Toon posts:

nieuwe harddisk in oude pc !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn vrij nieuwe 40GB hd in mijn oude pentium 100 gooien, maar in de bios is er niet eens ruimte om het hele getal in te vullen en dus kan ie 'm ook niet vinden.

Mijn vraag is wat nu de beste manier is om minimaal 20GIG op die oude pc beschikbaar te krijgen? Een portable hd, werkt dat wel? Iets anders mischien? Of zou het bovenstaande mischien toch wel kunnen werken....??

Ik heb nl. geen zin om de hele tijd m'n hele kast te verslepen :(

[[ Voor de nieuwsgierigen: op deze manier kan ik lekker netwerken bij m'n zus op de uni, paar honderd computerz enzow... :P]]

Verwijderd

Dat werkt wel! Er is een kleine kans dat je het met de BIOS update kan oplossen, maar ik denk dat je niet verder komt dan 13 gb ofzo. Ik zou in ieder geval even proberen een BIOS update uit te voeren. Als het een Maxtor schijf is, zit er volgens mij kan je van maxtor.com een utility downloaden waarmee het wel kan, maar dan zal je waarschijnlijk een gepartitioneerde schrijf krijgen. Maaru, kan je niet beter een nieuwe computer bij je harde schijf kopen?? *D

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 07:16

bdl

Als je even had gezocht in de topics had je 10x het antwoord gekregen, ik heb deze vraag nog geen 10 dagen geleden compleet voorgespeld gekregen.

Tip: even zoeken op MaxBlast

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 23:45 schreef bdl het volgende:
Als je even had gezocht in de topics had je 10x het antwoord gekregen, ik heb deze vraag nog geen 10 dagen geleden compleet voorgespeld gekregen.

Tip: even zoeken op MaxBlast
en waarnaar had ik dan precies moeten zoeken? Beetje moeilijk om de juiste termen te vinden als je geen 200 resultaten wil, bovendien zijn in mijn geval mischien net weer andere zaken van belang...

en thnx 4 the tip :)

nog andere suggestiez iemand?
mischien een niet te duur storage apparaat...?

Verwijderd

Wat al gezegd is, nieuwe bios downloaden en flashen, zo kon de vrij oude machine van me moe ook plotseling een 20 GB maxtor aan, en dat zelfs op UDMA 66