Het probleem is dat ik bij bepaalde spellen, zoals bijv. rtcw, (meestal) de "master-server" niet gevonden kan worden. Of misschien zal het uiteindelijk wel kunnen maar dan duurt het een paar uur. In ieder geval, ik heb reden om te geloven dat het aan de firewall ligt, en ik weet niet wat ik eraan kan doen. De firewall zit op de adsl-modem. Ik heb geen toegang tot de adsl-modem(tenzij ik het risico wil lopen om pijn te lijden als nooit tevoren). Is daar misschien een programmatje voor of zo?
Verwijderd
Hmmm, vandaag ingeschreven, raar profiel, geen verdere posts, aan deze is ook geen touw vast te knopen, en een handtekening die om problemen vraagt.
Misschien weet je nog niet dat het inmiddels 2 april is?
Misschien weet je nog niet dat het inmiddels 2 april is?
Verwijderd
Op dinsdag 02 april 2002 22:54 schreef Uberdog het volgende:
Het probleem is dat ik bij bepaalde spellen, zoals bijv. rtcw, (meestal) de "master-server" niet gevonden kan worden. Of misschien zal het uiteindelijk wel kunnen maar dan duurt het een paar uur. In ieder geval, ik heb reden om te geloven dat het aan de firewall ligt, en ik weet niet wat ik eraan kan doen. De firewall zit op de adsl-modem. Ik heb geen toegang tot de adsl-modem(tenzij ik het risico wil lopen om pijn te lijden als nooit tevoren). Is daar misschien een programmatje voor of zo?
de ADSL-modem heeft geen ingebouwde firewall.
nee??
nee
het ligt aan je zelf hoor
Ehhh, als ik vragen mag, geef is wat meer specs.
Zoals, welk modem je gebruikt, welk abbo je hebt etc.
Oh ja als je toch bezig bent lees dan ook gelijk even de FAQ door wil je. Voor het geval dat.
Zoals, welk modem je gebruikt, welk abbo je hebt etc.
Oh ja als je toch bezig bent lees dan ook gelijk even de FAQ door wil je. Voor het geval dat.
- B.L.A.A.T. -
en als je hem getweaked hebt heb je wel die optie ....Op dinsdag 02 april 2002 23:15 schreef pentium het volgende:
[..]
de ADSL-modem heeft geen ingebouwde firewall.
nee??
nee
het ligt aan je zelf hoor
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Verwijderd
denk niet dat het om een 1 april grap gaat ofzo
, maarreh, volgens mij kan er best wel een firewall inzitten ofzoiets
, alleen je moet ff wat meer info poste.... 
[edit]
ik hoor net van hem dat hij een Alcatel SpeedTouch Home (ISDN) modem heeft. Hij heeft ADSL van HCCNET.
System specs van hem zijn:
Athlon XP 1500+
Asus Geforce 3 Ti500 Deluxe
512 MB DDR RAM
Windows 98SE

[edit]
ik hoor net van hem dat hij een Alcatel SpeedTouch Home (ISDN) modem heeft. Hij heeft ADSL van HCCNET.
System specs van hem zijn:
Athlon XP 1500+
512 MB DDR RAM
Windows 98SE
Okee, foute start 
Mijn modem is niet getweaked, maar er moet wel ergens een firewall zitten, dat staat zo vast als een huis.
Het is als het klopt niet op mijn pc, want ik heb er niks opgezet en mijn vader (als het klopt) ook niet.
Wat volgens iemand anders het geval is, is dat het aan de draadloze verbing ligt. Dit lijkt me sterk, maar er zijn wel vreemdere dingen. Ik verder volgens mij niks van belang te vertellen. Dat was het
Mijn modem is niet getweaked, maar er moet wel ergens een firewall zitten, dat staat zo vast als een huis.
Het is als het klopt niet op mijn pc, want ik heb er niks opgezet en mijn vader (als het klopt) ook niet.
Wat volgens iemand anders het geval is, is dat het aan de draadloze verbing ligt. Dit lijkt me sterk, maar er zijn wel vreemdere dingen. Ik verder volgens mij niks van belang te vertellen. Dat was het

Verwijderd
Je broer (of ander martelaar in jouw huis), heeft die persoon het niet over het zeggen hoe het zit met je verbinding? Je zal niet het eerste broertje zijn met beperkte rechten.Ik heb geen toegang tot de adsl-modem(tenzij ik het risico wil lopen om pijn te lijden als nooit tevoren).
Niet broer, maar vaderOp woensdag 03 april 2002 15:49 schreef Ghoster het volgende:
[..]
Je broer (of ander martelaar in jouw huis), heeft die persoon het niet over het zeggen hoe het zit met je verbinding? Je zal niet het eerste broertje zijn met beperkte rechten.

Daar kan niemand iets aan doen.
Ongetweaked modem heeft geen firewall ... waarschijnlijk staat de firewall van Windows XP aan.
Nothing to see here
Verwijderd
lol, 10 reacties en geen enkel nuttige

er staat hierboven dat ie win 98 se heeft geinstalleerd
tenzij hij er winxp op een heel vreemde manier heeft afgegooit :?
lijkt me dus raar als ie dan de winxp firewall aan heeft staanSystem specs van hem zijn:
Athlon XP 1500+
512 MB DDR RAM
Windows 98SE

Verwijderd
Klopt, maar als hij geen toegang heeft tot het modem, doet het mij vermoeden dat het modem in dezelfde ruimte staat als de PC van zijn pa met daarop Windows XP geïnstalleerd, internet connection sharing en een firewall.Op woensdag 03 april 2002 16:10 schreef jcross het volgende:
lol, 10 reacties en geen enkel nuttige![]()
[..]
lijkt me dus raar als ie dan de winxp firewall aan heeft staan
...eh denk ik. Klopt dat?
jouw probleem is dat je gebruik maat van het NAT protocol. daarom werken sommige dingen niet.
als je een getweaked modem hebt gebruik je NAT (heb jij niet), maar als je pa z'n pc het modem heeft en jij niet dan gebruik je dus ook NAT (via webproxy enzo..)
right?
edit:
in de wireless zit een firewall zie nettelink
als je een getweaked modem hebt gebruik je NAT (heb jij niet), maar als je pa z'n pc het modem heeft en jij niet dan gebruik je dus ook NAT (via webproxy enzo..)
right?
edit:
in de wireless zit een firewall zie nettelink
Locatie modem: kelder
Loctie mijn pc: mijn kamer
Locatie vader-pc: studeerkamer
Geen onderlinge connectie tussen vader-pc en mijn pc.
Niemad in dit huis heeft windows xp.
Loctie mijn pc: mijn kamer
Locatie vader-pc: studeerkamer
Geen onderlinge connectie tussen vader-pc en mijn pc.
Niemad in dit huis heeft windows xp.
Dit zou dus opgelost kunnen worden door een directe connectie; maar dat mag niet. Ook voor de router gelden de zelfde regels als voor de modem. (ze hangen ook naast elkaar)
Heb url met info:
http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_wirelessrouter.htm
Heeft mijn niet echt geholpen...
http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_wirelessrouter.htm
Heeft mijn niet echt geholpen...
Plop ineens heeft hij een router 
Waarom vertel je dat niet eerder ???
[off-topic]
Hij geeft zelf niet alle info, wij vragen en geven suggesties. In mijn ogen weldegelijk nuttige !!!
[/off-topic]
Waarom vertel je dat niet eerder ???
[off-topic]
Waarom deze flame??? (zo zie ik het)lol, 10 reacties en geen enkel nuttige
lijkt me dus raar als ie dan de winxp firewall aan heeft staan
Hij geeft zelf niet alle info, wij vragen en geven suggesties. In mijn ogen weldegelijk nuttige !!!
[/off-topic]
Nothing to see here
Verwijderd
is geen flame, er werd alleen niet echt veel nuttigs gepost (door beide partijen
)
Maarreh, idd wel een beetje laat om te vermelden, maar beter laat dan nooit
iemand nog suggesties btw? lijkt me best wel kut om nooit online te kunnen spelen
Maarreh, idd wel een beetje laat om te vermelden, maar beter laat dan nooit
iemand nog suggesties btw? lijkt me best wel kut om nooit online te kunnen spelen

link naar handleiding router
hierin lees ik:
standaard ip is: 192.168.1.1
subnet 255.255.255.0
username is leeg
pass is admin
dhcp standaard aan
je pa kan het ip veranderd hebben, maar je gateway is het ip van de router. dus tik dit ip in je browser.
je moet bij 'virtual server' zijn, daar kun je het protocol, start poort, eind poort en client ip opgeven.
deze router doet hezelfde al je pc met een ongetweaked modem. alleen na de router wordt het erg NAT
hopelijk heeft je pa het paswoord niet veranderd, anders moet je gokken
edit:
nog ff dit:
hierin lees ik:
standaard ip is: 192.168.1.1
subnet 255.255.255.0
username is leeg
pass is admin
dhcp standaard aan
je pa kan het ip veranderd hebben, maar je gateway is het ip van de router. dus tik dit ip in je browser.
je moet bij 'virtual server' zijn, daar kun je het protocol, start poort, eind poort en client ip opgeven.
deze router doet hezelfde al je pc met een ongetweaked modem. alleen na de router wordt het erg NAT
hopelijk heeft je pa het paswoord niet veranderd, anders moet je gokken
edit:
nog ff dit:
modem niet te bereiken linkU kunt op dit moment niet via de router de web-pagina van het Alcatel modem openen. Normaal gesproken hoeft u echter ook geen wijzigingen in uw Alcatel modem te maken. Mocht u toch uw Alcatel modem willen aanpassen, dan raden wij u aan om het Alcatel modem tijdelijk rechtstreeks op een computer aan te sluiten.
probeer eerst maar eens 192.168.1.1
in je browser te tikken. als het een beetje meezit doet die het al.
in je browser te tikken. als het een beetje meezit doet die het al.
Wireless
Firmware Version: 1.1.2
Beacon Interval: (msec, *100)
RTS Threshold: (range: 256~2432, *2432)
Fragmentation Threshold: (range: 256~2346, *2346, even number only)
DTIM Interval: (range: 1~65535, *3)
Basic Rates: 1-2 MBps1-2-5.5-11 MBps (*1-2 MBps)
TX Rates: 1-2 MBps1-2-5.5-11 MBps (*1-2-5.5-11 MBps)
Preamble Type: Short PreambleLong Preamble (*Long Preamble)
Authentication Type: Open SystemShared KeyBoth (*Both)
Antenna Selection: DefaultLeft Spread OnRight Spread OnDiversity Spread On (*Default)
*: default value
Dit menu is de meest zinvolle.
Wat moet ik hier wijzigen om het uit/laag genoeg te zeggen.
Firmware Version: 1.1.2
Beacon Interval: (msec, *100)
RTS Threshold: (range: 256~2432, *2432)
Fragmentation Threshold: (range: 256~2346, *2346, even number only)
DTIM Interval: (range: 1~65535, *3)
Basic Rates: 1-2 MBps1-2-5.5-11 MBps (*1-2 MBps)
TX Rates: 1-2 MBps1-2-5.5-11 MBps (*1-2-5.5-11 MBps)
Preamble Type: Short PreambleLong Preamble (*Long Preamble)
Authentication Type: Open SystemShared KeyBoth (*Both)
Antenna Selection: DefaultLeft Spread OnRight Spread OnDiversity Spread On (*Default)
*: default value
Dit menu is de meest zinvolle.
Wat moet ik hier wijzigen om het uit/laag genoeg te zeggen.
Dit is het open ports menu
Open ports are required for some special programs and gamesPorts Redirect IP Address Well-known Ports
7 (Echo)
21 (FTP)
23 (Telnet)
25 (SMTP)
53 (DNS)
79 (finger)
80 (HTTP)
110 (POP3)
161 (SNMP)
162 (SNMP Trap)
An example:A web-server is running on
the computer with IP address
192.168.1.104 Then you have
to open port 80 (TCP) to
192.168.1.104
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
Open ports are required for some special programs and gamesPorts Redirect IP Address Well-known Ports
7 (Echo)
21 (FTP)
23 (Telnet)
25 (SMTP)
53 (DNS)
79 (finger)
80 (HTTP)
110 (POP3)
161 (SNMP)
162 (SNMP Trap)
An example:A web-server is running on
the computer with IP address
192.168.1.104 Then you have
to open port 80 (TCP) to
192.168.1.104
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
~ TCPUDPBoth 192.168.1.
die heb je dus nodig. nu ff instellen voor elk programma/game
je moet uitvissen welke poorten de game/ het programma gebruikt. en die daar ergens invoeren en doorlaten sturen naar het ip van jou pc.Op donderdag 04 april 2002 19:32 schreef jcross het volgende:
hoe doe je dat?![]()
Verwijderd
ff uit de handleiding van rtcw (ik neem aan dat het om dit spel gaat
):
2. Issues When Using Firewall Software:
=======================================
If you are using firewall software such as Zone Alarm and you are experiencing problems, make sure your firewall software is set to allow UDP packets through on ports 27950 and 27960. These are the ports that Return to Castle Wolfenstein uses for connection, message of the day, server browsing, and so forth.
In general we do not advise setting up a Return to Castle Wolfenstein server on a machine that is also either a NAT server (such as Microsoft's Internet Connection Sharing) or set up with ipForwarding for a Local Area Net (LAN) onto the Internet. These machines see clients on your LAN as different addresses from the Internet and thus you cannot authorize these clients.
Het werkt niet als ik alleen de ports invul.
Moet ik hier nog iets mee doen?
7 (Echo)
21 (FTP)
23 (Telnet)
25 (SMTP)
53 (DNS)
79 (finger)
80 (HTTP)
110 (POP3)
161 (SNMP)
162 (SNMP Trap)
Dit is ook een veld wat ingevuld moet/kan worden:
192.168.1. ???
Moet ik hier nog iets mee doen?
7 (Echo)
21 (FTP)
23 (Telnet)
25 (SMTP)
53 (DNS)
79 (finger)
80 (HTTP)
110 (POP3)
161 (SNMP)
162 (SNMP Trap)
Dit is ook een veld wat ingevuld moet/kan worden:
192.168.1. ???
waarom niet?Op vrijdag 05 april 2002 14:01 schreef Uberdog het volgende:
Het uploaden werkt niet
Verwijderd
aangezien die site van jou het niet deed, ben ik zo aardig geweest om het op m`n site te doen
, hier is dan een screenie:

...

...
bij mij wel ...Op vrijdag 05 april 2002 14:04 schreef Uberdog het volgende:
de site wil niets uploaden...
die 192.168.0.? moet jou ip worden dus ff opzoeken met winipcfg.exe (start --> kies dan run)
heb je wel je netwerk kaart geselecteerd?
btw, het gaat om return to castle wolfenstein he?
lijst met open servers ik kan met mijn getweaked modem wel spelen. jij zou het dus eigenlijk ook moeten kunnen?
lijst met open servers ik kan met mijn getweaked modem wel spelen. jij zou het dus eigenlijk ook moeten kunnen?
Verwijderd
die lijst met open servers is voor als je een illegale versie hebt, het gaat hier om een legale versie dus die heeft dat niet nodig, ook wel erg veel gedoe trouwens om dat eerst steeds op te zoeken
ja, maar beter iets dan niets.Op vrijdag 05 april 2002 14:22 schreef jcross het volgende:
die lijst met open servers is voor als je een illegale versie hebt, het gaat hier om een legale versie dus die heeft dat niet nodig, ook wel erg veel gedoe trouwens om dat eerst steeds op te zoeken
Verwijderd
alleen hij heeft nog niets eens iets aan die lijst omdat hij niet de lijst met servers kan ontvangen als ie klikt op get new list
"specify server" werkt ook niet?Op vrijdag 05 april 2002 14:31 schreef jcross het volgende:
alleen hij heeft nog niets eens iets aan die lijst omdat hij niet de lijst met servers kan ontvangen als ie klikt op get new list
er is een knop waarmee je zelf een server kan invullen (weet ff niet hoe het precies heet), als je daar gewoon het ip invult, werkt het dan?
Het werkt anders niet, hoorOp vrijdag 05 april 2002 14:13 schreef Mr.Nobody het volgende:
btw, het gaat om return to castle wolfenstein he?
ik weet ook niet precies waar dat zit...ik speel zelf meer q3, maar ik weet dat het bij q3 kan en dus dacht ik dan moe het bij rtcw ook kunnen, dus vroeg ik het aan 2 vriende van me die wel rtcw spelen en die zeiden dat het er idd ok inzit...alleen weten ze ook niet precies waarOp zondag 07 april 2002 13:16 schreef Uberdog het volgende:
Ik weet niet precies ovr welke knop je het hebt...waar bevindt de knop zich ergens?
Is het een in-game knop?Op zaterdag 06 april 2002 23:29 schreef lange het volgende:
er is een knop waarmee je zelf een server kan invullen (weet ff niet hoe het precies heet), als je daar gewoon het ip invult, werkt het dan?
bij quake 3 heb je een knop bij de server lijst en die heet "specify" en dan voer je gewoon handmatig het ip van de server waarmee je wilt connecten in.
Pagina: 1