koelen: kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
hey tweakers!
ik wil een aantal fan's gaan bestellen omdat mijn pc nogal warm wordt. (60/61 C idle CPU temp niet overgeclockt)
kan het volgende:? (allemaal 80mm)

http://www.hoeben.nl.nu/airflow.txt (sorry kreeg t niet fatsoenlijk in t bericht)

en dan nog een Blue Orb voor op m'n gf3 TI 200 (cm of 10 onder de outtake)

- is die Blue orb nodig?
- is 't misschien slim om aan de zijkant ook nog 1 of 2 blowholes te maken?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:23

Eraser127

Nijkerk

wat warm, ik heb ook XP1800+ en die wordt niet warmer dan 40-45°C met een spire fridgerock 2000+

My Discogs

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:02 schreef Eraser127 het volgende:
wat warm, ik heb ook XP1800+ en die wordt niet warmer dan 40-45°C met een spire fridgerock 2000+
ik ook, met een delta op 7 volt via Fan Mate...

niet warmer dan 48...

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Je kan ook gewoon een blowhole recht boven je CPU maken. Werkte bij mij trouwens enorm goed. zo'n 15 graden verschil. Dan word alleen je andere hardware niet zo goed gekoeld.

iRacing Profiel

• hoebenp
  • Laatst online: 19-02 19:56
Op dinsdag 02 april 2002 22:05 schreef StarTAC het volgende:
Je kan ook gewoon een blowhole recht boven je CPU maken. Werkte bij mij trouwens enorm goed. zo'n 15 graden verschil. Dan word alleen je andere hardware niet zo goed gekoeld.
die blowhole onder de voeding zit naast de CPU (grote middletower)
maar om die intake te laten doen? :?

• Wok
  • Laatst online: 22:51

Wok

Dakloos...

Ik heb even gekeken naar je 'plaatje' ;) en daaruit kan ik opmaken dat je onderdruk creëert in je kast. Nu zijn hier talloze discussies geweest over wat beter is: onderdruk of overdruk.

Voor beide situaties valt wat te zeggen, maar uit eigen ervaring zeg ik dat overdruk betere resultaten levert. In jouw geval zou dat betekenen dat je nog een intake fan moet plaatsen. Dan zou je bijvoorbeeld een extra fan bij je reeds genoemde intake kunnen plaatsen, maar wat ook handig kan zijn, is een intake fan in de zijkant ter hoogte van de videokaart en processor (d.w.z. tussen de videokaart en processor in). Op die manier zorg je tevens voor extra airflow (en dus koeling) langs je videokaart. Dan is die BlOrb misschien ook helemaal niet meer nodig.

Hmm.. nu zie ik dit...
Op dinsdag 02 april 2002 22:05 schreef StarTAC het volgende:
en dan jouw reactie:
Op dinsdag 02 april 2002 22:09 schreef hoebenp het volgende:

[..]

die blowhole onder de voeding zit naast de CPU (grote middletower)
maar om die intake te laten doen? :?
Wat StarTAC bedoelt, is hetzelfde wat ik voorstel: in de zijkant ter hoogte van je videokaart en processor een intake fan plaatsen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Voor de wat minder klikgeile tweakers:
code:
1
2
3
4
5