Ik probeer in Delphi 5 een IRC Client te maken.
Bij het begin gebruik ik hiervoor het TClientSocket Component. Later een ander component, wat alle fucnties van IRC op zich neemt.
Het verbinden met server lukt aardig. Hieronder de status:
Wat ik doorstuur bij Onconnected:
Als ik daarna handmatig wat commando's ga uitvoeren door middel van :
Krijg ik steeds deze melding:
De commando's die ik als USER ook probeer (de melding hierboven geeft aan, dat het USER commando niet goed is doorgekomen) zijn:
(zoals het in de RFC1459 staat:)
of een zelf bedachte aan de hand van de RFC:
Maar daarop krijg ik geen melding. Ik heb de RFC bij de hand, dus geen 'RTM's please'. Ik heb een DEBUG.LOG aangemaakt, en gekeken wat daar allemaal gebeurd, en dat verschilt een beetje met die van de RFC. Hieronder een stukje:
Waarom krijg ik geen melding na het USER commando? Of is dat gebruikelijk? Alles wat ik na het USER commando zou moeten doen, zegt: :Register first.
Bij het begin gebruik ik hiervoor het TClientSocket Component. Later een ander component, wat alle fucnties van IRC op zich neemt.
Het verbinden met server lukt aardig. Hieronder de status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname NOTICE AUTH :*** Checking Ident NOTICE AUTH :*** Found your hostname NOTICE AUTH :*** No ident response PING :1934754539 |
Wat ik doorstuur bij Onconnected:
code:
1
2
| ConnectIt.Socket.SendText('NICK ' + Edit3.Text + CR + LF);
Connectit.Socket.SendText('USER ' + 'Chris' + ' ' + connectit.socket.LocalAddress + ' ' + connectit.socket.Localhost + ' :' + 'Chrisje' + CR + LF); |
Als ik daarna handmatig wat commando's ga uitvoeren door middel van :
code:
1
| connectit.socket.SendText(Edit1.Text + CRLF); |
Krijg ik steeds deze melding:
code:
1
| :irc.be.quakenet.org 451 * ToD| :Register first. |
De commando's die ik als USER ook probeer (de melding hierboven geeft aan, dat het USER commando niet goed is doorgekomen) zijn:
(zoals het in de RFC1459 staat:)
code:
1
| USER guest tolmoon tolsun :Ronnie Reagan |
of een zelf bedachte aan de hand van de RFC:
code:
1
| USER ToD| a22151.upc-a.chello.nl irc.be.quakenet.org Chris |
Maar daarop krijg ik geen melding. Ik heb de RFC bij de hand, dus geen 'RTM's please'. Ik heb een DEBUG.LOG aangemaakt, en gekeken wat daar allemaal gebeurd, en dat verschilt een beetje met die van de RFC. Hieronder een stukje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| NICK ToD|Cheater USER Polariod "hotmail.com" "irc.be.quakenet.org" :Kjen Alarn NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname NOTICE AUTH :*** Checking Ident NOTICE AUTH :*** Found your hostname NOTICE AUTH :*** No ident response PING :21154286 PONG :21154286 :irc.be.quakenet.org 001 ToD|Cheater :Welcome to the quakenet IRC Network ToD|Cheater USERHOST ToD|Cheater :irc.be.quakenet.org 002 ToD|Cheater :Your host is irc.be.quakenet.org, running version u2.10.10+lain(1.1.2) :irc.be.quakenet.org 003 ToD|Cheater :This server was created Tue Jul 24 2001 at 19:34:03 CEST |
Waarom krijg ik geen melding na het USER commando? Of is dat gebruikelijk? Alles wat ik na het USER commando zou moeten doen, zegt: :Register first.