Toon posts:

Gforce keuze hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus A7M266 mobo, AMD Thunderbird 1400 proc, 512 MB DDR geheugen en een Diamond Viper TNT 2 Ultra 32 MB.

Nu ben ik dus van plan om een nieuwe VGA kaart te gaan kopen, omdat mijn huidige dus duidelijk een bottleneck is voor m`n systeem.

Daarom denk ik dus al snel aan een Gforce van Asus. Maar nu welke.... Ik heb niet al te veel geld, dus die nieuwste GForce 4 kan ik niet betalen, hoef ik ook niet....
Ik dacht al eerder aan een GForce 2 Ti 64 MB DDR. Deze leek mij in vergelijking tot mijn systeem een goede keuze. Het vervult ook 1 van mijn absolute eisen : ik wil graag DDR erop, aangezien mijn normale geheugen dat ook is.

Maar nu ben ik op onderzoek gegaan en ik zag dat er een GForce 4 tussen het rijtje stond, en die was nog goedkoper ook. Volgens pricewatch van tweakers.net :
Asus V7700 GForce 2 Ti 64 MB DDR Deluxe = 173 euro
Asus V8170 GForce 4 MX 64 MB DDR TV Out = 157 euro

Het lijkt mij qua geheugen duidelijk : 64 MB DDR. Das voor mij genoeg. Beiden hebben zoveel geheugen, maar welke is dus beter en kan ik dus beter kiezen ??

Alvast bedankt.

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Let er wel op dat de GeForce 4 MX chipset heeft. Beduidend slechter dan Ti. Maar gezien jouw pc is de GeForce 4 wel een goede keus denkt ik zo. :)

Erm...

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Op woensdag 03 april 2002 00:20 schreef Scarfish het volgende:
Let er wel op dat de GeForce 4 MX chipset heeft. Beduidend slechter dan Ti. Maar gezien jouw pc is de GeForce 4 wel een goede keus denkt ik zo. :)
Beduidend slechter dan Geforce 2 TI??? Hij is in sommige benches sneller en 2D kwaliteit is ook beter. Geforce 4 mx is een goede keus. Heb zelf een Leadtek en ben er erg blij mee ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
neem die gf2 ti dan...of misschien wel eerder een GF3...geen gf4mx...dat is echt een minder ding...maarjah het ligt erook aan wat je wilt doen ermee....als je niet veel gamed en niet veel eisen stelt..behalve dan ddr geheugen...dan is misschien die GF4 toch wel iets..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

de geforce4 440mx is haast net zo snel als een geforce2ti

als je fsaa 2x wil doen op 1024 bij 768 dan ret de geforce2ti niet

de geforce4 440mx wel
de geforce4 440mx heeft wel ddr maar door een anderen controller zijn ze haast net zo snel met spellen

bij ouwe spellen zijn de geforce 2ti sneller
maar met de nieuwe spellen zal de geforce4 440mx sneller zijn

even search gebruiken voor geforce 4mx

en anders kan je altijd een ati radeon 7500 nemen die is ook haast net zo snel als een geforce2 ti
maar wel een stuk goedkoper

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Wat zit iedereen toch af te geven op die Geforce 4 mx. Oke het is dan wel een gestript kaartje, maar op dit moment snel genoeg voor alle spellen. Als je het geld ervoor over hebt kan je idd beter voor de Geforce 3 gaan die directx 8 features ondersteunt zodat je alvast klaar bent voor toekomstige spellen. Maar bij de keuze Geforce 2 ti of Geforce 4 mx zekers voor de 4 mx gaan. Zijn ongeveer even snel, maar wat ik al zei 2D kwaliteit is beter.

BTW suijkerbuijk Geforce 4 MX heeft wel degelijk DDR memory, namelijk 4 NS DDR. Kijk eens op:

http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/gf4mx_roundup/mx440_1.html

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

sorry vergissing ben ook maar een mens

de geforce4 420mx heeft sdr
de geforce4 440mx heeft ddr
de geforce4 460mx heeft ddr een stuk sneller dan de geforce2 ti alleen hij is haast net zo duur als een geforce3ti

de geforce 4 460mx is net zo snel (soms sneller) dan de geforce3ti200
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.