Toon posts:

Celly 300 overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een celleron 300 mhz, maar ik wel hem dus nu overklokken. Maar als ik in de bios de fsb enzo hoger zet veranderd er niks als ik de pc opstart! Hoe komt dit? Cellerons zijn toch niet gelockt?

Oh ja heb trouwens chaintech 6btm mobo met nieuwste bios update

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Dan ondersteund je moederbord het waarschijnlijk gewoon niet.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het hem ook niet laten ondersteunen op een of andere manier? of moet ik dan gaan solderen?

• StarTAC
Het lijkt mij niet dat je met solderen je FSB hoger kan zetten. Maar het lijkt mij sowieso een beetje onzin om een Celly 300 over te klokken. Zo veel zal je er niet mee opschieten.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
nee ok maar ik zie andere mensen met een 300 @ 4.. dus ik dacht dit wil ik ook ff proberen. Maar ik koop ga amd xp 1700+ dus dan kan ik er weer tegen aan :). Maar toch bedankt!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Celeron 300's zijn bijna allemaal probleemloos over te klokken naar 450 met standaard cooling. Het wwas echte de overklok-koning vroeger :) Je zet de FSB gewoon op 100 alsof het een P2 is. In plaats van 4,5 * 66 = 300 krijg je dan 4,5 * 100 = 450. Jouw bord heeft een BX chipset en kan dus zeker een 100 MHz FSB aan.

Ik zou gewoon nog ff een beetje rommelen. Het is best de moeite om 'em 50% sneller te laten lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:16 schreef Weefselkweekje het volgende:
Celeron 300's zijn bijna allemaal probleemloos over te klokken naar 450 met standaard cooling. Het wwas echte de overklok-koning vroeger :) Je zet de FSB gewoon op 100 alsof het een P2 is. In plaats van 4,5 * 66 = 300 krijg je dan 4,5 * 100 = 450. Jouw bord heeft een BX chipset en kan dus zeker een 100 MHz FSB aan.

Ik zou gewoon nog ff een beetje rommelen. Het is best de moeite om 'em 50% sneller te laten lopen...
ik krijg in mijn bios de fsb niet hoger als 83 :'(
Dus wat moet ik nu? Ik heb ze de multiplier en de fsb allemaal al hoger gezet maar hij geeft nog steeds bij het opstarten 300 aan hoor

• StarTAC
Je moet em ook niet te hoog zetten (ik weet niet of je dat doet maar toch). Gewoon met kleine stapjes. Als je em in een keer te hoog zet gaatie inderdaad terug naar zijn oude waarde.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:22 schreef StarTAC het volgende:
Je moet em ook niet te hoog zetten (ik weet niet of je dat doet maar toch). Gewoon met kleine stapjes. Als je em in een keer te hoog zet gaatie inderdaad terug naar zijn oude waarde.
ik doe het ook in klein stappies hoor!

• StarTAC
Op dinsdag 02 april 2002 22:23 schreef Raiden het volgende:

[..]

ik doe het ook in klein stappies hoor!
Dan is het goed.
Toch vreemd want ik heb ook nog een Chaintech mobo met BX chipset. En daar draait een p2 266@333

iRacing Profiel

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Niet om het een of ander, en just checking: je slaat je veranderingen toch wel op voor je het bios verlaat en restart :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:31 schreef bart1234 het volgende:
Niet om het een of ander, en just checking: je slaat je veranderingen toch wel op voor je het bios verlaat en restart :?
:9 zo dom ben ik nou ook nog niet hoor! Bedankt voor complimentje he!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
En je hebt ook de optie 'speed error hold' of iets wat er op lijkt in je BIOS op 'off/disabled' staan ??

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Koop gewoon een mooie nieuwe PC!
Heb je een snel en ook nog stabiel systeem. Voordeel van een nieuwe proc tegen over een oude is dat je ook nog allemaal nieuwe instructies erop heb zitten.

Verder kan je dan ook weer veel langer vooruit

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:41

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op woensdag 03 april 2002 12:31 schreef HardTrance het volgende:
Heb je een snel en ook nog stabiel systeem. Voordeel van een nieuwe proc tegen over een oude is dat je ook nog allemaal nieuwe instructies erop heb zitten.

:) lezen help misschien, hij gaat al een XP kope....

To be determined...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:31 schreef HardTrance het volgende:

een echte tweaker aan het woord.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
als je bios em automatisch terug zet zou ik een bios update proberen als ik jouw was. Ik kon eerst die celly in me sig. ook niet overclocken totdat ik een bios update deed. Het valt te proberen toch ;)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:05 schreef raoul het volgende:

[..]

een echte tweaker aan het woord.
Nee geen tweaker.. alleen realistisch...

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
je wilt je fsb op 100 hebben staan (zie je handleiding van je MainB) en je wilt je pci/usb ration vervolgens van 1/2 naar 1/3 zetten.
loopt je pci nog braaf op 33mhz en krijg je daar dus geen problemen mee en loopt je cpu & mem op 100mhz ipv 66.

kon nog wel eens zijn dat je mainb geen 100mhz aankan, dan ben je geboord met een net iets te oude bx mainb, ga dan op zoek naar een ander, aus p2b-f ofzo

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je had 2 celeron 300's
De 300 zonder cache
en de 300a met 128 kb cache en die 300a was dat overklok wonder. De orginele 300 niet echt.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Op woensdag 03 april 2002 13:18 schreef hjs het volgende:
Je had 2 celeron 300's
De 300 zonder cache
en de 300a met 128 kb cache en die 300a was dat overklok wonder. De orginele 300 niet echt.
Mijn huidige PC is nog steeds zo'n 300a..de Mendocino.
Die draaide 2 jaar lang probleemloos op 103x4.5 laatste zomer werd ie wat heet en staat nu op 100x4.5 :?

De originele celeron moet op zich tot 83x4.5 te krijgen zijn (heb in ieder geval toen nooit gehoord dat dat niet mogelijk was... qua cpu dan)

Als je bios de instelling 'reset' dan betekend het dat je mb OF ziet dat het geen 100 fsb cpu is (die generatie chips lijkt me dit stug) of dat de chip + mobo niet posten, dan default de bios ook terug naar de default waardes. |:(

Als je de 300a hebt (dus met cache) raad ik je wel aan deze uit te zetten, daar deze veelal de beperkende factor is. :(

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

zowel de 300 als de 300a draaien vrij probleemloos met een fsb van 100MHz
kijk ff goed in de manual van je mobo.....
het kan gewoon als je mobo 100Mhz fsb ondersteund.

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Pagina: 1