Toon posts:

Problemen met 3com kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem al ik onder Win Xp een 3com 3c905TX installeer dan vind ie heel even een netwerkverbinding van 100mbit en dan begint XP te brullen van dat er geen kabel is aangesloten |:( De kaart is verbonden aan een safeway 8 poorts switch. Ik heb al 2 dezelfde 3 com kaarten geprobeerd, en ze ook al in andere pci sloten gestopt maar geen succes. Maar als ik er z'n goedkope realtek kaart in stop maakt niet uitin welk pci slot, dan draait die gewoon perfect op 100mbit full duplex :).
sloten die ik gebruik

agp : geforce 2 ti
pci1: leeg
pci2: leeg
pci3: Creative audigy
pci4: Chello 3com kaartje
Pci5: leeg

3com kaart 3c905-tx heeft in pci 3,4,5 al gezeten :r

Verwijderd

Weet je zeker dat je de juiste drivers gebruikt? Ik kan me uit de tijd dat ik nog 3com kaartjes gebruikte herinneren dat er verschillende varianten waren en dat niet alle drivers alle kaarten ondersteunen.

Verwijderd

Dit probleem had ik laatst ook, zo'n zelfde 3Com kaart altijd gedraaid onder Win '98 - XP en 2000, een nieuwe PC gebouwd, dat ding er in gezet onder 2000, een dag goed gewerkt.
Zet ik hem de andere dag aan had ik ook dat probleem, dus ik d8 dat ie kapot was, dus in een andere PC geprobeerd, weer hetzelfd, toen onder nog een andere PC geprobeerd met ook 2000 en daar deed ie het wel...

Ik snap het zelf ook niet, als iemand een verklaring heeft..

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Als je meerdere 3com kaarten in 1 systeem stopt kan het wel eens voorkomen dat 1 van de kaarten niet meer herkend wordt. Blijkbaar ziet het systeem geen verschil tussen de 2. Dit gebeurt het snelst als je ze in pci-sloten stopt die ook nog eens aan irq-sharing doen.

Daarentegen wil dat niet zeggen dat het niet kan werken want ik heb wel eens 3 3com kaarten in 1 systeem vlekkeloos zien samenwerken.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet de kaart gewoon wel maar hij zegt dat er dan geen verbinding is terwijl de link ledjes van de kaart en de switch duidelijk branden. Tevens heb ik de nieuweste drivers van 3com :)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb ook een keer een dergelijk probleem met een 3Com kaartje. Hij zei gewoon iedere keer dat de kabel disconnected was (verschillende PC's, verschillende OS'es). Gewoon terug gestuurd naar 3Com, heb nu een nieuwe die zeer goed werkt.
Pagina: 1