[php] enter NIET versturen vanuit form

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:20

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Waarom niet?? omdat deze worden verwerkt in een javascript.

Ik zal t ff uitleggen.

Ik gooi gewoon via een textarea tekst in de database. Ik lees bv in een andere pagina de gegevens weer uit, en verwerk ze in een javascript array.

die (javascript)arrays zien er zo uit

--------------------------------------------------
arraynaam[1]="text uit dbase horend bij id"
--------------------------------------------------

goed, dit lijstje gaat best wel lang door (tot 147 records) en de tekst uit de array wordt weer gebruikt voor een mouse-over.

Nu is het alleen zo, in de database heb ik sommige text er zo instaan :

--------------------------------------
ik ben

gek.

Let op die enter tussen 'ik ben' en 'gek'. Nu kan ik natuurlijk alle enters vervangen

str_replace("/n","<br>",$string)

of

nl2br ($string)

Maargoed, als ik dan in de source kijk dan ziet t er dus zo uit :

ik ben<br>
<br>
gek

.. snappie, dus nog steeds 3 dingen onder elkaar. Maar ik moet ze dus allemaal achter elkaar hebben, zoals dit :

ik ben<br><br>gek

en dan maakt t niet eens uit hoeveel fouten of brrtjes in zitten.. Het gaat om de array van javascript.

zoals ik al eerder zei MOET ie er zo uit zien :

arraynaam[1]="ik ben<br><br>gek"

en NIET zo :

arraynaam[1]="ik ben<br>
<br>
gek"

(zo komt t uiteindelijk wel in de html code terecht)

Want dat pikt ie niet. Waarom niet? ik denk omdat javascript geen linebreaks ondersteund? Ik snap echt niet hoe je die enters/linebreaks weg haalt (met php) uit de opmaak van de code!

Ik hoop dat iemand dit verhaal snapt, en mischien wel met t goede antwoord komt. en ga niet zitten flamen van,'gebruik de search', maar dit is toch net effe iets anders dan waar andere 'hoe converteer ik enters' topics over gaan.

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
oja, mischien als t zin heeft, kun je de source van de javascript bekijken op http://62.163.108.235:666/olthaar_intranet/ (als chello niet plat ligt). ga naar agenda, en klik dan op de kalender (kijk op 3 april, zitten 2 voorbeelden in van het javapopup).. zitten nog een aantal bugs in..

inloggen als gast / gast

hopen dat de mod dit niet als spam aanziet..

traktor scratch!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 20:16
PHP:
1
<?ereg_replace("\n", "", "$hoi")?>

Verwijderd

PHP:
1
<?str_replace("\n", "", nl2br($hoi));?>

?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Op woensdag 03 april 2002 07:10 schreef Steven het volgende:
PHP:
1
<?ereg_replace("\n", "", "$hoi")?>
Jij dacht ook eens creatief te zijn :?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
3 fouten in 30 tekens code .. knap :D

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
zoo, ben weer wakker. Hee, t is nog steeds niet gelukt. :( str_replace("\n", "", nl2br($hoi)); ..

hij doet nog steeds dit :

"ik ben<br>
<br>
gek"

(hij moet dit doen -> "ik ben<br><br>gek" )

k(*#@%

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Ok, ik heb t.. :

$notitie=str_replace("
", "<br>", $notitie);

dan komt eruit :

"ik ben<br><br>gek"

Dit werkt, maar ik weet alleen niet of dit netjes is. Je moet wel onthouden dat de text uit een (soft wrapped) textarea komt. pfff... hee dank jullie wel allemaal he.. (-not-)

traktor scratch!

• Arnim
  • Laatst online: 04-09 15:49
Wellicht windows linebreaks... Dan:
PHP:
1
<?str_replace("\r\n", "<BR>", $hoi);?>

Team ColdFusion

• Grum
  • Niet online
Erikie: Dit werkt, maar ik weet alleen niet of dit netjes is. Je moet wel onthouden dat de text uit een (soft wrapped) textarea komt. pfff... hee dank jullie wel allemaal he.. (-not-)

Het is niet netjes ..

We willen best wel onthouden dat het uit een softwrapped textarea komt maar dat staat helaas nergens in de thread .. dus fijn dat je ons dat eventjes laat weten (-not-)

Beetje irritante houding tegenover behoorlijk wat mensen die je proberen te helpen terwijl (zoals nu blijkt) jij zelf met een beetje moeite erachter kom komen wat een mogelijke oplossing was.

Verder horen deze vragen hier niet terecht omdat dit gewoon vindbaar was in de manual als je eventjes IETS verder had gekeken dan je neusje lang was.

Voor de nette oplossing raad ik je aan om even naar de reply van 'eightraks@linux-foo.com' te kijken op 'nl2br'-manual page

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Natuurlijk heb ik die manual helemaal doorgespit en gezocht naar die string functies, en ik kijk echt wel verder dan me neus lang is, maargoed, als ik het na een week nog niet weet, vind ik mezelf best dom, en dan vraag ik t maar op gathering. dat van -dankjewelhe, -not-. da's inderdaad not done, m'n excuses hiervoor, maar nu moet je me niet vertellen dat ik niet heb gezocht, en me hoofd er 10x over gebroken heb.

Dat \r\n is nogal OS afhankelijk, dus ik gebruik deze ugly code die tenminste werkt op verschillende platforms. (omdat ik in een w2k os creeer, en op een linux server beheer)..

ggroet,

traktor scratch!

Verwijderd

PHP:
1
<?$string = ereg_replace(10, "", $string);$string = ereg_replace(13, "", $string);?>

Deze gebruik ik altijd.. De code zorgt ervoor dat tekens vervangen worden door niks.
Pagina: 1