Niet toestaan account te verwijderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Toen ik hier aan het rondspoken was (kwam moeilijk op gang met werken), las ik dat het niet toegestaan is om je account te verwijderen. (niet dat ik mijn account kwijt wil hoor!!). De reden (gaten in de database, verwijderen van posts) is begrijpelijk, echter een technisch probleem.

Echter ik vraag me af hoe dit zich verhoudt tot de wet registratie persoonsgegevens. Je profile en je account zijn immers persoonsgegevens. Als gebruiker heb je het recht deze gegevens in te zien en te verzoeken om vernietiging en/of wijzing. Je zult als eigenaar van deze gegevens (GOT) gemotiveerd moeten aangeven waarom dit niet zou kunnen. Alleen "gaten in de database" lijkt me niet voldoende. (is het niet mogelijk om deze gebruikers te laten veranderen in [verwijderde user]?)

Iemand hier een mening over?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Juridische blablabla (de kleine lettertjes).
Gathering of Tweakers (GoT) is een gratis dienst van Tweakers.net. Het gebruik van GoT is voorbehouden aan haar leden, de gebruikers. Het lidmaatschap staat open voor een ieder, mits niet eerder van het forum verwijderd.

Omdat Gathering of Tweakers (GoT) een gratis dienst van Tweakers.net is wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame dmv. Ad blockers e.d. is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Gathering of Tweakers en tweakers.net. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor directe uitsluiting.

Door registratie als gebruiker van GoT en het verkrijgen van een userID en password verklaart de gebruiker bekend te zijn met de gebruiksvoorwaarden zoals in de algemene FAQ genoemd en daarmee akkoord te gaan.

Door het gebruik van het forum middels het posten van een bericht of het openen van een topic verklaart de gebruiker bekend te zijn met de gebruiksvoorwaarden zoals in de algemene FAQ genoemd en daarmee akkoord te gaan.

De gebruiker is te allen tijden verantwoordelijk voor berichten en/of topics gepost middels zijn/haar account. De gebruiker dient zorgvuldig met de aan hem/haar ter hand gestelde userID en password combinatie om te gaan. De gebruiker is volledig en hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade aan tweakers.net/GoT die voortvloeit uit het gebruik van de account van gebruiker.

Alle beslissingen die genomen worden door de leiding/crew van Tweakers.net/GoT zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd.

Misbruik van GoT en/of Tweakers.net resulteert in uitsluiting van alle Tweakers.net/GoT diensten en faciliteiten.

Tweakers.net/GoT behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om een posting en/of topic in GoT zonder opgaaf van reden te verwijderen.

Tweakers.net/GoT behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om een gebruiker zonder opgaaf van reden te verwijderen cq de toegang te ontzeggen.

Tweakers.net houdt zich uitdrukkelijk het recht voor om de vormgeving en/of inhoud van postings in GoT te wijzigen of te verwijderen.

Tweakers.net/GoT is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit het gebruik van GoT. Tweakers.net/GoT aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot het gebruik van GoT.

Het aanbieden van illegale / gestolen software en/of apparatuur in GoT is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net/GoT diensten en faciliteiten. Tweakers.net/GoT kan aangifte doen.

Bij het posten van een bericht wordt het intellectueel eigendom niet overgedragen aan Tweakers.net/GoT behoudens het geval waar de gebruiker dat recht uitdrukkelijk overdraagt. Het hierboven bepaalde omtrent het wijzigen en/of verwijderen van berichten voor moderatiedoeleinden geldt onverminderd het bepaalde met betrekking tot intellectueel eigendom.

In gevallen die niet voorzien zijn in de respectievelijk de algemene voorwaarden, de algemene FAQ of de desbetreffende forum FAQ (indien aanwezig) beslist de leiding van Tweakers.net/GoT.

Beslissingen van Tweakers.net/GoT en/of haar werknemers zijn in principe bindend en staan niet voor discussie open.

Eventuele klachten kun je plaatsen in Lieve Adjes op het forum.
Heb je hier wat aan? :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 23:35
We hebben hier al menig topic over gevuld, samenvattend :

- Al je gegevens worden gewist uit de DB.
- Al je posts blijven gewoon staan, maar de nick zal iets zijn van "former user" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 08:23 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Heb je hier wat aan? :)
Nee, want algemene voorwaarden gaan NOOIT boven nationale wetgeving.
Op woensdag 03 april 2002 08:30 schreef zeef het volgende:
We hebben hier al menig topic over gevuld, samenvattend :

- Al je gegevens worden gewist uit de DB.
- Al je posts blijven gewoon staan, maar de nick zal iets zijn van "former user" oid.
Dus het kan wel. Sorry dan voor mijn opmerking. Wilde alleen behulpzaam zijn. Weet dat jullie nogal graag je aan de wet willen houden (geen warez ect)
Bij het posten van een bericht wordt het intellectueel eigendom niet overgedragen aan Tweakers.net/GoT behoudens het geval waar de gebruiker dat recht uitdrukkelijk overdraagt. Het hierboven bepaalde omtrent het wijzigen en/of verwijderen van berichten voor moderatiedoeleinden geldt onverminderd het bepaalde met betrekking tot intellectueel eigendom.
Juist in dit geval. Als ik wil dat het verwijderd word? Het is nog steeds mijn intellectueel eigendom.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 03 april 2002 08:21 schreef Cyberpope het volgende:

Echter ik vraag me af hoe dit zich verhoudt tot de wet registratie persoonsgegevens. Je profile en je account zijn immers persoonsgegevens. Als gebruiker heb je het recht deze gegevens in te zien en te verzoeken om vernietiging en/of wijzing. Je zult als eigenaar van deze gegevens (GOT) gemotiveerd moeten aangeven waarom dit niet zou kunnen. Alleen "gaten in de database" lijkt me niet voldoende. (is het niet mogelijk om deze gebruikers te laten veranderen in [verwijderde user]?)

Iemand hier een mening over?
Je hebt zeer zeker niet zondermeer het recht om je persoonsgegevens te laten wissen en/of wijzigen. Alleen als deze onjuist zijn. Het zou me een mooie boel worden als dat zomaar kon. Je zou je strafblad kunnen laten wissen, de aantekening bij Wehkamp dat je wanbetaler bent en ga zo maar door. Zo gek was de wetgever nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:40

Basszje

Reisvaap!]

Op woensdag 03 april 2002 09:03 schreef polaris het volgende:

[..]

Je hebt zeer zeker niet zondermeer het recht om je persoonsgegevens te laten wissen en/of wijzigen. Alleen als deze onjuist zijn. Het zou me een mooie boel worden als dat zomaar kon. Je zou je strafblad kunnen laten wissen, de aantekening bij Wehkamp dat je wanbetaler bent en ga zo maar door. Zo gek was de wetgever nou ook weer niet.
Da's andere vorm van registratie .
Wehkamp registreert je trouwens niet als wanbetaler, dan staat je bekend in 'Tiel'.

Een bedrijf is verplicht je gegevens te verwijderen als je daarom verzoekt ivm wet privacy e.d.

Denk trouwens dat als je je profiel leegmaakt ( dus geen voornaam, achternaam e.d. ) dat het ook al goed is ( nicknames zijn niet beschermd denk ik :? ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nicks officieel niet nee. Maar Email adressen weer wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Is het tegenwoordig in de mode om allelei hypothetische juridische scenario's op tafel te leggen ofzo :?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 10:15 schreef Wouter Tinus het volgende:
Is het tegenwoordig in de mode om allelei hypothetische juridische scenario's op tafel te leggen ofzo :?
Is toch alleen maar interessant voor beide partijen om te onderzoeken/weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 09:03 schreef polaris het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daarom kunnen deze instellingen ook gemotiveerd aantonen waarom dat niet zou kunnen c.q. mogen. (in geval van strafblad hogere wetgeving) En dat moeten ze echt beter onderbouwen dan "technisch niet mogelijk, gaten in database". En zelfs Tiel mag de registratie maar een beperkte tijd bewaren voordat deze vernietigd worden. En je hebt het recht om deze gegevens in te zien en fouten eruit te laten halen. En ja bij wehkamp mag je al je gegevens laten wissen op het moment dat je geen schulden meer hebt!! (dus er geen bedrijfsbelang meer is)
Dus ook dit aantekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

imo kan GoT niet verplicht worden tot verwijdering van het complete account (ja heb wel eens anders geroepen).

Zoals ik het aanpak op mijn forum. We verwijderen geen accounts maar als je het kwijt wil pleuren we het emailadres in het profile van desbetreffende persoon eruit.

Het stukje hierboven is totaal niet bedoeld als spam of enig andere vorm van reclame.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je profiel leeghaalt, en je email adres wijzigt naar gathering@tweakers.net, wat voor gegevens blijven er dan achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:00
Op woensdag 03 april 2002 13:06 schreef Cheatah het volgende:
Als je je profiel leeghaalt, en je email adres wijzigt naar gathering@tweakers.net, wat voor gegevens blijven er dan achter?
Alleen je naam, en je posts. toch :?
Op woensdag 03 april 2002 11:12 schreef Cyberpope het volgende:
En ja bij wehkamp mag je al je gegevens laten wissen op het moment dat je geen schulden meer hebt!! (dus er geen bedrijfsbelang meer is)
Dus ook dit aantekening.
Volgens mij blijven je gegevens wel degelijk in het facturerings systeem zitten. Want daar heb je in principe het zelfde probleem. Ik verwijder een debiteur. Wat doe ik dan met de daaraan gekoppelde facturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 03 april 2002 13:03 schreef Destruction het volgende:
imo kan GoT niet verplicht worden tot verwijdering van het complete account (ja heb wel eens anders geroepen).
Je kan het altijd proberen, maar we doen het niet. Volgens mij kan het ook gewoon niet. Je kan niet ergens eerst vanalles posten terwijl je weet dat het openbaar is, om dan ineens alles weg te willen hebben. Daarmee vermink je het hele forum...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Het echt fysiek verwijderen van het account zou het probleem met zich mee brengen dat alle berichten (aangezien die eraan gekoppeld zijn) ook gewist zouden moeten worden, Betekent ook dat reacties aangepast zouden moeten worden waar iemand deze persoon heeft gequote. (wat dus praktisch niet te achterhalen valt) wat betekent dat je in principe elke thread zou moeten verwijderen. Wat de integriteit van het webboard aantast, en dus wettelijk niet verplicht geacht wordt. Dus moet elke persoonsgegeven die in de relatie staat tot de account. IE. voornaam, achternaam en email adres verwijderd worden. Daarna kan men het account op slot zetten. Wat wettelijk betekent dat men als men gegevens verwijderd wilt hebben dat men dat schriftelijk zou moeten medelen (nee email is nog steeds niet schriftelijk) en dan precies zeggen WAAR de reactie(s) staat(staan), en wat er aan veranderd moet worden. Uiteraard is het wettelijk ook geregeld dat daarvoor per verandering een vergoeding gevraagd kan worden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 13:36 schreef dusty het volgende:
Het echt fysiek verwijderen van het account zou het probleem met zich mee brengen dat alle berichten (aangezien die eraan gekoppeld zijn) ook gewist zouden moeten worden, Betekent ook dat reacties aangepast zouden moeten worden waar iemand deze persoon heeft gequote. (wat dus praktisch niet te achterhalen valt) wat betekent dat je in principe elke thread zou moeten verwijderen. Wat de integriteit van het webboard aantast, en dus wettelijk niet verplicht geacht wordt. Dus moet elke persoonsgegeven die in de relatie staat tot de account. IE. voornaam, achternaam en email adres verwijderd worden. Daarna kan men het account op slot zetten. Wat wettelijk betekent dat men als men gegevens verwijderd wilt hebben dat men dat schriftelijk zou moeten medelen (nee email is nog steeds niet schriftelijk) en dan precies zeggen WAAR de reactie(s) staat(staan), en wat er aan veranderd moet worden. Uiteraard is het wettelijk ook geregeld dat daarvoor per verandering een vergoeding gevraagd kan worden.
Had je bij het ontwerpen van het systeem niet met de wetgeving moeten rekening houden, zodat de persoonsgevens losgekoppeld zijn van de profile, met uitzondering van de NICK :? De wetgeving bestaat langer hoor: Als je je systeem dan zo ontwerpt dat je de wetgeving niet kunt naleven is dat jou probleem :)

Dit overzicht WAAR, mag aan tweakers.net gevraagd worden. (lastig als ik aan wehkamp moet zeggen waar mijn gegevens staan). De vergoeding die gevraagd wordt moet in redelijke verhouding staan met de werkelijk gemaakt kosten (hoeveel modjes werken hier voor free, dus geen loonkosten :? ). Tevens moet het mogelijk zijn door middel van 1 optie je account te cancellen en je profile leeg te halen. Of door middel van 1 mail of door middel van een keuze optie.

Waarschijnlijk is het leeghalen van het profiel meer als voldoende. Immers de gegevens mogen niet meer tot de persoon herleidbaar zijn, wat ze op dat moment niet meer zijn. Echter hoe zit het met IP-log bestanden? En hoe weet ik zeker dat gegevens weg blijven? Niet dat na een crash oude backup gegevens terugkomen die ik liever kwijt had gelaten?

[off topic] Echter als je z'n paranoide persoon bent, zorg je wel dat je deze persoonsgevens bij voorbaat niet invuld. Doe ik bij mijn edah en bonus card toch ook niet. [/ off topic]

Ik denk dat we vast kunnen stellen dat over dit soort digitale media nog wel wat meer wetgeving c.q. jurispedentie moet komen. Wel een leuke discussie, maar misschien meer voor w&l?

Enne e-mail nog niet geaccepteerd!? Kan in dit geval ook debieus zijn omdat tweakers.net wel andere opgaven (aanmelden, wachtwoorden, waarschuwingen) als officeel aanmerkt. Ik geloof (nadruk op geloof) dat hierover ook al jurispedentie is geweest. (provider, afmelding klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het registreren moet er iets komen van:
"Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en begrijp deze en ga er mee akkoord"
Plus nog zoiets van:
"U word gefilmd (gelogd bedoel ik dus)"

Dat staat er nu dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:36 schreef dusty het volgende:
Uiteraard is het wettelijk ook geregeld dat daarvoor per verandering een vergoeding gevraagd kan worden.
Voor het verlenen van de tweakerdiensten zijn persoonsgegevens irrelevant. Zodoende zal tweakers, indien gevraagd, de gegevens moeten verwijderen. Technisch haalbaar ofniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 03 april 2002 14:26 schreef robh het volgende:
Technisch haalbaar ofniet.
Euh, alles wat niet kan, kan niet.
Daar houdt de wetgever echt wel rekening mee.

Verder is de nick geen persoonsgegeven, de enige koppeling met een persoon die wij (zouden) hebben is het emailadres (en evt de (nep?) adresgegevens)

Als dat email adres (en die adres gegevens) verwijderd is is er dus ook geen koppeling tussen een nick en de persoon.

Dat je toevallig op een andere website diezelfde nick met datzelfde emailadres gebruikt is jammer voor je, maar daar hoeven wij geen rekening mee te houden natuurlijk.

[edit]
Op woensdag 03 april 2002 14:00 schreef Cyberpope het volgende:
Had je bij het ontwerpen van het systeem niet met de wetgeving moeten rekening houden, zodat de persoonsgevens losgekoppeld zijn van de profile, met uitzondering van de NICK :? De wetgeving bestaat langer hoor: Als je je systeem dan zo ontwerpt dat je de wetgeving niet kunt naleven is dat jou probleem :)
Die wetgeving bestaat sinds september in zijn huidige vorm...

Het principe van forums bestaat al een paar jaar (dit forum alleen al een jaar of 3 nu?) meer dan dat.

Het systeem dusdanig ontwerpen dat je tot de letter van de vernieuwde wet alles mogelijk maakt (en alle bedenkbare situaties die je af kan leiden) wat er "vereist lijkt te worden" is gewoon ondoenlijk.

Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat reacties niet gequote mogen worden en dat nicknames niet in een reactie voor mogen komen.
Of juist dat alle nicknames gemarkeerd worden... (en wie zegt dat jij niet de organisatie ACM bedoelt ipv mij als je het over ACM hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Waarom krijgt cutter hier weer zo'n deja vu gevoel over. Deze hele materie is helemaal uitgekauwd, heb het er vandaag nog met zeef IRL over gehad. Iedere user die net zijn inleiding recht heeft gehaald (NOFI) meent te moeten gaan melden dat er zoiets bestaat als de Wet Bescherming Persoonsregistraties, terwijl die discussie al tig maal is gevoerd.

Jij plaatst jouw posts in de database. Dus jij bent degene die jouw eigen werk verveelvoudigt, dat doet niet tweakers. Daarmee is het auteursrecht uitgeput. Als ik een boek uitgeef kan ik toch ook geen teruggave eisen van alle kopers omdat ik ze lekker wil pesten of wat dan ook.

Wat tweakers niet mag doen is de database op een cdrom zetten en dan uitgeven, daarvoor heb jij geen toestemming gegeven. 'Het Rien poortvliet-arrest', maar dat had de topicstarter natuurlijk ook gelezen toen hij deze opmerkingen maakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 15-10 09:20

mvds

Totally awesome!

Als iemand dit nou eens gewoon navraagt bij iemand die er verstand van heeft. En dan bedoel ik niet een of andere student(e) die ooit iets van internet gerelateerd recht heeft gehoord, maar iemand die er in gespecialiseerd is. Dan kan de crew dit opnemen in de FAQ en dan zijn dit soort discussies overbodig. Dit soort topics verschijnen elke maand wel een keer.

Is onderhand toch wel erg saai hoor. Iedereen denkt het te weten, en niemand vraagt het even na. Zeef als adviseur zijnde, kan jij die taak niet op je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 april 2002 15:52 schreef obsidian het volgende:
Als iemand dit nou eens gewoon navraagt bij iemand die er verstand van heeft. En dan bedoel ik niet een of andere student(e) die ooit iets van internet gerelateerd recht heeft gehoord, maar iemand die er in gespecialiseerd is. Dan kan de crew dit opnemen in de FAQ en dan zijn dit soort discussies overbodig. Dit soort topics verschijnen elke maand wel een keer.

Is onderhand toch wel erg saai hoor. Iedereen denkt het te weten, en niemand vraagt het even na. Zeef als adviseur zijnde, kan jij die taak niet op je nemen?
Dat is allemaal al lang gebeurt hoor. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 15-10 09:20

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 03 april 2002 15:58 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Dat is allemaal al lang gebeurt hoor. :)
Zet het dan in de FAQ en kap dit soort discussies dan gewoon af joh. Die zijn ronduit saai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
ik heb al netjes gereplied helemaal in het begin :)

Maar het hoeft niet in de FAQ wmb want is is al in de grote FAQ die we wet noemen vastgelegd. Posts zijn gedaan in een openbaar forum, en blijven dus gewoon staan. De gegevens achter de account halen we op vezoek wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 15:12 schreef cutter het volgende:
Jij plaatst jouw posts in de database. Dus jij bent degene die jouw eigen werk verveelvoudigt, dat doet niet tweakers. Daarmee is het auteursrecht uitgeput. Als ik een boek uitgeef kan ik toch ook geen teruggave eisen van alle kopers omdat ik ze lekker wil pesten of wat dan ook.

Wat tweakers niet mag doen is de database op een cdrom zetten en dan uitgeven, daarvoor heb jij geen toestemming gegeven. 'Het Rien poortvliet-arrest', maar dat had de topicstarter natuurlijk ook gelezen toen hij deze opmerkingen maakte :P
Het gaat ook niet over de inhoud van de posts, die staan vast. Dat is openbare publicatie en kun je ook niet terugdraaien. Als je in je post zelf je naam typt is dat jammer dan, dat kun je achteraf niet laten verwijderen. Echter tweakers.net heeft ook een database met gegevens (namelijk de accountgegevens) en die valt onder de wet registratie persoonsgegevens. Daarover gaat het nu, niet over de inhoud de posts. De opmerking kwam over "je kunt je account niet verwijderen" niet op de vraag of de posts verwijderd kunnen worden.
edit:
welke zeef hierboven beantwoord heeft dat die op verzoek netjes verwijderd worden. Dus de hele zaak is opgelost en niet meer interresant om verder de bepraten

En daarbij de vergelijking met het boek gaat niet helemaal op. Je kunt namelijk wel de verdere verspreiding van een boek stopzetten. je kunt ze terughalen uit de boekhandel (niet van individuele kopers) en geen verder exemplaren meer laten drukken. Kopieeren is verboden, dan is er nog alleen particuliere verkoop. Stopzetten van verspreiding via internet is een heel ander verhaal.

Oops sorry, maar wat gebeurd er eigenlijk met de ip-logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Op woensdag 03 april 2002 16:14 schreef Cyberpope het volgende:
Oops sorry, maar wat gebeurd er eigenlijk met de ip-logs?
De IP's blijven, de UserID die erbij hoort blijft, maar de nick, mail etc. etc. is weg. Dus ze zijn gekoppeld aan "Anonymous User" oid.

Ik zal 't voor de zekerheid aan ACM vragen.

Het is van de ruim 40k users tot nu toen e e n keer voorgekomen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 15:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 03 april 2002 15:12 schreef cutter het volgende:
Waarom krijgt cutter hier weer zo'n deja vu gevoel over. Deze hele materie is helemaal uitgekauwd, heb het er vandaag nog met zeef IRL over gehad. Iedere user die net zijn inleiding recht heeft gehaald (NOFI) meent te moeten gaan melden dat er zoiets bestaat als de Wet Bescherming Persoonsregistraties, terwijl die discussie al tig maal is gevoerd.

Nu je het zo zegt, denk ik dat je gelijk hebt en ben het met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 03 april 2002 08:40 schreef Cyberpope het volgende:
Juist in dit geval. Als ik wil dat het verwijderd word? Het is nog steeds mijn intellectueel eigendom.
Schreef je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:10 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Alleen je naam, en je posts. toch :?
Nee, iplogs en het mailadres waarmee is aangemeld. Maargoed, die worden dus ook verwijderd alleen kan je dat zelf niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ach, op zich zit ik er helemaal niet mee dat mensen wat van mij zouden weten. Ik heb toch niets te verbergen? Anders zou ik dat wel niet posten op 't forum lijkt me zo...

je bent overgeleverd (eigenlijk: je berichten zijn overgeleverd) aan de idioot snelle transfer via internet. Doe je een kromme uitspraak dan weet je dat de volgende minuut in principe 40000 users dat gelezen kunnen hebben. Boeiend :? neuh... ik zit daar niet mee :)

trouwens nu we het toch over wijzigen van accounts hebben, even dit aan een bevoegd modje:

ik ben op GoT geregged met een email-adres @raketnet.nl
dat heb ik later gewijzigd naar @hetnet.nl . Maar ik had een tijdje terug een mailtje van HlpDsK gekregen over mijn icon-script, en dat was naar beide adressen verstuurd. Laat ik dan bij deze vermelden dat ik dat oude adres dus nooit meer gebruik, en niet eens weet of het nog bestaat. Het zou dus in principe mogelijk zijn dat een ander dat adres nu gebruikt, dus bij deze de vraag: is het mogelijk om dat "first" adres te wijzigen naar mijn geldige hetnet adres zodat daar geen problemen mee gaan ontstaan? bvd :)
Pagina: 1