Toon posts:

[JAVA] TextField centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe je tekst IN een tekstfield kunt centreren?

en ja, ik heb het topic "Label Center" gelezen en ook de linkjes gevolgd offcourse.
Loop nu al een paar dagen te zoeken op inet en in de boeken basis cursus JAVA en Core JAVA 2, Volume 1 - fundamentals kan ik het ook niet vinden |:(.

en nee, ik maak geen gebruik van SWING, maar AWT :D

edit:
is het eigenlijk wel mogelijk met AWT TextFields?

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Euhm.... Ik weet niet of het helpt maar sjek dit ff: http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/index.html en dan naar java.awt gaan, dan naar textfield. Dan staat er ergens CENTER_ALLIGNMENT f op klikken. Misschien dat je wat kan vinden. :P

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
Jheb had ik al gezien, maar die is voor de alignment van de textfield zelf (tenopzichte van ander componenten zoals het daar uitgelegd is :D)

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
owh sorry. |:( Ik heb nog ff gesjekt maar als je het echt wil centreren zul je toch echt wel ff een lap text moeten typen. Aantal posities die mogelijk zijn enz en die door 2 delen en dat soort shit. :( dus veel succes ermee want dat gaat best k*t worden voggus mij.

Erm...

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op woensdag 03 april 2002 01:16 schreef Scarfish het volgende:
... Aantal posities die mogelijk zijn enz en die door 2 delen en dat soort shit.....
als je dat gaat doen, kun je (denk ik) beter met pixels rekenen, omdat niet bij elk lettertype elke letter evenveel ruimte inneemt.
Dit is niet vreselijk veel werk, maar kan natuurlijk wel problemen opleveren als de text in het textfield ook met spaties mag beginnen, want dan zou je weer moeten bijhouden hoeveel er aan het begin v/d string zijn toegevoegd.
en voor java zou ik dan denken aan de class FontMetrics, met de method stringWidth ofzoiets.

maar Tha-humsie is er een specifieke reden om geen JTextField te gebruiken?