Mirage FXr 7 (Onbekende speaker?)

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Kent iemand deze speakers? Ik ben wezen luisteren naar deze (499 Euro/st) tegen de Magnat Vintage 420 en Infinity Alpha 40 (beiden 399).

Ik luisterde op Denon 1801, Yamaha (verschillende) HK 3000, 4500 en 5000.

Ze zijn eigenlijk te prijzig voor mijn budget maar ik vond ze wel HEEL erg mooi: de Infinity kon inpakken en de Magnat kon alleen wat betreft bass meekomen.

Kent iemand deze speakers? (http://www.miragespeakers.com/)

Wat zou een goede receiver zijn?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik ken Mirage niet echt, maar Franse speakers zijn over het algemeen behoorlijk goed ("levendig, helder, fris"). Deze zien er ook best serieus uit.

Andere (Franse) tip is JM-Lab (Focal). Bijvoorbeeld de Chorus of Cobalt lijn is heel aardig (de rest ook, maar dan kom je in de hogere prijsklasse)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Ik kan er echt helemaal niets op vinden op GoT!! Ook hun website met forum is wat wazig (overigens een hoop amerikanen daar, onlogische vraag: zou het misschien een USA merk kunnen zijn), 1 iemand met veel probs, maar 99% is tevreden tot Goddelijk in de hemel verkerend.

Eigenlijk ga ik ze maar gewoon kopen en dan rood staan denk ik... >:) blijft alleen de versterker over: is die HK 3000 (zonder DPL 2, maar ja... dat boeit niet zo) sterk genoeg denk je?

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 08:51
mirage komt uit canada.

als jij ze voor jouw het beste vindt klinken, wat weerhoudt je dan, dan koop je ze toch.

met vriendelijke groeten, marcel

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Ik vond ze inderdaad zeker mooi klinken!! Maar eerst ga ik vanmiddag wat meer luisteren in deze prijsklasse.

Informatie over de algemene mening over dit Mirage merk (en dan natuurlijk in het bijzonder die 7 serie) zou zeer welkom zijn!! (ie betrouwbaarheid, garantie, e.d.)

Maar ik krijg een beetje de indruk dat dit merk enigzins onbekend is onder ons 'experts' ;)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 02 april 2002 22:42 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik ken Mirage niet echt, maar Franse speakers zijn over het algemeen behoorlijk goed ("levendig, helder, fris"). Deze zien er ook best serieus uit.

Andere (Franse) tip is JM-Lab (Focal). Bijvoorbeeld de Chorus of Cobalt lijn is heel aardig (de rest ook, maar dan kom je in de hogere prijsklasse)
Frans, Canadees toch ?! En ik vind het mooie speakers.

En het is zeker geen onbekend merk, maakt hele mooie en vooral prijzige luidsprekers.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• delorean7

delorean7

Topicstarter
nja daar was ik dan al zo'n beetje achter (met 499 per box >:) ) nou wil ik best goed spul kopen, mits de moeite waard...
Daarom stel ik je reactie op prijs maar hoop ik nog steeds op iemand die deze dingen heeft of ieg geluisterd heeft.

• JvS
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij RAF in H'sum hebben ze wel gestaan. De shopkeeper van die winkel is zelf nogal fan van dat merk namelijk. Het zijn kwalitatief goede speakers (inderdaad canadees), maar het is niet mijn smaak.

Het merk zelf is overigens gewoon een gangbaar "A-merk", maar wordt vooral veel in de VS. verkocht. Ik heb een subwoofer van het merk.

Je zou in die klasse ook naar een JMlab tantal520 kunnen luisteren, een speaker met enorm snel laag, wat niet echt diep door lijkt te lopen (het trage diepe laag) maar wel een enorme punch heeft. Die kost ook zo'n 500 euro/speaker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Kan je daarbij aangeven in welk opzicht het niet jou smaak is? (ik ben een zeikerd ik weet het)

Kan je bij RAF een beetje makkelijk luisteren? Viel me bij de mediamarkt namelijk toch een beetje tegen...

Ik zal zeker kijken of ik die JMlabs binnenkort even kan gaan luisteren.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is een hifiwinkel met luisterruimtes. Ik ben er zelf al twee jaar niet meer geweest en het is verbouwd.

maar je kan daar gewoon perfect luisteren. Bel ze anders eerst even op om te vragen of ze dat specifieke model hebben staan. De twee kleintjes uit die serie heb ik vroeger ook verkocht.

• delorean7

delorean7

Topicstarter
En wat maakt die JMlabs mooier (in jou ogen) dan die FRx7's?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

weet ik niet, dat moet jij bepalen. Je vraagt hier alleen om alternatieven. Wat ik vind is voor jou eigenlijk ook best irrelevant, toch? Ik gaf dus alleen maar een mogelijk alternatief, zeg niet dat je direct die speaker moet kopen :).

Straks ga je nog een speaker kopen die je zelf helemaal niet mooi vindt klinken, omdat ik gezegd heb dat ik een andere mooier vond :o.

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Oww wees niet bang hoor daar ben ik veel te eigenwijs voor B-)

Ik vroeg me gewoon af hoe jij het geluid van dat ding zou beschrijven in tegenstelling tot die JMlabs?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 03 april 2002 09:54 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Frans, Canadees toch ?! En ik vind het mooie speakers.
Was zeker even in de war met een straaljager :)
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/Pentagon/Base/3303/mirage1gda.jpg

Nou ja, die maakt ook een hoop geluid.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1