woei!
Bruha! Ik heb laatst een site gezien met zogenaamde foto's van geesten. Dat zag er precies het zelfde uit! Zal me niets verbazen als zij dezelfde effecten hebben gehad.Op woensdag 03 april 2002 04:45 schreef PaszWerken het volgende:
Ik heb sinds kort een Fuji FinePix 1300.
Nu heb ik af en toe fotos waarop wonderbaarlijke rondjes verschijnen. Iemand een idee hoe dit komt ? Is dit gewoon een vuile lens of een ernstiger probleem ?
[afbeelding]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Dat je het maar op sommige foto's ziet komt door de hoeveelheid zoom die je op dat moment gebruikt. Ik kan me voorstellen dat je die rondjes eerder te zien krijgt bij een grote zoom (3+) dan bij geen zoom.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
DIT ZIJN GEEN STOF DEELTJES EN OF IETS IN DE TRAND VAN VUILIGHEID !
Dit zijn reflectie vlekken, van de flits, hoe en wat precies weet ik ookniet meer, maar het kwam er op neer dat het licht anders/meerdere keren in de lens komt en zo dus een hotspot krijgt..
Dit effect zie je bij veel heel veel digicams...
typische gevalletje van doelloos, en schithapens )
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
-
Deze komen bij mij soms voor, en inderdaad alleen op foto's die met flits gemaakt zijn.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
dat is echt geen reflectie hoor!!!!!Op woensdag 03 april 2002 12:43 schreef haas het volgende:
Hier is een voorbeeld van een minder wazig rondje.
[afbeelding]
Deze komen bij mij soms voor, en inderdaad alleen op foto's die met flits gemaakt zijn.
Ik zou het doen!
Verwijderd
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik zou het doen!
Verwijderd
want mijn vader heeft dezelfde camera als de topic starter..
en hij heeft het ook, vage rondjes op de foto's
en als je GOED kijkt naar de lens van de camera zie je dat de ECHTE lens achter een soort frontje zit.. en en daar zie ik bij me de camera van me pa stofjes zitten .. dus idd. weg brengen naar een technische dienst (moet hij
trouwens ook nog doen hoor
Ohja .. en waarom zijn dit geen reflectie dingetjes van de flits ?? omdat ze er ook zijn als er GEEN flits aan staat
Ik geloof wel dat het stof kan zijn, maar zijn die vlekken bovenin, op mijn shirt dan ook stof of zijn dat wel reflecties van de flits?
ga naar camera accesoires en bestel iig een blaaskwastje.
ze hebben daar ook complete setjes voor een nette prijs.
Het lijkt mij gewoon stof op de lens
¯\_(ツ)_/¯
Ik hoop niet dattie van binnen schoongemaakt moet worden. Ik heb hem pas 4 weken.
woei!
Verwijderd
Ik geloof dat ik dit eens gelezen heb op dpreview, het is dus niet zelf verzonnen. Ik zal nog eens zoeken waar het stond. Als test kun je eens foto's maken zonder flits.
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Aha!Op woensdag 03 april 2002 17:51 schreef BizonKid het volgende:
Het is wel degelijk stof. Niet op de lens, maar stofdeeltjes in de lucht die worden opgelicht door de flits.
Ik geloof dat ik dit eens gelezen heb op dpreview, het is dus niet zelf verzonnen. Ik zal nog eens zoeken waar het stond. Als test kun je eens foto's maken zonder flits.
-
Is ook niet de allerduurste camera he...
Probeer maar eens uit, maak een foto in een kamer en maak vervolgens dezelfde foto met een spiegel of metalen voorwerp in de kamer.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
En dit moest dus een edit zijn
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
woei!