Toon posts:

hoe duur is het om een computer te draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ervan uitgegaan dat je een computer hebt met een voeding van 300 watt, 'm niet op standby zet, 24 uur per dag draait, 365 dagen (een heel jaar dus) en hierbij ook niet uitgegaan dat de stroom 's nachts goedkoper is dan overdag...hoe duur zou het dan zijn? (of hoeveel kub zou je verbruiken?)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

[me] leest mee, maar heeft volgens mij al een keer een topic erover gezien.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

uuh, 300watt per uur :?
=2628kilowatt perjaar maal 10 cent ofzo?
dus 262 euro? weet niet hoor just my cents ;)

Verwijderd

Topicstarter
weeknie? de voeding is toch normaal gesproken 300 watt? maar wat dat verder inhoudt weet ik niet ik ben niet zo'n bèta-figuur met verstand van natuurkunde ;)

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Dit hier, bijvoorbeeld :). Een digitaal multimetertje is aan te raden als je het echt wilt weten, want iedere computer is uiteraard weer anders. En een computer draait niet 24 uur per dag op die 300 W, natuurlijk.

Verwijderd

nee joh : je moet het vermogen van de apparaten zelf optellen, en dan kom je op het maximale vermogen als alles draait

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
zoeken op: "wat kost een pc" levert al aardig nuttige topics op ;)

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg je zooi over de prijs van een pc!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
Op dinsdag 02 april 2002 22:31 schreef martijnjuh het volgende:
jammer dat je m'n raad niet opvolgt ;(

ik kreeg namelijk gelijk 4 topics over stroomverbruik

Verwijderd

bij een verbruik van 100 watt is het € 87,60 ( bij € 0,10 per kWH)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:31 schreef martijnjuh het volgende:
[topic=220017/1/25]
[topic=375549/1]

Deze gaat niet over de kosten, maar of het goed is om de pc 24/7 aan te hebben staan :)
[topic=319157/1/25]

Ik hoop dat jij er iets mee kan

• Rebels

Rebels

watev?!

Op dinsdag 02 april 2002 22:33 schreef deur het volgende:
bij een verbruik van 100 watt is het € 87,60 ( bij € 0,10 per kWH)
uuh, precies mijn berekening! :?

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:26 schreef martijnjuh het volgende:
(of hoeveel kub zou je verbruiken?)
[zeiker]
kub, kuub? Kubieke meter stroom? Dat gaat alleen op bij water en gas. Stroom gaat per kWh. (Kilo Watt Hour)
[/zeiker]

Verwijderd

max vermogen van je apparaten + cpu en monitor meebie ook weet niet hoeveel watt die zijn
heb er hier elk jaar een discussie over met m'n ma als de elektriciteitrekening komt :(

Verwijderd

Topicstarter
jah nu komt bij ons dus ook de electriciteitsrekening en ik draai nu al zo'n 4 maanden een server, maar nu denken mijn ouders dat op jaarbasis ik 1/4e van alle stroom heb verbruikt...dus als het de hele jaar had gedraaid zou ik de helft hebben verbruikt...da kan toch neit? maarjah ik laat ze gewoon dit topic zien...alles op de computer vinden ze er ingewikkeld uitzien dus zullen ze je wel geloven. "jah mam, die gozers hier zijn allemaal pro's die er echt superveel verstand van hebben en het voor hun werk doen en er wel een ton per jaar mee verdienen, zij zeggen dat het wel meevalt dus ze zullen wel gelijk hebben..."

;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33
Heb ooit berekend dat m'n servertje +- 5€ per maand kost

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
jah da's wel verrekte snel...hehe, maar waar ik dan niet tegen kan is dat mijn broer dag en nacht de andere computer aan laat staan om "films te downloaden" en dan ook gewoon het beeldscherm aan laat staan en van die crap, maarjah mijn ouders vinden "server" en heel moeilijk woord en denken dat dat heel geavanceerd is enzo en dat het dus veel stroom verbruikt maar die r*tcomputer van mijn broer verbruikt dus echt wel even meer...mijn systeemkast staat op standby of hoe noem je dat? igg dat onnodige geheugenzooi uitschakelt en mijn monitor staat vrijwel altijd af...alleen 's avonds als ik ff ga tweaken :D of aan mijn server / site werken...

• Rebels

Rebels

watev?!

Op dinsdag 02 april 2002 22:44 schreef martijnjuh het volgende:
jah da's wel verrekte snel...hehe, maar waar ik dan niet tegen kan is dat mijn broer dag en nacht de andere computer aan laat staan om "films te downloaden" en dan ook gewoon het beeldscherm aan laat staan en van die crap, maarjah mijn ouders vinden "server" en heel moeilijk woord en denken dat dat heel geavanceerd is enzo en dat het dus veel stroom verbruikt maar die r*tcomputer van mijn broer verbruikt dus echt wel even meer...mijn systeemkast staat op standby of hoe noem je dat? igg dat onnodige geheugenzooi uitschakelt en mijn monitor staat vrijwel altijd af...alleen 's avonds als ik ff ga tweaken :D of aan mijn server / site werken...
Vertel dat je ouders! :D

Verwijderd

Topicstarter
mijn moeder doet er 3 minuten over om uit te vinden waar "microsoft word" ookal weer opgestart moest worden en mijn vader drukt op de cd-rom speler knop en zegt dan "hey de compuer is kapot want hij gaat niet aan" |:(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hier zijn al wel wat topics over hoor. ;)

Zie de gegeven links in dit topic en probeer de search eens. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.