Toon posts:

wel verbinding, maar niet surfen [@home]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi !

ik heb vandaag een kabelmodem van @home in de meterkast gekregen. Een DHZ pakket. De lampjes op de modem branden allemaal volgens het boekje maar ik kan niet surfen. Ik gebruik windows XP professional met een netwerkkaart die wordt herkend als een Realtek RTL8139.

- computernaam staat goed (vlgs boekje)
- werkgroep is @home
- TCP IP instellingen: geen DNS en DCHP
- IPCONFIG : geeft me een IP adres (196.254.xxx.xxx)

Het vreemde is dat ik bij LAN Connections zie dat er een connectie is (enabled) en dat die ook online gaat na het opstarten van de computer. De verbinding is er dus schijnbaar wel... :?
Maar als ik IE opstart dan gaat ie ff naar de proxy zoeken (http://proxy:8080) maar dan komt ie met DNS error.
Bij connections (internet opties) heb ik die proxy ingesteld....

Iemand een idee of kan ik maar beter morgen bellen (als ze me tenminste helpen met XP ??)

Maarten |:(

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
die proxy op poort 8080 uitschakelen en @home bellen 0800-0094 en het probleem uitleggen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Kettrick

Rantmeister!

- TCP IP instellingen: geen DNS en DCHP
- IPCONFIG : geeft me een IP adres (196.254.xxx.xxx)
Je moet dus WEL dhcp hebben maar dat staat waarschijnlijk wel aan omdat je een 196... IP krijgt.

Dan heeft het waarschijnlijk met je workgroup of computernaam te maken.

Of je staat bij @home verkeerd in het systeem oid :)
niet onwaarschijnlijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 23:07 schreef shure-fan het volgende:
die proxy op poort 8080 uitschakelen en @home bellen 0800-0094 en het probleem uitleggen
...ook zonder proxy : nogo ...
zal het dan toch niet aan mij liggen ???

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

hoeveel LAN-verbindingen zie je staan?
Heb je wel de juiste LAN verbinding aan staan?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Topicstarter
één LAN verbinding :
"Lan or High Speed internet - enabled"

In de systemtray is het "connected" icoontje actief, gedurende de tijd dat ik de computer aan heb staan blijft de teller lopen. Af en toe is wat upload activiteit...

Ik zal vandaag eens bellen met @home... :?

Verwijderd

Kun je wel pingen??

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
196.254.xxx.xxx ==> geen @Home IP.
Tien tegen een dat je computernaam niet goed is of verkeerd opgeschreven. Het hoort er zo uit te zien:
CP*****-a
CO*****-a
CM*****-a
CC*****-a

waar * = een willekeurig aantal nummers.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved :)

de computernaam was goed, alleen het ip adres was inderdaad niet van @home. Hun range is begint met 217....

Ergens ging het mis met het aanmelden van mijn computer op hun netwerk, de 2e lijns dude heeft me "handmatig" aangemeld waardoor ik er nu geen problemen meer mee heb *D

Een heel verschil, gisteren nog met een 56K modem @4k/sec en vandaag 360K/sec :P

Tnx voor het meedenken en de reacties !!!!

Verwijderd

/me die jaloers is, dat @home niet in zijn regio is. Moet het doen met 100 kb.s adsl met 52 kb.s up.

Up is dan wel hoger. Maar die download is toch erg hoog :)

Verwijderd

Topicstarter
nog wel ja, ben dan ook pas een van de eersten hier in de buurt... zal nog wel teruglopen.. ;(

Verwijderd

Wat bij mij altijd werkt als pagina's traag laden of als veel pagina's niet weergegeven kunnen worden voer dan het volgende uit:
start-uitvoeren-winipcfg-alle vrijgeven -alle vernieuwen-ok

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 22:21 schreef Mrs.Blaileen het volgende:
Wat bij mij altijd werkt als pagina's traag laden of als veel pagina's niet weergegeven kunnen worden voer dan het volgende uit:
start-uitvoeren-winipcfg-alle vrijgeven -alle vernieuwen-ok
Yup, zou ook bij moeten werken, maar ik kreeg geen connectie met hun DHCP server, dus was er weinig te releasen en renewen... :P
Pagina: 1