen zal de IDE poort zowel als IN en OUT put dienen, oftewel om de beurt IN en OUT. Bij gebruik van aparte IDE kanalen kan de cdrom OUT geven, en de brander IN, wat imho stabieler is.
Nu zullen de meeste branders dit wel oplossen door middel v caching, maar aangezien de pc maar een PI 133MHz is...
better safe than sorry ;)

klopt mijn redenering, of doe ik altijd al die moeite voor niets >:)

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik heb ze nu allemaal als master... Geen probs so far.. Ik merk het wel.. ;) thnx anyway!

Pagina: 1