Toon posts:

Laptop/Internet in USA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dante gaat naar CA en neemt mee: zijn laptopje, om te kunnen mailen, maar....hoe doe we dat. Zie weinig in een intercontinentaal gepsrek met mijn gratis provider (12move)
Iemand een idee ?!
Thankz :7

Verwijderd

[gnu]bis=80.10.23.--- <taft>
ga
na Ar eEn
UsA comPuter

site toe, eN VRAAG
dAar of Ze eeN GoeDe GrAtis local Inter-Net Provider Weten [#din=121] [hostdusIP 80.10.23.166 move ][dis]=10S3]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 03 april 2002 04:43 schreef CocaCola het volgende:
[gnu]bis=80.10.23.--- <taft>
ga
na Ar eEn
UsA comPuter

site toe, eN VRAAG
dAar of Ze eeN GoeDe GrAtis local Inter-Net Provider Weten [#din=121] [hostdusIP 80.10.23.166 move ][dis]=10S3]
Last van gekke neigingen op je keyboard? :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Hmm in the USA... Veel hotels hebben iets van een office hokkie waar je kunt inpluggen..

En veel boulevards (overdekte winkelboulevards) hebben een pc gewoon ergens staan waarmee je kunt internetten..

Laptopje had ik toen nog niet maar 2jaar geleden was het allemaal al tippie in orde. Ik kan wel ff wat gasten in amerika voor je vragen.. Waar ga je naartoe

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ligt er heel er aan waar je naar toe gaat.

bv in seattle en omgeving is er Nocharge

is heel simpel lokaal inbellen (is gratis) met anonymous paswoord :) zonder reclame niks.

maar zoals hier ook al gezegd wordt waar ga je heen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Koop een wireless kaartje en rijd in een bedrijvenpark rond op zoek naar gratis internet :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:18 schreef paella het volgende:
Koop een wireless kaartje en rijd in een bedrijvenpark rond op zoek naar gratis internet :)
>:)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Laat je laptop thuis. Ze controleren namelijk tegenwoordig standaard alle laptops (vanwege een wellicht verborgen wapen binnen de laptop) op alle vliegvelden in de USA.

Je kunt overal in de US je e-mail checken in Internet cafe's, hotels, pretparken, en zelfs hier en daar op straat in een internet cel.

Verder kost bellen naar Nederland een fortuin als je vanuit een hotel belt, dus je hebt een Amerikaanse provider nodig. De "gratis" providers zijn bijna niet meer te krijgen, en je hebt hier vaak een Amerikaans adres voor nodig. Bij de betaalde providers heb je soms ook weer de pech dat je er voor een bepaalde tijd aan vast zit.

Ik ben nogal een Amerika ganger (ga 1 keer per jaar zowiezo, en volgende week emigreer ik permanent - zie sig) en kan je uit ervaring vertellen is dat het alleen maar lastig is om zo'n ding mee te zeulen, zeker als je naar verschillende bestemmingen gaat.

Ik gebruikte em voornamelijk als opslag voor mijn digitale camera (dus niet om te mailen) en heb wijselijk geinvesteerd in een paar 128 Mb kaartjes, daar heb ik genoeg aan. Ik garandeer je dat je gek wordt van dat ding. In je hotel laten wordt zowiezo afgeraden omdat de (vaak arme en laag geschoolde) schoonmakers nog wel eens wat willen jatten, zelfs in de 4 sterren hotels. Dus ik zat echt overal met dat ding om mijn nek (soms liet ik em toch echt wel in het hotel, afgeven aan de balie) en dat is errug vervelend!!

Thuis laten dat ding. Het is VAKANTIE!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ohw BTW... waar in CA? Ik ga namelijk in Anaheim wonen :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik ben er afgelopen september geweest, de 11e was ik ook daaro :( Ik had wel de laptop bij me. Heb toen in een hele week daar zitten zoeken naar "gratis internet", maar behalve in wat winkels en internetcafés nergens een CD of zo of zo'n compuserve ding met xx uren gratizz...

Uiteindelijk heb ik me een telefoonkaart gekocht (kon je much cheaper bellen) en die op de laptop ingesteld (inbelverbindingen). Met die kaart heb ik naar m'n provider gebeld hier in Nederland, en ik moet zeggen om e-mail te checken en te verzenden kun je er een hele tijd mee vooruit. Als je wil gaan surfen / chatten dan wordt het wat lastiger (expen$ive)

Vaak heb je van die public phones waar je ook een dataconnectie op hebt, of je belt vanuit je hotelkamer, met zo'n kaart bel je altijd een 1-800 gratis nummer, dus no extra charge.

Of je moet tijdelijk een abbo nemen bij Compuserve |:(, als ik me niet vergis kun je daarmee worldwide inbellen !

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Netzero biedt (beperkt) gratis internetten aan in de USA. Je moet er wel software voor installeren en je aanmelden (Dit kun je het beste al in Nederland doen). Het werkt in ieder geval prima!

http://www.netzero.com/

Verwijderd

Topicstarter
:7
bedankt allemaal !
De praktisch tips heb ik wel gevonden. Ben met mijn laptop net terug en geen enkel probleem op reis ! Hotels heb ik verder geen nare ervaring mee !
Er zijn inderdaad wat free hosts
Ook ik gebruik de laptop voornamelijk om mijn foto's op te slaan en dan ook maar even mijn mails te doen.
Ca is California waar ik over 3 weken weer zit en hoop er naar te emigreren ( any tips ?)
:) :) :) :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
:7
Dante gaat naar Orange (Orange)bij L.A.
Pagina: 1