Toon posts:

windows 2000 en ghost ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk van 15 pc's , met w2k erop.
Al deze pc's zijn lid van een domein.
Hoe kan ik m.b.v. ghost een image zodanig terugzetten dat ik niet telkens de systemen moet lid maken van een domein, en hoe zit het met de netbiosnamen ?
Want met ghostwalker lukt het niet echt :(

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Denk dat je niet veel andere keuze hebt dan telkens lidmaken... ik heb ook nog niet anders gezien..
Wij hadden het in ieder geval per pc.. een ghost..
en als je allemaal zelfde typen pc hebt.. dell series etc.
dus gelijke hardware, gewoon een ghost maken dat ie nog in een workgroup zit.. pas later lidmaken van je domein...
Als je een win2k server hebt draaien krijg je in ieder geval geen gezeik dat die PC naam al op het domein bestaat..
NT4 Server wordt namen bedenken of ze uit je lijst met pc's verwijderen..

Maar dit zal je zelf misschien ook wel weten

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Je moet per pc het SID hebben geloof ik. Dat is een geheim getal of zo waar een machine zich mee authoriseerd bij de domeinserver. (Op die manier is het dus niet mogelijk dat iemand anders een werkstation onder een valse naam aanmeld).

Bij ghost zit geloof ik een programmatje waarmee je door het register heen kan spitten om bepaalde waarden te vervangen. Hiermeej zou je dus dat nummer kunnen vervangen. (Ik neem aan dat je per pc een apparte floppydisk hebt. Elke floppy vervangt het SID dus met een ander nummer)

Ik weet trouwens niet of SID de juiste naam is.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 01:01 schreef amieghoow het volgende:
Ik heb een netwerk van 15 pc's , met w2k erop.
Al deze pc's zijn lid van een domein.
Hoe kan ik m.b.v. ghost een image zodanig terugzetten dat ik niet telkens de systemen moet lid maken van een domein, en hoe zit het met de netbiosnamen ?
Want met ghostwalker lukt het niet echt :(
Grrr ik zit met hetzelfde probleem. Om me heen zegt men dat er wel een oplossing voor is (ze weten niet welke oplossing) en op Tweakers weet niemand iets...

Als iemand het weet, please...

• metaal
Op woensdag 03 april 2002 08:03 schreef feeble het volgende:

[..]

Grrr ik zit met hetzelfde probleem. Om me heen zegt men dat er wel een oplossing voor is (ze weten niet welke oplossing) en op Tweakers weet niemand iets...

Misschien moet je proberen mn vorige post te lezen ;) Zo doen ze het bij ons op school ook.

Verwijderd

Hoi allemaal.

Als je een Windows 2000 server hebt staan die tevens ook AD gebruikt, dan kun je overwegen om RIS te gebruiken.

Ik ben dit nu aan het testen en implementeren bij een klant van ons en ik moet eerlijk zeggen dat het er goed uit ziet.

Je kunt bijna alles automatisch laten veranderen en invullen.

Greetz,
LM

• metaal
RIS? Nog nooit van gehoord. Is dat een soort authorisatieprotocol van windows ofzo, net als kerberos?

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Gebruik SYSPREP!

Dit haalt je SID weg en Computernaam...
Computernaam kan het enige zijn wat je dan nog in hoeft te voeren.

Thats it.

Verwijderd

Je moet de GUID van de pc in de bios opzoeken. Dan ga je naar Active Directory users & computers, computers-map. Daar ADD NEW COMPUTER, voer de naam in, voer de GUID in (als't met hyphens ertussen in de bios staat moet je't tussen {} zetten, anders kan't gewoon overnemen). Dan ok en voila.
Zo werkt't iig met RIS... Met Ghost zit je inderdaad met de SID, met sysprep kan je je systeem klaarmaken en die SID weghalen..

(mjah ik zal de vraag wel verkeerd begrepen hebben)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 21:53
Op woensdag 03 april 2002 08:03 schreef feeble het volgende:

Het is niet zo moeilijk, en staat als standaard procedure op Technet beschreven.

Je moet dan kijken naar de mogelijkheden van de tool: SysPrep.

Uitgebreidere uitleg

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Dat veranderen van SID's waar Metaal het over heeft gaat met Ghostwalker, maar dat is niet hetzelfde als de computernaam. Het is wel verplicht als je een backup domaincontroller wilt ghosten.

RIS betekend dat je een W2K server inricht als installatie server. Daarmee kun je wel verschillende computernamen automatisch toekennen, maar ik geloof dat je dan volledige Windows installaties uitvoert.

Sysprep is even effectief als Ghost, je zorgt ervoor dat Windows bij de eerstvolgende start alle hardware opnieuw detecteert en ik dacht ook de netwerkinstellingen. Met Ghost hoef je niet perse de hardware opnieuw te installeren. Ik ga er vanuit dat het identieke configuraties zijn.

Zooo...lang verhaal....geen echte oplossing dus. Maar wel duidelijkheid over de opties. :)

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik werk eigenlijk alleen maar met Ghost en GhostWalker.
Dit gaat prima en is misschien iets meer werk dan met SYSPREP ed. maar bevalt mij prima.
helemaal de laatste versie van Ghost.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 08:11 schreef metaal het volgende:

[..]

Misschien moet je proberen mn vorige post te lezen ;) Zo doen ze het bij ons op school ook.
Zo omzeil je het probleem alleen maar, ik wil het probleem oplossen :)

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 15:03
Misschien een ietwat domme vraag, maar hoe lees ik het huidige SID uit? Want ik ben van plan per werkstation een SID dmv. Ghost Walker mee te geven waardoor deze niet opnieuw op het domein hoeft te worden aangemeld... (Of werkt dat niet zo :?)

Zijn btw win2k pro clients aan nt4 domein

Een hele zooooi

Pagina: 1