Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding, wat kan ik weg halen??

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dus een ouwe voeding 200W en wil dees gaan berwerken met de dremel (klein maken (ik wil niet los hebben ik wil de behuizing gewoon kleiner maken)).
het plan is dis om een voeding zo klein en goed mogelijk te maken.
plannen zijn:
40mm ipv 80mm fan
molex kabel (1tje) wegknippen (al gedaan had ik toch over)
schakelaartje 220V 110V weg
??
maar ik wil hem dus zo klein mogelijk maken (ivm een mini mod (maar daar later meer over))
en IN de omhulzing die ik kleiner maak laten zitten
oh jah de search gaf niet veel
en btw ik wil wel veilig dingen weg halen want ik had net al een klap van de voeding :'(
maar ik gaat zow :Z want het is moge vroeg dag.
ff voor de duidelijkheid ik wil dus graag weten wat ik nog meer weg kan halen en of het kan een 40mm ipv een 80mm

Verwijderd

Is het niet misschien veiliger en handiger als je ergens zo'n miniatx voeding schareld?
Zijn super klein en hoef je niets aan te verbouwen!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:58 schreef Flipke het volgende:
Is het niet misschien veiliger en handiger als je ergens zo'n miniatx voeding schareld?
nou dat is het hem juist ik ben bezig met een mod van een oude brakke pc die het nog niet doet zie deze
maar ik wil hem niet aan betalen want het is toch een ouwe brakke pc de bedoeling is om een klein en stil download bakkie ervan te maken
en hij is gewoon om mij nu ff aan het modden te houden want ik heb tentamens en geen zin dus ga ik maar modden :P

Verwijderd

We hebben op het werk van die Dell bakkies, daar zitten Lite-On mini ATX PSU's in van 150 watt. Zeer stil, vrijwel geen airflow. Zijn lekker klein, kleiner dan je een standaard voeding kan maken zonder serieuze soldeerkunsten. Als je neit teveel uit wilt geven kan je eens op een rommelmarkt gaan zoeken :P. Mischien zou je er koperen hoeken ipv de standaard koelkblokken kunnen solderen, en die desnoods om de PSU heen laten lopen voor betere (stillere) koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 23:04 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
We hebben op het werk van die Dell bakkies, daar zitten Lite-On mini ATX PSU's in van 150 watt. Zeer stil, vrijwel geen airflow. Zijn lekker klein, kleiner dan je een standaard voeding kan maken zonder serieuze soldeerkunsten.
maar daar heb ik toch nix aan |:(
Op dinsdag 02 april 2002 23:04 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
We hebben op het werk van die Dell bakkies, daar zitten Lite-On mini ATX PSU's in van 150 watt. Zeer stil, vrijwel geen airflow. Zijn lekker klein, kleiner dan je een standaard voeding kan maken zonder serieuze soldeerkunsten. Als je neit teveel uit wilt geven kan je eens op een rommelmarkt gaan zoeken :P. Mischien zou je er koperen hoeken ipv de standaard koelkblokken kunnen solderen, en die desnoods om de PSU heen laten lopen voor betere (stillere) koeling.
zo heb ik er wat aan >:)

Verwijderd

Mischien ergens kopen ofzo?

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Hmm, volgens mij moet je dan echt serieus gaan solderen/verbouwen, heb er zelf ook al is over nagedacht.

Die mini ATX voedingen hebben vaak als probleem dat ze niet veel watt zijn (meestal minder dan 200 watt).
Iemand een idee of daar een oplossing voor is?

Verwijderd

Waterkoelen, en er dan 220 Watt uit trekken natuurlijk! :P

Verwijderd

ik heb bij mij gewoon die vinnetjes van die heatsinks volledig horizontaal platgedrukt, anders paste die niet in m'n video-behuizing ;)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 18:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

maak een fotow van het ding, kunnen wij mooi aanwijzen wat weg kan :P je kan wel wat van die heatsinkjes afslijpen i suppose

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 23:43 schreef AtomicShockwave het volgende:
maak een fotow van het ding, kunnen wij mooi aanwijzen wat weg kan :P je kan wel wat van die heatsinkjes afslijpen i suppose
goed idee maar ik heb geen cam :'(
hehe ik kijk wel of inscannen een beetje een effect geeft
(je moet toch iets doen) >:)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

een psu is 90% lucht dus kleiner maken lukt zeker. ik heb zelfs een guide geizen hoe je em in ee ncd rom behuizing kon doen :)
zo klein dus.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
goed niews net ff mn scanner ff laten draaien en hij geeft een redelijk mooi plaatje ff uploaden en dan zien we hem wel :P

edit:
geen zin in een dubbelpost: is er al bekend of ik de 80mm kan vervangen voor een 40mm? de bedoeling is dus dattie heel klein word maar koelt een 40mm wel genoeg ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:17

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 09:23 schreef Oxigun het volgende:
een psu is 90% lucht dus kleiner maken lukt zeker. ik heb zelfs een guide geizen hoe je em in ee ncd rom behuizing kon doen :)
zo klein dus.
Die lucht is er ook voor de koeling :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
het plaatje (ik hoop dattie een beetje snel is)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/voeding.jpg

voor de duidelijkheid er zitten in een 80mm fan en een voeding in en een voeding uit (voor die ouwe monitors)

Verwijderd

Gaat wel lukken met 40mm ipv 80mm.
Verder kun je van de originele printplaat niet zo gek veel afhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 11:55 schreef DaBit het volgende:
Gaat wel lukken met 40mm ipv 80mm.
Verder kun je van de originele printplaat niet zo gek veel afhalen.
hmmmmmm das jammer :'(
maar kan ik ook die (noem het maar) de voeding uit (naar de monitor) aansluiting weghalen??

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:42

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die 220v uitgang kun je ook wel weghalen.
Maar zorg dat de luchtstroom langs de heatsinks goed is.

Ik had een nieuwe fan in mijn voeding gezet, vergat hem aan te sluiten |:( dan wordt je pc erg instabiel :P

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 14:35 schreef GuusD het volgende:

[..]

hmmmmmm das jammer :'(
maar kan ik ook die (noem het maar) de voeding uit (naar de monitor) aansluiting weghalen??
Kan wel als je hem niet nodig hebt :9

Verwijderd

Als je ff kijkt met welke contactjes dat 110/220 schakelaartje contact maakt als je em op 220 hebt staan, kan je die draadjes ff met elkaar verbinden en schakelaartje wegdoen. Heatsinks idd ff naar binnen ombuigen en je 40 mm fan dan zo dat ie door het tunneltje van die gebogen sinks gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:39 schreef freakstar het volgende:
Die 220v uitgang kun je ook wel weghalen.
Maar zorg dat de luchtstroom langs de heatsinks goed is.

Ik had een nieuwe fan in mijn voeding gezet, vergat hem aan te sluiten |:( dan wordt je pc erg instabiel :P
hij is niet nodig nee....
maar ff er zitten 4draden op de 220V uitgang :?
2 vast op het printplaatje en 2 door naar de power knop (jah zo oud issie de powerknop zit IN de voeding :P)
en als ik die van de pp los koppel dan doet ie nix iemand een idee ??
edit:
ff een zin erby gezet

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:47 schreef Hermanator het volgende:
Als je ff kijkt met welke contactjes dat 110/220 schakelaartje contact maakt als je em op 220 hebt staan, kan je die draadjes ff met elkaar verbinden en schakelaartje wegdoen. Heatsinks idd ff naar binnen ombuigen en je 40 mm fan dan zo dat ie door het tunneltje van die gebogen sinks gaat.
dus de heatsink ombuigen? :?
en de fan er voor??
ok.
en die schakelaar heb ik al weggedaan maar niet op de pp (prinptplaat) die dingen verbonden. draait ie nu op 110V ??

edit:
sh*t een dubbelpost

Verwijderd

Voeding heeft weinig airflow nodig. Zeker die met een klein vermogen.

Verder is het wel aan te raden om er zoveel mogelijk met je vingers vanaf te blijven :P

Verwijderd

Topicstarter
zow ik heb ff een plaatje gemaakt nog 1 :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/voeding2.jpg

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:58 schreef Flipke het volgende:
Heet deze site: www.ikhebgeldteveelenkoopallesdusmaar.net? nee dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 15:47 schreef Overdrive_AMD het volgende:

[..]

Heet deze site: www.ikhebgeldteveelenkoopallesdusmaar.net? nee dus.
haha LOL ROFL
*D maar idd ik heb geen geld teveel en dus maak ik hem maar zelf. maar hij werkt niet mee ik heb nu al de tweede klap van dat ding te pakken en ook al dit lees hier het is dus blijkbaar mn dag niet :'(
ik heb een soort van zo'n dag : Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/duhbloed.gif

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb 60 watt voeding die is pas klein 1 molex voor je cdrom en 2 voor disk.. zijn at voedingen.. leken mij wel lekker klein, wou ze voor me stand alone mp3 player mod gaan gebruiken, nu had ik een vet mooie behuizing moederboard paste geweldig er in en voeding opzich ook, maar de kabels van at connector kwamen niet goed op zijn plek moet ik dus maar verlengen...

er zijn iig wel HELE kleine voedingen... deze is echt super klein en ook oud... zit een 60x60 in... hoor je dan ook niet... ideaal vor mij mod...

zou zeggen kijk eens in het rond om zon voeding...

EDIT : waarom krijg jij wel een klap en ik niet?:) ik heb die hele voeding open gehaalt print en alles er uit heb ik in me hand gehad alles zowat aan geraakt en krijg geen schok... mischien is het handig eerst even te checken of echt alle spanning er uit is, laat em een tijd uit staan ofzo :7

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 16:09 schreef DAMAGE het volgende:
ik heb 60 watt voeding die is pas klein 1 molex voor je cdrom en 2 voor disk.. zijn at voedingen.. leken mij wel lekker klein, wou ze voor me stand alone mp3 player mod gaan gebruiken, nu had ik een vet mooie behuizing moederboard paste geweldig er in en voeding opzich ook, maar de kabels van at connector kwamen niet goed op zijn plek moet ik dus maar verlengen...

er zijn iig wel HELE kleine voedingen... deze is echt super klein en ook oud... zit een 60x60 in... hoor je dan ook niet... ideaal vor mij mod...

zou zeggen kijk eens in het rond om zon voeding...

EDIT : waarom krijg jij wel een klap en ik niet?:) ik heb die hele voeding open gehaalt print en alles er uit heb ik in me hand gehad alles zowat aan geraakt en krijg geen schok... mischien is het handig eerst even te checken of echt alle spanning er uit is, laat em een tijd uit staan ofzo :7
waar vis ik zo'n voeding vandaan?
en waarom ik wel een klap krijg? kweenie

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ff weten of ik die schakelaar zo weg kan halen of dat ik echt die boompjes moet verbinden.
het gaat om de 220V en 110V schakelaar als ie weg is draait ie dan op 220V of op 110V ???

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:22 schreef GuusD het volgende:

[..]

hij is niet nodig nee....
maar ff er zitten 4draden op de 220V uitgang :?
2 vast op het printplaatje en 2 door naar de power knop (jah zo oud issie de powerknop zit IN de voeding :P)
en als ik die van de pp los koppel dan doet ie nix iemand een idee ??
edit:
ff een zin erby gezet
Vanaf de schakelaar gaan er 2 draden naar je print.
Onderweg zitten ze aan de 220V outlet, zodat hier dus 4 draden aan zitten.
Dit zijn 2 draden vanaf de schakelaar en 2 draden naar je print.
Als je dus de outlet verwijdert moet je of de draden doorverbinden, of 2 draden van je schakelaar direct naar de print toe.
Dit laatste is een betere oplossing ivb met de draadisolatie en de veiligheid.

De 115V/230V schakelaar compleet met de 2 zwarte draden kun je verwijderen.

btw, alles goed met je oog?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 18:11 schreef exter het volgende:

[..]

Vanaf de schakelaar gaan er 2 draden naar je print.
Onderweg zitten ze aan de 220V outlet, zodat hier dus 4 draden aan zitten.
Dit zijn 2 draden vanaf de schakelaar en 2 draden naar je print.
Als je dus de outlet verwijdert moet je of de draden doorverbinden, of 2 draden van je schakelaar direct naar de print toe.
Dit laatste is een betere oplossing ivb met de draadisolatie en de veiligheid.

btw, alles goed met je oog?
haha jah hoor ik ziet morgen vroeg wel hoe ie ervoor staat :P

hehe tnx voor de tip ik heb het nu gelijk geprobeerd en hij doet het !!!!!!!! :D

maareh is er al IETS bekend over het verhaal van de schakelaar in de voeding (220V 110V schakelaar)
want ik wil dus deze weg halen (hij is al weg) maar staat ie dan zonder schakelaar standaar op 220V of op 110V????

Verwijderd

Ja, zonder die schakelaar staat ie op 230V...

Verwijderd

Topicstarter
oh shit.......

FF SNEL pleaze

er zit een aarde draad aan de 220V out moet die weg of tussen de draden die ik net heb verbonden ???!!!!???

please snel een reply want hij is al half kapot geknipt en hij zit vast en ik moet dusa geweld zetten om m los te maken.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 03 april 2002 18:29 schreef GuusD het volgende:
oh shit.......

FF SNEL pleaze

er zit een aarde draad aan de 220V out moet die weg of tussen de draden die ik net heb verbonden ???!!!!???

please snel een reply want hij is al half kapot geknipt en hij zit vast en ik moet dusa geweld zetten om m los te maken.
de aarde draad zit normaal vast aan de behuizing van de voeding

Verwijderd

Aardedraad naar de outlet toe komt vanaf je kast, kan dus van de outlet af.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 18:32 schreef happy3736 het volgende:

[..]

de aarde draad zit normaal vast aan de behuizing van de voeding
je snapt m denk ik niet exter denk ik wel dus ben je er???

edit:
ho te laat *D je ben er al

btw tnx voor de snelle reacties :P nu kan ik zo gaan dremelen MET EEN BRIL OP *D maar ik kan alvast zeggen dattie wel cool word nou hopen dat ik die pc nog aan de praat krijg :P

Verwijderd

Ja, ik snap 'm wel, ik heb het voedinkje hier open staan.

De aardedraad die aan je 230V outlet zit , zit aan de andere kant aan je voedingskastje (behuizing).
Die kan dus weg.

Verwijderd

Topicstarter
e tnx.

zijn er nog meer idee en die ik kan doen om de voeding kleiner te maken??
(voor een pic zie vorige bladzijde)
ik heb:
-80 mm vervangen door 40mm
-schakelaarjte 220V 110V weg
-220V out weg
-1molex kabel weg

nogmaals het is de bedoeling dat de pc zo KLEIN mogelijk word.
dus alle hints (die nix kosten (ik wil nix kopen voor een ouwe brak pc)) zijn welkom. :D
Pagina: 1