Toon posts:

[ADSL] Copperjet 800 Bridge/Router...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik heb dus deze adsl modem en ik vroeg mij af of ik nu alleen nog maar een Switch hoef te kopen om internet the sharen op meerdere pc's...

En oja iemand ervaringen met deze modem???

:7

(eh staat ie wel in de juiste rubriek?? het gaat om hardware, maar ook over adsl :?)

Verwijderd

In principe wel, maar je moet ook even bedenken hoe je internet wilt verdelen. Je kan een machine als internet-server laten fungeren, moet je daar twee netwerkkaarten inbouwen, en internet-sharing in windows instellen. Een andere manier is het hacken van de modem, instructies en script daarvoor op www.sateh.com , dan vorm je de modem om tot modem-router, dat geeft grote voordelen als NAT, volcontinu verbinding, en niet afhankelijk van de stabiliteit van een PC.

[edit]

Even niet goed gelezen, als dat ding al een router is kun je hem zonder meer aan je LAN hangen, Die hack is van toepassing op het alcatel-modem.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm is het nou wel of geen router?

:7

Verwijderd

Je zal een router moeten aanschaffen,... nou zijn die 4 poorts niet meer zo duur dus is wel te doen. Die copperjet is niet de Alcatel, dus niet hacken met codes van Sateh. Router aanschaffen is de beste en makkelijkste oplossing.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Dit soort vragen kunnen beter in NT. :)

Move HA -> NT.

Aannames zijn fataal.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
IK heb ook copperjet en volgens mij is het router gedeelte niet of nauwelijks goed ontwikkeld. Met een losse (wireless) broadband router kan je veel meer leukere dingen doen.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1