[nt4/Casema]Downloads worden niet afgemaakt :(

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb al maanden hetzelfde probleem: Elke keer als ik iets download (al dan niet middels DAP) wordt de download niet afgemaakt.. Dit is bijzonder frustrerend te noemen.

Het probleem begon toen ik hier een server (P90, 840MB scsi HD, 32MB ram, NT4server) neerzette en vervolgens een netwerkje aanlegde waaraan 3 machines hingen. Om het internet te delen werd Sygate 4 geinstalleerd op de server. Ik was het beu dat mijn huisgenoten steeds mijn PC gebruikten om te kunnen internetten. Tot op dat moment was er geen vuiltje aan de lucht... Mijn PC (PIII450mhz, 128MB, Win98SE) trok alles lekker snel binnen en er ging nooit iets fout met een lange kabel direct van mijn PC naar het kabelmodem...

Sinds we dus de server hebben is het kommer en kwel.. Daarom besloot ik vandaag met goede moed de hele zaak (server) te formatteren en over te stappen op Winroute 4.1. Tot mijn grootste teleurstelling bleek nu dat zelf rechtsreeks downloaden vanaf de server ook al niet vlekkeloos gaat (het probleem was er nog steeds)....

Nu ben ik aan het prakkezeren geweest wat de oorzaak zou kunnen zijn:
- brakke UTP-kabel van de server naar het modem
- brakke HD van de server
- brak mobo in de server

Iets anders kan ik even niet bedenken... Ik zit eraan te denken om als volgende stap even te kijken of er een IDE connector op het mobo zit om het dan met een 1GB IDE HD opnieuw te proberen...

Zijn er misschien mensen die een idee hebben hoe dit kan en hoe het te verhelpen is of die me andere dingen voorstellen.. Ik ben enorm benieuwd want ik had graag deze vakantieweek iets nuttiger willen doorbrengen, bijvoorbeeld door te leren voor mijn tentamens van aankomende week...

Alvast enorm bedankt!!!

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Als je van i-net down'd dan slaat je server die data normaal niet op zijn HDD maar zend hij die direct naar jouw pc.
Dus een brakke HDD van de server lijkt mij niet het geval.
Stuur eens een hoop pings van de server naar de client of omgekeerd.
code:
1
ping -t [IP]

Kijk of je ergens packet verlies hebt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Hmm.. dan blijven er nog 2 opties over... Ik zit momenteel dus weer met een lange kabel vanaf het modem direct op mijn eigen PC en daar word ik niet blij van.....

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07

-ET-

Phone Home

heb je die kabel al eens geprobeerd naar de server kan je meteen uitsluiten of het niet een brakke kabel is

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:57 schreef -ET- het volgende:
heb je die kabel al eens geprobeerd naar de server kan je meteen uitsluiten of het niet een brakke kabel is
Yep... en zelfs dan is het probleem er nog steeds...

Of zou het kunnen zijn dat de PCI-socket in de server naar de klote is?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ik weet geen directe oplossing voor je probleem, maar ik heb thuis een P90 staan met een bijna gelijke configuratie (alleen 48MB ipv 32) en heb hier Freesco oplopen, een superkleine Linux distributie; dit werkt supersnel, is makkelijk te installeren, en ik heb nog nooit problemen gehad!!! Ik kan het je aanraden!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Enige dat ik weet dat casema de nare eigenschap heeft onder nt 4 op de meest vreemde momenten, (na 1 min dan pas weer na 5 uur, dan na 30 sec enz) de verbinding te verbreken.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Dat valt op zich nog wel mee... het was alleen wel zo dat de server om de haverklap volledig vastliep maar ik denk niet echt dat dat puur aan Casema te wijten is....

Iemand misschien een P100/133 voor een prikkie in de aanbieding?

Pagina: 1