twee vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ga nu een vraag stellen die hier wel hoort en eentje die hier iets minder hoort (kan echt wel) :)

- mijn beeld trilt lichtelijk (naar boven en onder), ik kan alles nog wel zien, maar krijg er wel snel pijn van aan mijn ogen en hoofd :( ...

mogelijk oplossingen hiervoor
* voeding te dichtbij (staat op 80 cm, kan niet verder ivm ruimte)

* boxen te dichtbij (labtec speakers op 20 cm afstand, subwoofer op 1 meter)

* videokaart, stuk of foute drivers (heb een Asus Geforce 2MX op 28.32 , maar heb hem wel eens lang hoog overclocked gehad (240 core en 240 mem :P en (zichtbaar...) stabiel)

* te hoge refresh (maar ik heb bij het tablad de optie "alle modi die dit scherm niet kan weergeven verbergen" aanstaan dus dat kan het ook niet zijn ...)

Ik heb een Relisys 15 inch screen die draait op 800x600x32 @ 85 HZ .... :? Kan iemand mij hiermee helpen ?

- tweede vraagje kan hier trouwens ook wel (niet zo extreem erg). Mijn pc blaast de oren van mij hoofd af, maar er is een punt, ik weet niet of het nu de

*CPU cooler is ( :? )
*voeding is (flinke airflow en hij levert 350 Watt)
*Mobo chipset cooler is (klein VIA dingeske)
*GPU cooler is (draait op veel toeren (ongeveer 4500 RPM))

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik erachter kan komen welke nou zo'n enorme herrie maakt en hoe ik er vanaf kom, dit is echt NIET NORMAAL en zeer lastig :'(

:? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen.

(Damn, wat een lange (en onderbouwde ;) ) text, ik heb wel weer een :7 verdiend op de late avond)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook altijd van die enorme 'tintelingen' op mijn beeld als ik er met mijn handpalm langs ga, maar kan dat trillen ook aan het magnetisme van het scherm zelf liggen, dat zou flink minder zijn, want ik heb geen "degauss" (ofzo) functie erop zitten en dan trilde hij dus altijd ... :'(

Kan iemand duidelijkheid of antwoorde/tips/ervaring posten.

(P.S. ik zie ook dat de topictitel beetje onduidelijk is ... sorry daarvoor)

De meeste mensen deugen!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je monitor kan van alles zijn. Misschien is ie gewoon op of kapot, dat heb ik ook gehad en dan is het gewoon pech hebben.
Drivers zijn het meestal niet.

De meeste herrie komt van je CPU-Fan en je voeding. Dus als je daar een oplossing voor zoekt dan is het al een stuk rustiger. Je hele PC in een geisoleerde kast zetten werkt imho nog het beste en is ook het goedkoopste. Wel een grote 12" fan aan de achterkant rustig laten blazen voor de airflow want anders wordt ie te heet.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Bedenk ff een normale topictitel, je bent hier volgesn mij al vaker op gewezen. Mail je topictitel maar dan gaat dit topic weer open.

Dit topic is gesloten.