[CDD] Snelheid begrenzen

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een AOpen 52x en die maakt enorm veel lawaai. Is het behalve via het nemen van een andere CDD ook mogelijk de snelheid gewoon te begrenzen?

Verwijderd

eeh, op 7 of 5 volt laten lopen? :+

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
er zijn proggies die je cdrom bijvoorbeeld op maar 8x laten draaien. geen lawaai meer dus ..

doe ik altijd met d2 ..of spellen die een muziek cd hebben.

proggy dat ik gebruik dat bij easy cd creator, maar zullen vast en zeker nog wel andere in omloop zijn. ff zoeken dus
:)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dune 2? Of Descent 2?
En op het AOpen forum las ik ergens dat het niet kon, dus misschien werken die progs niet altijd. Maar ik zal nog eens verder zoeken.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
nero drivespeed is wat jij zoekt, progje kun je gewoon gratis download bij www.ahead.de is freeware. kun je met windows opstarten en voila geen herrie meer (had ik zelf ook dat gezeur aan mijn hoofd) qua performance merk je het ook niet echt trouwens.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waar is dat te vinden? Op http://www.nero.com/en/download.htm komt het woord speed niet voor.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:38
Heb een TEAC cdrom drive en TEAC biedt op haar website een proggie aan om de seektime en snelheid in te stellen van je drive (uiteraard tot wat ie max aan kan). Maybe heeft asus ook zoiets.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BuG2FiX
ik heb het progje naar je gemaild, check it out :9

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn CD speler lijkt dat progje af en toe te negeren, dan gaat hij gewoon weer op volle snelheid draaien.

• BuG2FiX
geen idee, maar het kan zijn dat sommige programma's (zoals nero) de drive kunnen 'locken'. dwz dat ze dus exclusief de drive kunnen gebruiken. weet niet of cd-speel-programmas dat ook kunnnem, maar wie weet. je kunt dat ook niet op de eject knop drukken tijdens het branden (probeer het eens :) )

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het lijkt me niet dat games als NFS dat doen. Misschien komt het doordat de speler het toch niet helemaal ondersteund.

Verder moet ik eerst een brander kopen, m'n oude is al lang kapot.
Pagina: 1