Toon posts:

Mail server om mail automatisch doortesturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

ff, een vraagje. Kan ik met behulp van Sendmail of Q-mail een fictief domein lokaal laten draaien en dan de mail automatisch laten doorsturen naar de ontvanger en een BCC naar iemand anders ?

Het doel is eigenlijk dat er een automatische BCC wordt gestuurd.

Thx alvast

Verwijderd

Ja dat kan. Let er wel op dat er juridisch gesproken voetangels aanzitten. Je mag niet zomaar iemand anders mail laten cc-en naar jezelf bv.

Dat is ook hetgeen mij een beetje dwars zit aan deze vraag. Wat wil je precies? Als het zuiver om een soort van 'distributielijst' gaat dan kun je ook een mailing-list overwegen, zeg maar 1 adres waarvan mail gedupliceerd wordt naar alle mensen die ingeschreven staan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet bedoeld om iemand z'n mail te kontrolleren. Het is de bedoeling dat vanuit een filiaal alle mail die verstuurd wordt vanuit MIJN account naar klanten ook naar de hoofdvestiging gestuurd word. Echter word de server niet zelf gehost dus dacht ik inderdaad aan een eigen fictief domein.

Dit alles betreft dus MIJN mail en van niemand anders !
Lijkt me dus geen juridisch probleem aangezien ik het zelf wil/doe !

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergeet iets.

Hoe kan het ? Met Sendmail of Q-Mail en zo ja weet je toevallig waar ik moet zoeken ?

Verwijderd

ik denk dat je beter een filter-rule kunt draaien in je outlook of andere mailclient.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat je beter een filter-rule kunt draaien in je outlook of andere mailclient.
Dit was nou juist wat ik niet wilde ;) Maar bedankt voor je reactie

Verwijderd

Lees voor sendmail de manual eens, en dan met name het .forward stukje :)

voor qmail kun je deze gebruiken:
http://cr.yp.to/fastforward.html

of man dot-forward
Pagina: 1