Ik kan er niks over vinden via de search.
Is een Liquid Bearing nou beter dan een Ball bearing of niet ??
Is een Liquid Bearing nou beter dan een Ball bearing of niet ??
Verwijderd
De seagate barracuda IV iig welOp dinsdag 02 april 2002 20:57 schreef Jaded het volgende:
Volgens jou, of volgens iedereen ??
Zit ook iets in he.... beter bestand tegen vibraties, stiller, precizer, daardoor grotere data dichtheid. Slijt minder snel, en ik weet alleen niet wat ze met 'higher jars' bedoelen....BB Motor (Ball Bearing Motor) - motor using grease and iron ball bearings. Disadvantage: quite great loudness, possible problems with trembling and limited life of the bearings.
HD Motor (Hydro Dynamic Motor) or FDB Motor (Fluid Dynamic Bearing) - Instead of the ball bearings there is some viscous oil or another liquid used. The iron parts do not touch each other and so the life, the preciseness and the data density increase. Lower noise and higher jars and vibrations resistance.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
De hele Barracuda IV serie. Die dingen maken idd geen geluid, heb er zelf twee zitten in mijn systeem en ze zijn echt super stil.Op dinsdag 02 april 2002 20:56 schreef AgeOfPAnic het volgende:
Volgens mij zijn alle nieuwe Seagate harde schijven liquid bearing.
Euroglot Professional 3.0 zegt het volgende:en ik weet alleen niet wat ze met 'higher jars' bedoelen....
In duitsland hebben al die webshops de L serie lijkt ut (www.e-bug.de , www.mindfactory.de etc.) en ik heb de mijne (80gb d740x) op HCC gekocht en die was ook L serieOp dinsdag 02 april 2002 21:51 schreef Networx het volgende:
Van de nieuwe Maxtor 7200rpm schijven (D740X) is er een reeks met liquid bearing, maar die ben ik nog nergens tegengekomen (ik heb zelf de 80GB ball bearing variant).
Mooi... zoiets had ik ook al vertaald gevonden...Letterlijk vertaald betekend de zin in de tekst die jij niet begreep "hogere weerstand tegen knarsen en vibraties"
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
D740 -> J = ball bearing, L = Liquid BearingOp dinsdag 28 mei 2002 09:07 schreef Kristof het volgende:
Hoe kan je het verschil zien tussen de schijf met Liquid-bearing en ball-bearing?
(eventueel concreet toegepast op de maxtor80GB HD)
Ik neem aan dat je dat kan afleiden a.h.v. de code, maar welke code voor liquid en welke voor ball bearing?
Life goes as it goes.
Aan de L te zien een liquid.Op dinsdag 28 mei 2002 09:23 schreef Brilson666 het volgende:
De mijne heb deze code > 6L080J4 wat voor een heb ik nu?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Life goes as it goes.
Verwijderd
Weet wat geleerdOp dinsdag 28 mei 2002 11:11 schreef digitalod het volgende:
6L080L4 = Liquid Bearing
6L080J4 = Ball Bearing
het gaat dus niet om de 1e L, maar om het op een na laatste lettertje
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
ik wil niet vervelend zijn, al ben ik dat nu wel, maar ik zie maar 2 letters; 6L080J4; een L en een J, de rest zijn cijfersOp dinsdag 28 mei 2002 11:11 schreef digitalod het volgende:
6L080J4 = Ball Bearing
het gaat dus niet om de 1e L, maar om het op een na laatste lettertje
Nog niet goed. Het gaat om het laatste lettertje.....Op vrijdag 21 juni 2002 16:00 schreef Danny043 het volgende:
ik wil niet vervelend zijn, al ben ik dat nu wel, maar ik zie maar 2 letters; 6L080J4; een L en een J, de rest zijn cijfersdus het op 1 na laatste lettertje.....
Verwijderd
Nopes, IBM heeft afaik nog geen schijven met Liquid Bearing. Ik zou zelf ook nooit een IBM kopen ivm de betrouwbaarheid. Die laat nl. nog wel eens te wensen over..Op vrijdag 21 juni 2002 16:11 schreef demonz het volgende:
heeft de ibm gxp120 ook liquid bearing?
Verwijderd
Ach, ik heb ook 2 baal-bearing schijven van Maxtor, maar hoor ze echt niet erg ofzo. Zeker niet storend. Misschien wordt de volgende L, maar voorlopig iig nog nietOp vrijdag 21 juni 2002 16:16 schreef Mr.C4 het volgende:
ja hoor, moet ik weer hebben hoor.
ik zag op een site dat liquid alleen maar stiller was, dus heb ik maar een ball bearing gehaaldomdat ie goedkoper was.
Verwijderd
Klopt, heb 'm zelf ook gehad. Vooral als je 'm goed (resonantie vrij) in je kast hangt, superstil. Heb nou een Maxtor Liquid. Performance is wel wat beter + beter geschikt voor raid configuratie maar lezen en schrijven is beter te horen (alhoewel niet storend).Op vrijdag 21 juni 2002 16:39 schreef Jaded het volgende:
Ik heb de Seagate Barracuda IV gekocht, en die hoor ik zelfs niet als Windows opstart. Erg goeie schijf moet ik zeggen.
Verwijderd
En af en toe een ijskoudeOp vrijdag 21 juni 2002 19:40 schreef Jaded het volgende:
Voor mij alleen nog liquid bearings...
Verwijderd
ik bedoel dus dat het op 1 na laatste LETTERTJE het 1ste lettertje is!Op vrijdag 21 juni 2002 16:10 schreef Jaded het volgende:
[..]
Nog niet goed. Het gaat om het laatste lettertje.....
weer wat geleerdOp dinsdag 28 mei 2002 12:11 schreef Smarron het volgende:
[..]
Weet wat geleerd
Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500
Jaja, formuleren is ook een vakOp vrijdag 21 juni 2002 21:09 schreef Danny043 het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat het op 1 na laatste LETTERTJE het 1ste lettertje is!er zijn maar 2 letters
Verwijderd