Toon posts:

Is dit gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee of pitjes in je monitor gevaarlijk zijn
heb net twee pitjes in scherm gestoten

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Misschien een uitleg erbij wat voor soort monitor het is?
Bij zo'n CRT is het niet gevaarlijk, dat glas is zo ontzettend dik (moet je maar eens een keer tegenaan tikken).
Maar voor TFT monitoren is het niet echt goed, dan krijg je "dooie pixels".

edit:
Ook de topic had iets duidelijker gemogen

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

hmm, als het niet door en door is, in het ergste geval gaat het vacuum in de beeldbuis verloren, en dan is ie overleden...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je hebt enkel kans dat je elektronen kanon door je beeldbuis geschoten wordt dus ik zou een helm opdoen.
Nee het zal wel meevallen ligt eraan hoe diep die putjes zijn maar ik denk het niet.

• cobratbq
Op dinsdag 02 april 2002 22:43 schreef U-96 het volgende:
hmm, als het niet door en door is, in het ergste geval gaat het vacuum in de beeldbuis verloren, en dan is ie overleden...
Zal dan waarschijnlijk ook wel een klein DIEP putje zijn. En dan met een rietje erin, kan je het zelf weer vacuum gaan zuigen :)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Beeldhouwen uit je monitor is link hoor maar zolang ie het houdt ... ga zo door!! :P

Doe voor de zekerheid een veiligheidsbril op voor als ie implodeert. |:(

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

dan is het wel heeeel erg realistisch gamen (schieten ze echt terug) ;)

• cobratbq
Op dinsdag 02 april 2002 22:44 schreef Mick_bravo het volgende:
Beeldhouwen uit je monitor is link hoor maar zolang ie het houdt ... ga zo door!! :P

Doe voor de zekerheid een veiligheidsbril op voor als ie implodeert. |:(
Zou een goeie MOD zijn :)
Beeldhouwwerken in je Monitor
Zo'n Quake logo midden op je beeld, of van NVIDIA, die's ook mooi >:)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op dinsdag 02 april 2002 22:43 schreef TrailBlazer het volgende:
je hebt enkel kans dat je elektronen kanon door je beeldbuis geschoten wordt dus ik zou een helm opdoen.
Nee het zal wel meevallen ligt eraan hoe diep die putjes zijn maar ik denk het niet.
wh00t lol :)
Verder heb ik geen antwoord op je vraag
(lijkt mij wel erg!,mijn lieve vmp451tje :* )

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op dinsdag 02 april 2002 22:46 schreef gjrebels het volgende:

[..]

wh00t lol :)
Verder heb ik geen antwoord op je vraag
(lijkt mij wel erg!,mijn lieve vmp451tje :* )
BTW dit is dus geen gelul he. Omdat het glas rondom je kanon vele malen dunner is zal er indien de monitor implodeert. Hier het eerste breken met als gevolg dat er een enorme sttot lucg vanachter komt en vrolijk je kanon door je buis heen blasst.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op dinsdag 02 april 2002 22:52 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

BTW dit is dus geen gelul he. Omdat het glas rondom je kanon vele malen dunner is zal er indien de monitor implodeert. Hier het eerste breken met als gevolg dat er een enorme sttot lucg vanachter komt en vrolijk je kanon door je buis heen blasst.
Ja!, ik geloof het wel! :)
Ben gewoon blij dat ik het niet heb :)

Wens de topicstarter veel suk6! :P

Verwijderd

Topicstarter
Noumoe, moet ik nu een nieuwe monitor kopen? :/ Ik vertrouw dit niet.. :|

Verwijderd

gewoon met het ding naar carglass gaan, voor een paar joeten kunnen ze daar de putjes met heldere hars opvullen, zie je naderhand niets meer van, en nee, het is niet gevaarlijk.

Verwijderd

je kan beter een nieuwe kopen...een vriend van mij was aan een beeldbuis bezig, en die implodeerde ook....maar goed dat z'n tv op de grond stond. Z'n benen zagen niet uit. Allemaal heeel kleine glasscherven die je er bijna niet uitkrijgt.

Verwijderd

nu ik dit zo hoor, kebn ik bang van mijn monitor geworden :|

stel nou dat mijn zus voor de gein iets erop gooit en ik zit voor die monitor, dan heb ik een kop vol glas :(

kzet een helm op met computeren! :P

Verwijderd

waarom zou je zus er iets op willen gooien lol, doe je kamerdeur dan op slot. Doe ik ook nergens last van :)

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Op woensdag 03 april 2002 00:06 schreef Schum1 het volgende:
nu ik dit zo hoor, kebn ik bang van mijn monitor geworden :|

stel nou dat mijn zus voor de gein iets erop gooit en ik zit voor die monitor, dan heb ik een kop vol glas :(

kzet een helm op met computeren! :P
ph33r your monitor >:)

nee hoor, ik heb ook hele tijd een 14" monitor gehad waar een putje in het midden van het beeldscherm zat ( broertje kwam met luchtdruk pistool en schoot erop :S kut broertjes ook :P ) Maar heb ik nog zeker een jaartje of 2 achter gewerkt, nu staat ie wat op mijn andere comp te draaien. Dus je hoeft er echt niet bang voor te zijn hoor :D

En zoals een paar replies terug al werd gezegd, je zou hem naar carglass kunnen brengen ofzo en dat ze hem dan "herstellen".

Succes ermee :)

fotoblog

Pagina: 1