Toon posts:

Fori / Fora / Forums... ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk een forumpje in elkaar hakken met perl of php...

De enige truuk is dat ik dit zonder een DB wil doen, maar wel multi-threaded...

Kent iemand al goede voorbeelden (goed gejat = beter dan slecht bedacht ;) )

of iemand suggesties...

BVD 8)

Verwijderd

Deze topic is OOK al ZOVAAK voorbij gekomen! :(

Maar 't beste Forum zonder DB vind ik UBB...

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

:)

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Verwijderd

Als je niet DB based wil werken, zal je file based moeten werken. Dat levert echter wat problemen met concurrency op, dus als twee gebruikers tegelijk een bericht willen posten. Daar zijn wel wat truuks op te vinden, maar het is wel meer werk.

Je kan bijvoorbeeld het volgende doen:

1) je ontwerpt een XML structuur voor je forum met daarin bijvoorbeeld multi-level messages, multi-forums, etc

2) je maakt een 'display' script die gebruik maakt van een XML parser om de forum content uit te lezen. Je kan zo ook zoekopties maken enzo.

3) je maakt een 'content change' procedure die
a) nieuwe berichten kan posten
b) berichten kan wijzigen
c) berichten kan deleten
d) etc ...
deze procedure check voordat hij de content wijzigt een lockfile. Als de content niet gelockt is, zet hij de lock aan, wijzigt de content, en zet hij de lock weer uit en geef een 'succes' code terug. Als de lock al aan staat, geeft hij een error code terug en doe verder niets.

4) je maakt een pagina die
a) nieuwe berichten kan posten
b) berichten kan wijzigen
c) berichten kan deleten
d) etc ...
Al deze pagina's maken gebruik van de content change procedure, en blijven die in een loop aanroepen totdat de procedure de succes code terug geeft of een retry count wordt overschreden. Afhankelijk van succes of een fout wordt een toepasselijk bericht teruggegeven aan de gebruiker.

Je ziet dat dit behoorlijk wat programmeerwerk is, maar dit zijn echt dingen waaraan je moet denken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Fori / Fora / Forums[/quote]Ff een mini lesje Latijn ;)
Forum (enkelvoud nominativus) wordt verbogen volgens de 2e groep onzijdig en dat is in het meervoud nominativus dus fora. Vergelijk het maar met museum -> musea, maar tegenwoordig mag dat ook al als museums geschreven worden volgens mij, dus forums zal dan ook wel mogen. fori is sowieso fout *D

zo, misschien is het handig als je ubb-lite ff download en daar in gaat kijken >:)

Ik heb zelfs ook zoiets in elkaar geprakt met perl, je moet 1 pagina hebben van waaruit je nieuwe topics kunt openen en dan een html bestand wegschrijven en als iemand daar op reageert moet je dat bestand openen, zoeken waar het bericht geplaatst moet worden en dan printen. Als je wat ervaring met perl hebt moet dit niet zo'n probleem te zijn IMHO.
Van php heb ik nog geen verstand ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx aan allen, zal inderdaad eens ff kijken naar UBB, of opzoek naar een provider die mij een account wil geven op zijn Mysql ding... Want ik ben niet zo'n XML held...

Ik had inderdaad de topic maar ff fori moeten noemen |:(

GRTZ
Pagina: 1