Toon posts:

rpg's, leuk maar te veel gepraat

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik speel mormaal nooit rpg's maar ik heb een game gkocht voodat ik ga sparen voor de gamecube Q dat werd golden sun voor de GBA ik vind het echt een super spel vooral de graphics tijdens de battles (vooral de aanval ragnarok)

maar een ding vind ik erg vervelend: Het gepraat.
Ik snap dat dat nodig is voor een goed verhaal, maar dit is overdreven
vanmiddag zat ik 20 min te lezen tot mijn batterij op was :( )
is dit zo bij alle rpg's?? want dat haalt de snelheid uit het spel

ps. ik ben nu net langs de 2e woestijn met die wervelwinden

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Een RPG draait juist om het verhaal!

Zonder goed verhaal heb je een kut RPG, en als je daar niet van houdt, dan moet je een Hack & Slash nemen met wat RPG elementen er in. RPG's horen veel verhaal te hebben, en veel praten.

Oeh, laat Lord Daemon [edit]of ItSnows[/edit] dit maar niet horen ;)

There is no magic.

Verwijderd

I agree, maar er moet wel verhaal inzitten.
Een rpg draait om het verhaal, maar somigge overdrijven het een beetje.

ps: een RPG zonder verhaal doet het ook vrij goed, kijk maar naar diablo 2.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 20:30 schreef The Will het volgende:
...

Oeh, laat Lord Daemon dit maar niet horen ;)
Joehoe en ikke dan?

grayfox: het gaat nou net om het verhaal :) Het meegeslepen worden erin.

Dat vond ik nou net 1 van de allersterkste punten van PlaneScape: Torment. Het ijzersterke verhaal (buiten de buitengewoon mooie graphics en de sfeer die de beelden oproepen).
Op dinsdag 02 april 2002 20:31 schreef Forau_diavolina het volgende:
I agree, maar er moet wel verhaal inzitten.
Een rpg draait om het verhaal, maar somigge overdrijven het een beetje.

ps: een RPG zonder verhaal doet het ook vrij goed, kijk maar naar diablo 2.
<font color=red>Diablo is geen RPG maar hack'n slash</font>

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 18:29

uppie8374

Sousousou

Het is idd zo dat elke RPG veel gelul er in heeft, maar nou vind ik idd wel dat Golden Sun helemaal veel geouwehoer heeft. Zeker als je het vergelijkt met Zelda ( my favorite :Y) )

Rebuilding knowledge database

• The Will
Diablo is dan ook een Hack & Slash en geen RPG, er zitten wel wat RPG elementen in, maar een _echte_ RPG kun je het eigenlijk niet noemen.

Als je niet van veel verhaal houdt, moet je gewoon geen _echte_ RPG's spelen.

Edit: Zo beter Snow? :)

There is no magic.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Een goed RPG draait om het verhaal en daar hooert het praten ook bij... als je Golden Sun al te veel gepraat vond dan zullen er weinig RPGs (geen) zijn die jij leuk vindt... Neem een RPG als PlaneScape: Torment... daar is Golden Sun niets bij en dat is het beste RPG wat er sinds jaren op de PC is verschenen (zoniet het beste)
Op dinsdag 02 april 2002 20:30 schreef The Will het volgende:
Oeh, laat Lord Daemon dit maar niet horen ;)
Gna, gna, gna >:)

/edit/
Wat kunnen de RPG liefhebbers toch lekker happen >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind die Ragnarok, wat dus ook een rpg is eigelijk ook meer op een chatbox lijken waar een spelletje omheen is gebreid.. Maarja, dat is ook wel leuk eraan. :)

🌞🍃

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 18:29

uppie8374

Sousousou

Hmm kennelijk wordt er in PC RPG's nog meer geouwehoert *D

Rebuilding knowledge database

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 20:42 schreef uppie83 het volgende:
Yup :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 20:42 schreef uppie83 het volgende:
Ech wel :)
Is sfeerverhogend. Ik ben nu met Dungeon Siege bezig (singleplayer) en het is leuk en mooi maar daar blijft het tot nu toe bij. Dat lineaire gedoe heb ik eik. wel gehad :(

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 21:04 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ech wel :)
Is sfeerverhogend. Ik ben nu met Dungeon Siege bezig (singleplayer) en het is leuk en mooi maar daar blijft het tot nu toe bij. Dat lineaire gedoe heb ik eik. wel gehad :(
Was ik al bang voor bij dat spel, de meeste fabrikanten willen toch Diablo proberen te evenaren :{ ik hoop dat spellen als M&M 9 of The Elder Scrolls III: Morrowind wel een beter verhaal hebben... met Neverwinter Nights crieer je gewoon zelf je verhaal :)

Verwijderd

Topicstarter
dit was de eerste keer dat ik een rpg speelde ik snap dat het erg belangrijk is om een goed verhaal te hebben maar wat ze in golden sun doen is echt belcahelijk ze praten over dingen die niks met het verhaal te maken hebben

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Planescape Torment blijft het beste, toch maar nog een keer spelen. Ik weet niet meer precies waar. Maar als je die ene heks achtig iets hebt gevonden, die dan haar verhaal ging doen viel mijn mond open. WOW

There is no art to find the minds construction in the face

• The Will
Moeje ook een keer Multiplayeren. :P

Mijn multiplayer char is inmiddels hoger level dan m'n single player char, dus ik speel eigenlijk alleen nog multi.

Edit: Muppet je bedoeld Ravel geloof ik, daar krijg je veeeeel XP voor :)

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
ohja ik zoek nog een faq voor golden sun maar geen engelse van gamefaqs.com

Verwijderd

Gepraat is inderdaad goed. Maar vervelend wordt het als je geen keuze hebt om het gepraat door te drukken. Op het schip heb je op een gegeven moment ook zo'n praatstuk en die vond ik na de eesrte keer echt vreselijk irri worden. Had dat stuk namelijk een paar keer gespeeld ivm gemiste genies enzo.

Verder zou het leuker zijn wanneer het gepraat in veel kleine stukjes gehakt zou zijn ipv een paar grote en een boel middelgrote.

Diablo2 is indeed geen rpg maar wel een erg leuke game ;) Tenminste was aangezien ik na maanden van speeltijd dat spel eind vorig jaar eindelijk van mijn harde schijf heb gehaald.

EDIT Overigens vond ik op de classic gameboy. Mysticquest het allerallerbeste verhaal hebben. Ben nog nooit zo in een game gezogen...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Voor een goede RPG heeft Golden Sun niet echt teveel gepraat, het eigenlijk best wel normaal dat je soms 20 minuten alleen maar dialoogjes hebt (persoonlijk vind ik dat beter dan 20 minuten achter elkaar battelen), maar op een een handheld is dat soms niet echt bevoordelijk nee, ik weet wel dat ik een hele busreis nodig had om alleen de intro te bekijken :+

Verwijderd

Tsja, veel gepraat is leuk en aardig, maar als je een RPG voor de 2e keer speelt worden die ende-lange dialogen wel erg irritant. Ik vind de dialogen zelf niet zo irritant...maar ik mis wel de optie om ze te skippen.

• The Will
Bij Torment zijn de gesprekken pas minder als je het spel 5 keer hebt gespeeld ofzo. Er zijn namelijk zoveel verschillende opties. En je kan sommige dingen super evil of super good doen, dus daar ben je wel ff mee bezig.

There is no magic.

Verwijderd

Sorry heren, maar met alle respect, d2 is wel degelijk een RPG(niet slaan)
Een rpg is een rollenspel, waarin je karakter wordt verbeterd, en dat gebeurt bij d2 dus wel.

Het is een ongelofelijke H&S RPG, maar eigenlijk wel gewoon een RPG.
het is misschien niet de puurste RPG ooit. maar wel een RPG. punt. ;)

• The Will
Daarom zeg ik: Een Hack & Slash (dat is het voornamelijk) met wat RPG elementen (char advancement enzo)

There is no magic.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:21 schreef Forau_diavolina het volgende:
Een rpg is een rollenspel, waarin je karakter wordt verbeterd, en dat gebeurt bij d2 dus wel.

Sorry maar van een RPG verwacht ik een non-lineair verhaal :) en dat heeft D(/2) niet. En daar mag je het mee doen :+

Het probeert een RPG te zijn ja.

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik ''Babi's sacred Cloak Ball'' nadat je de collosus hebt verslagen esnt ik zat al in die 2 e woestijn toen las ik dat ik dit nodig hebt het moet op een bureau staan las ik maar ik vind het nergens

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 02 april 2002 22:21 schreef Forau_diavolina het volgende:

Kijk, en daar ben ik het niet mee eens. :) Een RPG is precies wat het zegt: een spel waarbij je een rol speelt. Dat houdt tenminste in dat je character een persoonlijkheid heeft. Anders kan je niet op een zinnige manier van een rol spreken. In Diablo heeft je character geen persoonlijkheid.

In een spel als Baldur's Gate heeft je character wel een persoonlijkheid, hoewel dat nogal beperkt blijft tot good/evil en chaos/law. In Torment heeft je character nog wat meer persoonlijkheid (en het verhaal en de gesprekken zijn van een ongelooflijke briljantheid - het verhaal van de sensory stone waar je jezelf tegen je meisje hoort praten heb ik echt met open mond gelezen, en na het einde voelde ik me twee dagen lang verrot :) ).

Een pen-and-paper RPG is tot nog toe iig nog niet eens bijna geevenaard, maar sommige spellen komen in ieder geval dichterbij dan andere. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Vind je in baby castle. In de kamer waar je komt meteen na colossos krijg je een gesprekje met babi. Daarna loopt babi weg naar een of andere trap. Loop hem dan gewoon achterna. Of ga terug in het kasteel naar die kamer. Je ziet dan babi in zijn bed liggen op het nachtkastje ligt die bal....

• White Dust

White Dust

Dat duurde lang ;)
Op dinsdag 02 april 2002 22:38 schreef Lord Daemon het volgende:

In Torment heeft je character nog wat meer persoonlijkheid (en het verhaal en de gesprekken zijn van een ongelooflijke briljantheid - het verhaal van de sensory stone waar je jezelf tegen je meisje hoort praten heb ik echt met open mond gelezen, en na het einde voelde ik me twee dagen lang verrot :) ).
In PS: T zijn zo ongelovelijk veel goede dialogen, daar zijn die sensory stones maar een deel van, die andere 2 sensory stones zijn ook ongelovelijk goed... Het gesprek met Ravel is ook een juweeltje, het gesprek met de Transendent One... natuurlijk de vele gesprekken met Morte... De gesprekjes tussen Morte en Annah... O, ik moet PS: T gouw weer instaleren :) bij mij was het toch ietsje langer dan 2 dagen dat ik me verrot voelde, ik denk eerder 2 weken, en er is geen enkel spel die mij dat gevoel gaf...

Maar moet je zien, elk algemeen RPG topic wordt langzamer hand tot een PlaneScape: Torment topic getoverd :) natuurlijk niet vreemd :)

Verwijderd

White Dust: Tja, IceStorm, Lord Daemon en ItSnows: 3 moderators die P:T Het Summon in RPG vinden :+

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
Van de gasten van diablo 2 weet je ieg 1 ding van hun persoonlijkheid:
Ze houden niet van demoontjes :P

Steam

• The Will
:D

En ze zijn ook nog bereid om dezelfde demonen 3 keer achter elkaar te verslaan. (verschillende difficulty's)

There is no magic.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Hmmmm, ik ben een enorme RPG fan (of ik vind het supercool, games waarbij je chars levels behaalt etc), maar heb nog nooit van PlaneScape: Torment gehoord...., hoe kan dat?

Ik heb diablo II lang gespeeld, lang Lineage: The Bloogpatch, ben nu bezig weer (paar weekjes tot nu toe), met Ragnarok waar nog vele dagen ingestoken worden, allemaal supercool, en nu bezig met Dungeon siege.

Maar ik heb werkelijk nog nooit gehoord van PlaneScape: Torment..., Ouch, ik ga maar eens kijken wat dat dan weer is >:) . Ik heb nog een hoop in te halen zo te horen...

Ik ga nu lekker :Z , tot morn

BF1: Don-Panio

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Ik denk dat iemand die een keer een p&p rpg speelt, zijn definitie van rpg heel snel bijstelt.

Tenzij je de D&D3E variant van Diablo speelt natuurlijk. >:)

Fallout mag je trouwens ook tot de (betere) rpgs rekenen.

Mijn Library Thing catalogus

• The Will
P&P RPG's zijn ook gewoon de _echte_ RPG's. Daar heb je echt _alle_ vrijheid om te role playen. Je kan tot in de details je characters persoonlijkheid creëren en uitvoeren. Die vrijheid heb je op de pc niet, en dan ga je het vergelijken, en dan komen toch spellen als Torment eerder dan Diablo ofzo.

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 02 april 2002 23:11 schreef Predator_NL het volgende:
Hmmmm, ik ben een enorme RPG fan (of ik vind het supercool, games waarbij je chars levels behaalt etc), maar heb nog nooit van PlaneScape: Torment gehoord...., hoe kan dat?
Omdat je hack&slash zut hebt zitten spelen, en Planescape: Torment de ultieme real-roleplaying RPG is. ;)

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op dinsdag 02 april 2002 23:20 schreef The Will het volgende:
P&P RPG's zijn ook gewoon de _echte_ RPG's.
Op het forum van RPG.net moet je niet proberen om CRPGs RPGs te noemen. Instant death by flaming.

Is wel interessant om eens een hele hoop blah over de meest uiteenlopende RPGs te lezen. Unknown Armies, Call of Cthulhu etc...

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 23:20 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Omdat je hack&slash zut hebt zitten spelen, en Planescape: Torment de ultieme real-roleplaying RPG is. ;)
En daarmee uit :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 23:20 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

*snif* :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 23:11 schreef Predator_NL het volgende:

Ik heb diablo II lang gespeeld, lang Lineage: The Bloogpatch, ben nu bezig weer (paar weekjes tot nu toe), met Ragnarok waar nog vele dagen ingestoken worden, allemaal supercool, en nu bezig met Dungeon siege.

Maar ik heb werkelijk nog nooit gehoord van PlaneScape: Torment..., Ouch, ik ga maar eens kijken wat dat dan weer is >:) . Ik heb nog een hoop in te halen zo te horen...

Ik ga nu lekker :Z , tot morn
n00b :P
http://www.planescape-torment.com/

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Excuses voor de thread hijack, maar speelt er iemand ook wel eens andere RPGs (p&p) dan D&D3E?

Ik ben zwaar laat ingevallen in het mega-Dungeons & Dragons topic en dat is nu toch wel zo'n beetje gestorven. :)

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 23:35 schreef FerEnZijnHandpop het volgende:
Excuses voor de thread hijack, maar speelt er iemand ook wel eens andere RPGs (p&p) dan D&D3E?

Ik ben zwaar laat ingevallen in het mega-Dungeons & Dragons topic en dat is nu toch wel zo'n beetje gestorven. :)
Kspeel helemaal geen P&P RPG ;( te weinig animo hier in de buurt :{

• The Will
Ja hoor ik speel vaker AD&D (2e editie dus :P) dan derde editie/

There is no magic.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op dinsdag 02 april 2002 23:36 schreef The Will het volgende:
Ja hoor ik speel vaker AD&D (2e editie dus :P) dan derde editie/
Okay, nitpicker. >:)
Iets anders dan enige vorm van D&D, zij het 1e editie, 2e editie of 3e editie. :)

• The Will
Huh wat bedoel je dan voor RPG's :?

Games die niet gebaseerd zijn op (A)D&D?

There is no magic.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op dinsdag 02 april 2002 23:36 schreef White Dust het volgende:
Kspeel helemaal geen P&P RPG ;( te weinig animo hier in de buurt :{
Kijk hier eens onder Friesland

Of is dat nog te ver weg?

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op dinsdag 02 april 2002 23:41 schreef The Will het volgende:
Huh wat bedoel je dan voor RPG's :?
Games die niet gebaseerd zijn op (A)D&D?
D&D was één van de eerste RPGs, maar er is zo F**king veel te koop, dat wil je echt niet weten. In alle genres die je je maar kunt voorstellen...Western, Superhero, Fantasy, Sci-Fi, Post-Apocalyptisch, Horror, Anime etc. etc.

Ik heb thuis een kast staan met meer dan 50 verschillende RPGs die bijna allemaal geen ene moer met D&D uit te staan hebben :)

• The Will
Ow op die fiets. Ja ik speel ook wel (redelijk veel) RPG's die niet op (A)D&D gebaseerd zijn.

Onder andere Ragnarok (alhoewel dat ook meer H&S is), Golden Sun, uhmm.... Hero Quest :7

There is no magic.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op dinsdag 02 april 2002 23:50 schreef The Will het volgende:
Onder andere Ragnarok (alhoewel dat ook meer H&S is), Golden Sun, uhmm.... Hero Quest :7
Errrr...ik had het toch echt nog steeds over P&P RPGS. :)

Ff je Profile bekeken. Ben je wel eens bij The Cave geweest of bij De Joker? Dan heb je toch wel eens andere RPGs gezien dan D&D veriaties?

• The Will
Ben bij beiden geweest, maar niet echt andere RPG's gezien, zijn met niet echt opgevallen denk ik. En Hero Quest is enigzins een P&P RPG, in principe zou je AD&D ook zo kunnen spelen, het bord is er alleen maar om uit te beelden waar je staat :P

There is no magic.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op dinsdag 02 april 2002 23:55 schreef The Will het volgende:
Ben bij beiden geweest, maar niet echt andere RPG's gezien, zijn met niet echt opgevallen denk ik. En Hero Quest is enigzins een P&P RPG, in principe zou je AD&D ook zo kunnen spelen, het bord is er alleen maar om uit te beelden waar je staat :P
Ja, maar dan maak je niet dezelfde onderscheid die voor de PC wel maakt. Heroquest is een kwestie van "kamer in, monster neerbutsen, schat zoeken". Heroquest is de Diablo van de p&p. :)

Ben je alleen geïnteresseerd in fantasy?

• The Will
Dat gelul over Hero Quest was meer om me onder mijn domme post uit te praten :P Ik had gewoon niet echt goed gelezen :)

En ik ben niet alleen maar geïnteresseerd in fantasy hoor, ben eigenlijk wel geïnteresseerd in alle RPG's ;)

There is no magic.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op woensdag 03 april 2002 00:01 schreef The Will het volgende:
En ik ben niet alleen maar geïnteresseerd in fantasy hoor, ben eigenlijk wel geïnteresseerd in alle RPG's ;)
Oh, dat bedoelde ik ook niet te impliceren of zo, :)

Er zijn een aantal hele coole RPGs gratis online te vinden.
Probeer eens:

Memento-mori.com
De Resource Library van The Forge

• The Will
Ja die online RPG's zijn allemaal wel leuk, maar het leuke van P&P is dat je met een stel vrienden gewoon gezellig een tijd gaat zitten spelen, dat heeft gewoon een andere sfeer.

Ik vind het leuker om met een DM te spelen die ik al ken, zodat je ongeveer weet waar je aan toe bent, en dat je dus niet opeens met iemand zit die het echte role playen geen ruimte geeft.

Verder heb ik even gekeken op die memento-mori site, maar daar word ik niet veel wijzer van. Wat is de bedoeling van die site? Heb leuk kunnen kijken welke spellen van hem allemaal in zijn graveyard zijn geeindigt ;)

There is no magic.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op woensdag 03 april 2002 00:11 schreef The Will het volgende:
Ja die online RPG's zijn allemaal wel leuk, maar het leuke van P&P is dat je met een stel vrienden gewoon gezellig een tijd gaat zitten spelen, dat heeft gewoon een andere sfeer.
Okay, even terugspoelen. Ik kom dus echt van de andere kant van de berg. Ik klooi al heel lang met computers en games, maar roleplaying doe ik nog steeds meer face-to-face dan op de PC.

Als ik dus zeg online, bedoel ik dus dat je die P&P spellen kunt downloaden en printen. :)

Ik zag trouwens net dat Memento-mori tegenwoordig voornamelijk spellen te koop aanbiedt. My mistake.
Die andere link heeft wel alleen maar gratis p&p RPGs in de aanbieding...
Ik vind het leuker om met een DM te spelen die ik al ken, zodat je ongeveer weet waar je aan toe bent, en dat je dus niet opeens met iemand zit die het echte role playen geen ruimte geeft.
En gelijk heb je. :)

• The Will
Ah kijk, nou begin ik het te begrijpen! ;)

En ik heb geloof ik wel eens met een errug vroege versie van het systeem van Lord Daemon gespeeld. Ik weet niet meer precies hoe die heet. Ah ik weet weer hoet het heet, het heet Eternal Worlds. En verder kan ik me niet echt veel herinneren van wat anders dan D&D.

Edit: Naam ff erbij gezet.

There is no magic.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Soullie

Planeshift

Lmd dat diablo2 niet probeert een rpg te zijn... had je in diablo1 nog random quests dat heb je in diablo2 dus echt niet ... er alleen maar 1 manier van spelen door het spel heen... dus die uitspraak klopt niet echt...

Dat neemt niet weg dat voor mij een RPG een Role Playing Game betekend dat je een soort van persoon in een andere wereld over neemt... en dat gebeurt in diablo2 wel... Diablo2 is extreem hack en slash maar voor het gemak gooi ik ehm ook altijd in de rpg groep...

=====================

FF over planescape torment... ik kan me niet voorstellen dat dat het eind van het verhaal was... ok als je het evil uitspeelde wel maar als je het Good uitspeelde niet...

Nu komt er Neverwinternights daarna komt Icewinddale2 * Soullie hoopt stiekum op Planescape2 daarna...

Vraag genoeg erna want ik heb eigenlijk nog niemand horen zeggen dat ie het een kut spel vond..

Heb het poster trouwens nog ergens :P...

• The Will
Poster hangt hier recht voor me :+

There is no magic.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op woensdag 03 april 2002 00:32 schreef The Will het volgende:
En verder kan ik me niet echt veel herinneren van wat anders dan D&D.
Als je een keer zou gaan kijken op die Resource Library, dan raad ik je de volgende spellen aan:

Dead Meat - Zombie Fest
Dust Devils - Wild West, werkt met pokeren
octaNe - Mad Max meets White Zombie
Powergame - Superheroes
Two Page Action RPG - Over-the-top action a la Demolition Man etc.
Zenobia - Historisch RPG over mythologisch Griekenland

Verwijderd

Ja Torment roeleert de pan uit! Door de geweldige dialogen, en de interesante caracters! Annah Vhailor... zucht...

BG was ook erug goed, verder heb ik weinig RPG's gespeeld...

Verwijderd

Yepz, P:T is het ultieme spel. En ik denk dat het ook daarbij zal blijven; in die zin dat er nooit meer zoiets zal uitkomen: het sprak het grote publiek niet aan. Het sprak wel RPG-end Nederland aan, maar dat is niet het grote publiek :)

Ik ga 'em iig nog een keer spelen in de grote vakantie, na mun examens ;(

Oh enneh, laten we, naast het verhaal, plot, dialogen en karakters vooral de sfeer in P:t niet vergeten :)

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

ben nu bezig met icewinddale. Ik vind het behoorlijk tegenvallen, het ziet er allemaal leuk uit maar het is echt allllleeen maar combat :( .

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 11:50 schreef Plantje het volgende:
ben nu bezig met icewinddale. Ik vind het behoorlijk tegenvallen, het ziet er allemaal leuk uit maar het is echt allllleeen maar combat :( .
Klopt, maar dat was bekend van IWD :)
code:
1
2
Hakken                               De RPG
Diablo --|- Dungeon Siege --- IWD --- BG serie ---- Torment

Verwijderd

Ik speel(de) welleens middel Earth (lord of the rings) :) de RPG (niet het kaart spel maar de echt P&P RPG)

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op donderdag 04 april 2002 12:10 schreef A_t_G het volgende:
Ik speel(de) welleens middel Earth (lord of the rings) :) de RPG (niet het kaart spel maar de echt P&P RPG)
Lol. Die heb ik nog geen twee maanden verkocht aan een Amerikaan via eBay.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:28 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Sorry maar van een RPG verwacht ik een non-lineair verhaal :) en dat heeft D(/2) niet. En daar mag je het mee doen :+

Jij verwacht van een RPG een non-lineaire verhaallijn?
Zeker nooit op een SNES echte RPG's gespeeld >:)

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

Zijn er echt zo weinig mensen bekend met Fallout en Fallout 2?

*snif*

Dit zijn toch echt DE bruutste CRPG's die ik ken. B-)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 03 april 2002 00:32 schreef The Will het volgende:
En ik heb geloof ik wel eens met een errug vroege versie van het systeem van Lord Daemon gespeeld. Ik weet niet meer precies hoe die heet. Ah ik weet weer hoet het heet, het heet Eternal Worlds. En verder kan ik me niet echt veel herinneren van wat anders dan D&D.
Jaja, Eternal Worlds , dat klopt. (Spam? Welnee... ;) ) Volleidg speelbaar en gratis - en ik ben bezig met een nieuwe versie, maar op dit moment schiet dat wegens tijdgebrek niet zo op.

• The Will
ItSnows ik vind Dungeon Siege toch wel even veel Hack & Slash als D2 hoor. Net zo veel vechten als D2 en even weinig verhaal. En bovendien is het verhaal bij allebei zo lineair als ik weet niet wat.

There is no magic.

Verwijderd

Ikke :)
Namelijk WoD (World of Darkness) Het valt me op dat die nog niet voorbij is gekomen.
Geweldig systeem en lekker gevarieerd: Vampire, Mage, Garou (ok die sucken stupid tree huggers :r) Wraith (nog niet gespeeld)
Lekkere duistere verhalen :)
Voor de rest speelde ik alleen maar AD&D
D&D3E nooit gespeeld
Ben nu nog op zoek naar een nieuwe party
hint in tilburg hint

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik ben na een uurtje met planescape torment gestopt
praat praat praat :z :)

ik vind FF7 heel goed; niet te veel praten, lekker vechten :Y) en toch een erg goed verhaal

maar ja, dat zijn ook de enige twee RPGs die ik ooit gespeeld heb :P

/oh.. ik vergeet lineage :P

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op donderdag 04 april 2002 17:07 schreef Gamegod het volgende:
Ben nu nog op zoek naar een nieuwe party
hint in tilburg hint
Welke hint? :)

Mail me maar als je iets wilt afspreken. We hebben in Tilboland ook een Live Vampire groep runnen trouwens...

Verwijderd

Het verhaal een RPG is juist meestal mooi. :) Ik vind het juist jammer als er echt een slap rot verhaal bij zit. ;( Alleen soms wordt het lezen van die zelfde tekst weer best irritant ja. :D

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 11:40 schreef Nivion het volgende:
Het verhaal een RPG is juist meestal mooi. :) Ik vind het juist jammer als er echt een slap rot verhaal bij zit. ;( Alleen soms wordt het lezen van die zelfde tekst weer best irritant ja. :D
Als het verhaal goed genoeg is kan er niet teveel text in voor komen :D

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op donderdag 04 april 2002 16:44 schreef The Will het volgende:
ItSnows ik vind Dungeon Siege toch wel even veel Hack & Slash als D2 hoor. Net zo veel vechten als D2 en even weinig verhaal. En bovendien is het verhaal bij allebei zo lineair als ik weet niet wat.
theeft niet iets meer verhaal hoor :)

en tis mooier! ;)

blup

Pagina: 1