Software DSP, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Bestaan er programma's waarmee ik van m'n PC dmv de line in/uit van m'n geluidskaarten (Live! en DMX Xfire) een DSP kan maken?

Een Delay en een Reverb zou mooi zijn.

Iemand?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ja dat kan, maar brengt latency met zich mee.

Platformen a la Cubase enzo kunnen dat verzorgen, monitoren met effect aanzetten dan. Krijg je wel een aardig latency, zeker met niet-ASIO kaarten. Voor SB-Live achtige dingen zijn er wel hardware dingen beschikbaar. Er zijn namelijk een aantal kaarten met een (beroerd) DSPtje erop. Niks om over naar huis te schrijven, maar misschien goed genoeg voor jouw toepassingen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Skate2000
OK, ik heb dus een SB live... 8-) daar zou het dan mee moeten kunnen? HOE DAN?

• Hillie

Hillie

www.google.com

Niet meteen blaten dat je niets kunt vinden. Jij wilt een software DSP, (via Live is eigenlijk hardware), zoek dan zelf ook maar. Als je het niet meteen vindt, dan doe je het fout. Ik snap dat sowieso niet. Als iemand al een idee aandraagt (ik heb het nl. zelf gezien, dus het is mogelijk), dan ga je toch meteen zoeken? Niet zo passief hoor! :)

• Skate2000
Hmz.. dat heb ik natuurlijk gedaan, maar ik kwam niet ver. Ik d8 eerst aan Reason, maar daar kun je geen audio inkrijgen (live).
Met een LineIn Plugin voor Winamp en een DSP Plugin zou het moeten kunnen, maar hoe "moeilijker" het geluid, hoe harder alles begint te kraken.. :(

Niet leuk. Liveware van Creative vertikt om te installeren, omdat er alleen een win2k versie van is. |:( Dat werkt dus ook niet. Wat zou ik dan kunnen doen?
Is het zo beter beschreven?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je het alleen voor reeds opgenomen muziek wil gebruiken, maakt die latency niks uit, maar als je een 'live' instrument wil DSP-en, dan kun je het dus wel schudden.
Maar zoals eerder is aangedragen: met cubase of dergelijke programma's kun je gewoon een signaal op de input monitoren over de line-out en tussendoor vanalles aan DSP doen, moet toch lukken. (Nee, ik ga je niet uitleggen hoe Cubase werkt, dat staat allemaal in de Help)

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Check eens op http://come.to/sblive

• Hillie

Hillie

Er zijn ook wat progjes die de DSP van je live proggen, zodat je zeg maar een hardwarematige DSP krijgt. Niet de beste in kwaliteit, maar het schijnt wel leuk te werken.

• Skate2000
Op woensdag 03 april 2002 09:41 schreef Hillie het volgende:
Er zijn ook wat progjes die de DSP van je live proggen, zodat je zeg maar een hardwarematige DSP krijgt. Niet de beste in kwaliteit, maar het schijnt wel leuk te werken.
Hey dat zou wel leuk zijn.. :) Ik heb er even naar gezocht, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Wat zou een leuke zoekterm zijn? "Software DSP Realtime" werkt niet echt.. :?

Verder: Dr. RiPsaw, thnx.. ik ga daar ook maar even rondneuzen.. :)

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
jij hebt echt het IQ van een steen he geloof ik? Alles wordt voorgekauwd voor je en nog zeg je dat je het niet kan vinden.

Verwijderd

dit soort dingen moet je gewoon met je processor doen en daarvoor bestaande talen of programma's. neem cubase, gooi er een vst-plugin in en je hebt een dsp-effect over je ingang.

en als je echt zelf wilt bouwen kun je met bv een taal als structured audio (www.saol.net) aan de gang, waarin je gewoon kunt programmeren met geluid

• Skate2000
OK Thnx.. maar het lukte gewoon niet goed, daarom vroeg ik even goed door.. het werkt nu

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15

joker1977

Tweakert

Op woensdag 03 april 2002 00:31 schreef Hillie het volgende:
Ja dat kan, maar brengt latency met zich mee.

Platformen a la Cubase enzo kunnen dat verzorgen, monitoren met effect aanzetten dan. Krijg je wel een aardig latency, zeker met niet-ASIO kaarten. Voor SB-Live achtige dingen zijn er wel hardware dingen beschikbaar. Er zijn namelijk een aantal kaarten met een (beroerd) DSPtje erop. Niks om over naar huis te schrijven, maar misschien goed genoeg voor jouw toepassingen.
Met een SB!Live kun je met de modified ASIO-drivers tot 8ms. latency komen. Das zo goed als realtime en voor spielerei meer dan goed.

Wil je meer, dan zul je idd. wat dieper in de buidel moeten tasten.
Pagina: 1